راز سلامتی و طول عمر مردم ژاپن را بخوانید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مردم کشور ژاپن به داشتن عمر طولانی معروف هستند، و عوامل تاثیر گذار در این موضوع راز‌هایی است که در سبک زندگی آن‌ها پنهان است.
راز طولانی بودن عمر

ژاپنی‌ها رژیم‌‌های غذایی متفاوتی دارند. مردان ژاپنی معمولا به‌طور میانگین تا سن ۸۱ سالگی عمر می‌کنند و زنان آن‌ها هم به‌طور میانگین به سن ۸۷ سالگی می‌رسند. درصورتی‌که در بسیاری از کشور‌ها چنین اتفاقی نمی‌‌افتد‌. مهم‌ترین مزیت‌شان این است که آن‌ها در سنین بالا هم بدن سالمی دارند. به نظر شما راز طولانی بودن عمر ژاپنی‌ها چیست؟ با مجله دلتا همراه شوید تا پاسخ این سوال را بیابید.

مصرف کم گوشت قرمز

ژاپنی‌ها بیشتر به دنبال غذاهای دریایی می‌روند‌. به‌جای این‌که بخواهند گوشت قرمز مصرف کنند، ترجیح می‌دهند که گوشت ماهی بخورند. گوشت ماهی خطر ابتلا به بیماری‌‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. مصرف کمتر گوشت قرمز هم باعث می‌شود که سطح چربی و تری گلیسیرید در بدن کاهش پیدا کند.

سویا

سویا یکی از مواد خوراکی اصلی در کشورهای آسیایی مخصوصا ژاپن است و فواید بسیار زیادی دارد. همچنین یک منبع پروتئینی بسیار کامل محسوب می‌شود و باعث افزایش سلامت قلب و عروق می‌گردد که ژاپنی‌ها هم زیاد از آن استفاده می‌کنند.

کم کردن شکر، راز طولانی بودن عمر

ژاپنی‌ها سعی می‌‌کنند که شکر و نشاسته کم‌تری مصرف کنند که از چاقی در آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف کم شکر عامل جلوگیری کننده برای ابتلا به بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی یا سرطان سینه است.

کم کردن شکر

چای سبز

ژاپنی‌ها معمولا چای سبز می‌خورند و هیچ شکری به آن اضافه نمی‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مردم ژاپن به چای سبز اهمیت زیادی می‌‌دهند و معتقدند که خطر مرگ‌ومیر و بیماری‌‌های عروقی را کاهش می‌‌دهد.

چای سبز

سه وعده غذایی ژاپنی‌ها شامل موارد زیر است:

غذای گیاهی و ماهی

ژاپنی‌ها در یکی از وعده‌های غذایی خود حتما از سبزیجات، میوه، حبوبات، سیب‌زمینی، قارچ، غذاهای دریایی، گوشت ماهی و برنج استفاده می‌کنند‌.

نان و لبنیات

یکی از وعده‌های ژاپنی‌ها از نان، لبنیات یا میوه و شکر تشکیل‌شده است که میزان شکر آن بسیار کم است‌.

عمر طولانی ژاپنی ها

غذاهای حیوانی و روغن‌ها

ژاپنی‌ها معمولا در یکی از وعده‌های خود به مقدار کمی گوشت حیوانی یعنی گوشت قرمز استفاده می‌‌کنند. تخم‌مرغ و روغن‌های سبزیجات هم در وعده غذایی آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

طولانی بودن عمر

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مواد غذایی مناسب افرادی که دیسک کمر دارند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…