کیک ولنتاین خانگی بدون فر

۴
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روز ولنتاین یا همان روز عشق یک روز خاص با رسم و رسوم مخصوص به خود است. پختن و تزیین کیک‌های زیبا و متنوع نیز جزئی از رسم‌های این روز است.
کیک ولنتاین خانگی

کیک ولنتاین یکی از کیک‌های بسیار خاص و عاشقانه است که‌ می‌توانید برای روز ولنتاین بدون داشتن فر و همزن برقی به راحتی تهیه کنید. این کیک یک خوراکی مخصوص برای این روز است که شما‌ می‌توانید به فرد مورد نظر خود هدیه دهید. در تزیین کیک‌ها‌ می‌توانید از خود خلاقیت به خرج دهید. این کیک طعم فوق‌العاده‌ای دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا کیک ولنتاین خانگی را یاد بگیریم.

کیک ولنتاین

مواد لازم برای تهیه کیک ولنتاین خانگی

  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • شکر ۸ قاشق غذاخوری پر یا ۸۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • آرد ۱ پیمانه سرخالی یا ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری پر
  • آب ۲ قاشق غذاخوری پر
  • خامه قنادی ۳۰۰ گرم
  • رنگ خوراکی ژله‌ای قرمز چند قطره
  • شکلات کیت‌کت یا هیس ۵ بسته

طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی

مرحله اول

ابتدا قبل از شروع آشپزی باید با قابلمه یک فر دست‌ساز تهیه کنید. یک قابلمه انتخاب کنید و کف قابلمه چند عدد قالب شیرینی یا رینگ یا سه پایه کوتاه قرار دهید تا قالب کیک روی آن قرار بگیرد. در قابلمه را بگذارید تا قابلمه گرم شود. همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دما شود.

BB583 کیک ولنتاین خانگی بدون فر

مرحله دوم

تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و مواد را با همزن دستی یا برقی به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه روغن مایع و آب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم و سه بار الک کنید تا مواد سبک شوند. حالا مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است از لیسک استفاده کنید. در انتها کمی رنگ خوراکی قرمز بیفزایید تا خوش‌رنگ شود.

مرحله سوم

در ادامه یک قالب گرد به قطر ۱۰ سانتی‌متر را انتخاب کنید.‌ می‌توانید از قابلمه کوچک بدون دسته نیز استفاده کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را روی رینگ یا سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و در قابلمه را بگذارید و ۱ ساعت روی شعله ملایم بگذارید تا بپزد. در انتها با یک سیخ چوبی کیک را تست کنید و بعد از اینکه کمی از داغی افتاد آن را از قالب خارج کنید.

مرحله آخر از کیک ولنتاین خانگی

حالا کیک را از وسط به دو نیم کنید و به دلخواه روی آن کمی خامه قنادی بزنید و با کمک یک چاقو خامه را صاف کنید و به دلخواه روی خامه کمی شکلات خردشده یا موز بریزید. بعد لایه دیگر کیک را روی آن قرار دهید. حالا با کمک چاقو بزرگ دور تا دور کیک را کمی خامه بزنید تا بتوانید کیت‌کت را به آن بچسبانید. سپس کیت‌کت را برش بزنید و دور تا دور کیک را شکلات بزنید و به دلخواه با شکلات قلبی تزئین کنید.

اگر به شیرینی‌های خانگی علاقه دارید، بستنی زمستانی را هم در خانه بخوانید.

کیک خانگی

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه کیک شیر بدون فر را هم در مجله بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…