ایده‌هایی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب والدین

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق خواب والدین باید فضایی آرام برای رفع استرس و دغدغه‌های روزانه ایجاد کند و طراحی آن باید به‌نحوی صورت گیرد که آرامش و راحتی را به ارمغان بیاورد.
چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین

اتاق خواب والدین، یکی از فضاهای مهم خانه‌های معاصر به‌شمار می رود.  این فضا که به‌عنوان بزرگ‌ترین اتاق یک خانه شناخته می‌شود. این اتاق دارای خصوصیات منحصربه‌فردی است که آن را از سایر اتاق‌های منزل جدا می‌سازد. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین می‌پردازیم.

ایجاد مکان نشیمن

اتاق خواب نباید صرفا فضایی برای خواب در نظر گرفته شود بلکه می‌تواند مکانی برای گذراندن وقت آزاد نیز باشد. ساده‌ترین روش برای اجرای این هدف اضافه نمودن یک مکان نشیمن است. اگر می‌خواهید به مطالعه کتاب بپردازید یک صندلی دسته‌دار راحت در کنار قفسه کتاب قرار دهید و اگر می‌خواهید استراحت کنید یک صندلی راحت و دوست‌داشتنی در این محل بگذارید.

ایجاد مکان نشیمن

بهینه‌سازی فضای اتاق

یکی از دغدغه‌های افراد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب این است که چگونه می‌توان وسایل مورد نیاز بیشتری در آن قرار داد بدون اینکه در معرض دید باشند یا هرج و مرج ایجاد کنند. بهترین روش برای انجام این کار تعبیه قفسه و کمد در اتاق است. علاوه‌بر آن شما می‌توانید از فضای جلوی تختخواب نیز استفاده نموده و آن را به‌صورت کشوهای قابل استفاده طراحی کنید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین

نصب آثار هنری

بهتر است دیوارها را خالی نگذارید و با استفاده از آثار هنری، زیبایی دکوراسیون اتاق خواب را دوچندان کنید. تنوع را نیز مدنظر داشته باشید. همچنین رنگ، بافت و متریال‌های هنری متفاوتی را در اتاق بگنجانید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین

افزودن بافت و پارچه

در طراحی داخلی، بافت نقش مهمی در درک فضا دارد. استفاده از بافت در کنار سایر عناصر فضایی گرم، صمیمی و دنج ایجاد می‌کند. پارچه‌های رنگارنگ به دکور اتاق خواب حسی خانگی و صمیمی می‌بخشند و فضا را دلنشین‌تر می‌کنند.

افزودن بافت و پارچه

استفاده از شلف دیواری در طراحی اتاق خواب

شاید استفاده از شلف دیواری در طراحی اتاق خواب مستر جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد، اما بدون شک وجود آن می‌تواند کاربردی باشد. آنچه که در استفاده از این شلف‌ها باید به‌یاد داشته باشید به‌کارگیری نمونه‌ای منحصربه‌فرد از آن‌ها در طراحی اتاق خواب است. به‌عنوان مثال می‌توان با استفاده از نورپردازی دکوراتیو، المانی جذاب از شلف‌ها ساخت.

انتخاب تختخواب مناسب

یکی از المان‌های مهم و اساسی در طراحی اتاق خواب، انتخاب تختخواب مناسب است. تختخوابی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌دهید نه تنها باید از ظاهر مناسبی برخوردار باشد، بلکه میزان راحتی و کاربردی بودن آن نیز باید در نظر گرفته شود.

انتخاب تختخواب مناسب

طراحی دیوار شاخص

یکی از تاثیرگذارترین ایده‌ها در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب والدین طراحی یک دیوار شاخص است. استفاده از یک کاغذ دیواری که در آن از انواع طرح‌های هندسی استفاده شده است، می‌تواند ایده خوبی باشد. برای چیدمان بهتر اتاق خواب به مطلب ۹ چیزی که هرگز نباید در اتاق خواب خود نگه دارید سر بزنید.

استفاده از رنگ مناسب

رنگ‌های خاکستری یا خنثی نمونه‌ای از بهترین رنگ‌هایی است که می‌توان در طراحی اتاق خواب والدین مورد استفاده قرار داد. به‌عنوان مثال نمونه‌ای از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید در این جهت مورد استفاده قرار دهید، رنگ‌های سیاه، خاکستری و طیف سرد رنگ کرمی است.

استفاده از رنگ مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ روش بی‌نظیر برای افزایش انرژی مثبت در منزل  را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…