سازه های شگفت انگیز

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی ظاهری در آثار جدید معماری در امروزه اهمیت زیادی دارد و نظر بینندگان را به خود جلب می‎کند.
سازه های شگفت انگیز

سازه های شگفت انگیز امروزه در بیشتر کشور های دنیا چشم ها را به خود خیره می کنند. معماران مدرنیست امروزه اصالت معماری و سبک کلاسیک آن را تا حدود زیادی دگرگون ساخته اند.

زیبایی ظاهری در آثار جدید معماری امروزه اهمیت زیادی دارد و نظر بینندگان را به خود جلب می‎کند.

در این مطلب که در مجله دلتا خواهید دید سازه های شگفت انگیز زیبا از لحاظ معماری را  به شما معرفی می‎کنیم .

خانه های مکعبی شکل ، رتردام – هلند

هر کدام از این مکعبها یک خانه هستند که به سه قسمت طبقه پایین ، وسط و بالا تقسیم شده است. طبقات پایینی و بالایی به شکل مثلث هستند. از طبقه پایین برای اتاق نشیمن ،طبقه وسط برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی و طبقه بالایی نیز برای اتاق خواب اضافه و یا اتاق نشیمن اضافه استفاده  می‎شود . این خانه ها  بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ ساخته شده است .

سازه های شگفت انگیز

ترمینال فرودگاه بین‌المللی شن ژن- چین

طراحی ترمینال ۳ فرودگاه بین المللی شنزن تصویر یک سفره ماهی را به ذهن متبادر می‎کند که گویی نفس می‎کشد ، شکل اندام خود را تغییر می‎دهد، دچار دگرگونی شده و سپس به پرنده ای تبدیل شده که احساس و خیال پرواز دارد.

4 6 سازه های شگفت انگیز

دفتر مرکزی شرکت استات‌اویل – نروژ

استات اویل، (به انگلیسی: Statoil) شرکت نفت و گاز نروژی است، که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شد .بزرگترین سهامدار کمپانی استات اویل، دولت نروژ که ۶۷٪ درصد از سهام این شرکت، در مالکیت وزارت نفت و انرژی نروژ است.

6 4 سازه های شگفت انگیز

 مرکز حیدر علیف- باکو

مرکز حیدر علی‌ اف به یکی از مراکز دیدنی شهر تبدیل شد؛ در حالی که  ویژگی‌های متمایز و منحصر به خودش را دارد اما رابطه‌ای فرهنگی با بافت شهر برقرار کرده است .

در سال ۲۰۰۷، معماری مرکز حیدر علی اف باکو به شرکت معماری زاها حدید سپرده شد. هدف پروژه فرهنگی حیدر علی اف ، ساخت بنایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

8 2 سازه های شگفت انگیز

مرکز خرید امپوریا- مالمو ، سوئد

مرکز خرید امپوریا در جنوب شهر مالمو سوئد، یکی از نماینده های شایسته ی معماری، در ساخت مراکز خرید در جهان است. مرکز خرید امپوریا که توسط گروه معماری وینگارد طراحی شده، سازه ای جدید است.
فروشگاه های مرکز خرید امپوریا، به شکل عدد ۸ و در سه طبقه قرار گرفته‎اند. هر راهرو و طبقه تم مخصوص به خودش را دارد، اما جالب این جااست که در یک ویژگی با هم مشترک هستند. تمام قسمت های این سازه به طرزی شگفت انگیز زیبا و رنگارنگ هستند.

9 1 سازه های شگفت انگیز

هتل پارک رویال – سنگاپور

هتل پارک رویال به تازگی در سنگاپور به بهره برداری رسیده است. با گیاهان  به کار رفته در این هتل ،و مصرف پایین انرژی آن ، این هتل یک ساختمان کاملا” سبز است.

 این هتل بیش از ۱۵ هزار متر مربع فضای سبز و یک باغ مخصوص گیاهان جنگل های بارانی دارد و سبزیجات هتل از همین باغ ها تامین می‎شود.در بیشتر بخش  های این هتل از انرژی خورشیدی  و برای روشنایی آن تا حد  امکان از نور بیرون استفاده شده است.

با این همه، ظاهر مدرن و زیبا یکی از خصوصیات انکار نشدنی این هتل لوکس به شمار می‎آید.

11 2 سازه های شگفت انگیز

 

از صفحات معماری و دکوراسیون  در مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…