خانه قدیمی خود را با کمترین هزینه به‌روز کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر احساس می‌کنید خانه شما قدیمی شده و از آن خسـته شده‌اید، روش‌هایی کم‌هزینه وجود دارد که با اجرا کردن آن‌ها می‌توانید ظاهر خانه را بـه‌روز کنید و از تغییر آن لذت ببـرید.
تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل

دکوراسیون منزل نیز  پس از مدتی قدیمی می‌شود و نیاز به تعویض دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل می‌پردازیم.

دیوارها را تغییر دهید

خانه‌های قدیمی معمولا یا رنگ‌های روغنی قدیمی دارند یا اینکه کاغذ دیواری‌های آن‌ها از مد افتاده است. می‌توانید بسـته بـه سلیقه‌ خود یا رنگ خانه را عوض کنید یا مدل کاغذ دیواری‌ها را تغییر دهید. اگر قرار اسـت خانه را رنگ کنید، سفید بـهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا شده و حس تمیزی و شیک بودن به فضا می‌دهد. مثلا یک دیوار اتاق را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و بـرای پوشاندن بقیه دیوارها سراغ انتخاب و خرید کاغذ دیواری با مدل‌های کلاسیک، ساده و شیک بـروید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل

تابلوهای خلاقانه

اگر بـه پرندگان علاقه دارید یا طبیعت، بـه شعر علاقه دارید یا نقاشی، سعی کنید قاب‌های زیبایی را آماده کنید با هر شعر یا نقاشی که دوسـت دارید. این ایده ساده و ارزان قیمت یکی از موثرترین تغییرات در دکوراسیون اسـت. روش جذاب برای چیدمان عکس و تابلو را در مطلب ۶ ایده منحصربه‌فرد برای چیدمان عکس‌ها در منزل ببینید.

تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل

 نقطه مرکزی خاص

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل ایجاد نقطه مرکزی است. با قرار دادن یک آینه بزرگ و یا یک تابلوی هنری روشن و یا حتی یک لامپ بزرگ در نقطه‌ای از خانه یک نقطه نمایشی‌تر ایجاد کنید. با این کار طیف کلی خانه شما متفاوت شده و بـه‌نظر می‌رسد که گویی در تمام اتاق تغییر دکوراسیون انجام داده‌اید.

 نقطه مرکزی خاص 

قفسه‌ها و شلف‌ها

شما با اسـتفاده از وسایلی که دارید بـه راحتی می‌توانید چیدمان قفسه‌ها و طبقات بوفه خود را زیباتر کنید. فقط کافی اسـت که خلاق باشید. از رنگ‌های زنده و شاد خیلی اسـتفاده کنید. یادتان باشد یک قفسه را بیش از حد شلوغ نکنید. هرگاه چند وسیله را کنار هم گذاشتید یک فضای خالی نیز بین این وسایل بگذارید.

تغییر چیدمان مبلمان

آسان‌ترین و در عین حال مقرون‌بـه‌صرفه‌ترین راه بـرای تغییر در خانه، تغییر چیدمان مبلمان است. بـه تغییراتی که می‌توانید انجام دهید فکر کنید. این تغییرات می‌توانند بـه سادگی تغییر چیدمان مبلمان باشند. برای دیدن زیباترین روش‌های چیدمان مبل به مطلب بهترین روش‌‌های چیدمان مبل در اتاق پذیرایی سر بزنید.

تغییر چیدمان مبلمان

رنگ کردن صندلی‌ها

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون کم هزینه در منزل رنگ کردن وسایل است. تفاوتی ندارد صندلی‌های شما بـرای میز غذاخوری باشد یا چهارپایه‌های ساده چوبی آشپزخانه، در هر صورت با یک رنگ جدید جلوه‌ای جدید خواهند داشت. برای اینکه وسایل قدیمی منزل را نو کنید به مطلب وسایل قدیمی منزل را با کمترین هزینه نو کنید سر بزنید.

کوسن‌ها

لازم نیسـت مبلمان منزل را عوض کنید. تغییر مبل کار هزینه‌بـری اسـت. کافی اسـت فقط کوسن‌های خانه خود را تغییر دهید. از کوسن‌های رنگی رنگی اسـتفاده کنید. اگر فضای سنتی دارید از کوسن‌های سنتی نیز می‌توانید اسـتفاده کنید.

کوسن‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    عالی ولی میشه برای دکوراسیون اتاق دخترانه هم ایده بدهید ممنونم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      در مطالب آتی به این موضوع هم پرداخته می‌شود.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  4. پانیذ

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…