ترسناک‌ترین نقاط جهان را بشناسید

۷
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در کره زمین مناطقی وجود دارد که بسیار ترسناک و هولناک اسـت و اتفاقات عجیبی در زمان های‌ گذشته و حال در آنجا رخ داده اسـت . اگر قصد دارید با مناطق عجیب آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.
ترسناک ترین مکان های گردشگری

مکان‌هایی در جهان وجود دارد که در هر گوشه آن‌ها رمز و رازی نهفته است. همراه مجله دلتا باشید تا در ادامه به برخی از ترسناک ترین مکان های گردشگری اشاره کنیم.

قبرستان قدیمی یهودیان، پراگ، جمهوری چک

نزدیک به چهار قرن، بین سال‌های ۱۴۳۹ تا ۱۷۸۷، در قبرستان یهودیان مراسم خاکسپاری مردگان انجام‌شده است. در این قبرستان نسبتا کوچک تقریبا ۱۰۰۰۰۰ نفر دفن شده‌اند، اما تنها ۱۲۰۰۰ قبر در آن وجود دارد. مسئولین قبرستان روی قبر‌های قبلی خاک ریخته و مرده دیگری را روی آن دفن کرده‌اند. در برخی از نقاط قبرستان بیش از ۱۲ قبر روی هم قرارگرفته است. به مرور زمان این خاک‌های روی هم انباشته‌شده فروریخته و اجساد و سنگ‌قبرهای زیرین بیرون افتاده‌اند. سنگ‌قبرهای قدیمی به سنگ‌قبرهای جدیدتر فشار آورده و آن‌ها را کج کرده‌اند. درنتیجه نمای این قبرستان بسیار غیرطبیعی و البته ترسناک شده است.

ترسناک ترین مکان های دنیا

کلیسای سنت جرج، جمهوری چک

این کلیسا در روستای لوکووا (Lukova) واقع‌شده است و در سال ۱۹۶۸ پس از آن که در حین مراسم دعا قسمتی از سقف آن فرو ریخت، متروکه شد. اخیرا هنرمندی به نام ژاکوب هادراوا (Jakub Hadrava) مجموعه‌ای از مجسمه‌های ترسناک را در این کلیسا قرار داده و حال و هوایی شیطانی به این مکان بخشیده است.

مکان های گردشگری ترسناک

دخمه‌های پر از اسکلت پاریس، فرانسه

شبکه‌ای از تونل‌ها و گودال‌های پیچ در پیچ در زیر شهر پاریس وجود دارد. بر اساس منابع مختلف طول تمامی این تونل‌های بین ۱۸۷ تا ۳۰۰ متر برآورد می‌شود. از پایان قرن ۱۸ میلادی تاکنون باقیمانده اجساد حدود ۶ میلیون نفر در این مکان دفن شده است.

دخمه‌های پر از اسکلت پاریس

بازار آکودسوا، توگو

یکی از ترسناک ترین مکان های گردشگری بازار آکودسوا است. این بازار اشیا و گیاهان جادویی در شهر لومه پایتخت توگو واقع‌شده است. مردم اهل توگو، غنا و نیجریه به آیین خاصی به نام وودوو (Voodoo) باور داشته و برای عروسک‌ها قدرت جادویی قائل هستند. مجموعه اشیایی که در آکودسوا یافت می‌شود بسیار غیرمتعارف است. در این بازار از جمجمه یک گاو نر بزرگ گرفته تا سر خشک‌شده میمون، بوفالو و پلنگ و دیگر اقلام جادویی را می‌توان یافت.

بازار آکودِسِوا

جزیره طاعون، ایتالیا

پوویجلیا (Poveglia) یکی از معروف‌ترین جزایر دنیا است که در دریاچه ونیز در شمال ایتالیا واقع‌شده است. بر طبق ادعا‌ها از زمان روم باستان این جزیره محلی برای نگهداری افراد مبتلا به طاعون بوده و بیش از ۱۶۰۰۰۰ نفر در این جزیره دفن شده‌اند. مردم ایتالیا بر این باور هستند که ارواح مردگان در گوشه و کنار این جزیره پرسه می‌زنند. علاوه بر تاریخچه تاریک این جزیره ادعا شده است که در یک مرکز روان‌شناختی که در این جزیره احداث‌شده بود از بیماران به‌عنوان نمونه برای انجام آزمایشات روان‌شناختی استفاده می‌شده و در واقع بیماران را شکنجه روحی می‌دادند. ازاین‌رو برخی از محققان امور ماوراءالطبیعه این جزیره را به‌عنوان یکی از مخوف‌ترین مکان‌های روی زمین معرفی کرده‌اند.

جزیره طاعون

تپه صلیب‌ها، لیتوانی

تپه صلیب‌ها در کشور لیتوانی محل برافراشته شدن تعداد زیادی صلیب (جمعا حدود ۵۰۰۰۰) است. این تپه اگرچه ظاهری شبیه گورستان دارد اما درواقع گورستان نیست. باور عمومی مردم محلی بر این است که کسانی که در این محل صلیب بگذارند در زندگی خود کامیاب خواهند شد. نمی‌توان با قاطعیت گفت که چه کسی و در چه زمانی و به چه دلیلی اولین صلیب را در این منطقه برافراشته و تاکنون از راز این تپه رمزگشایی نشده است.

تپه صلیب‌ها، گردشگری وحشت

محل دفن مومیایی‌های کابایان، فیلیپین

به گفته افراد محلی ارواح این افراد هنوز هم در این مکان پرسه می‌زنند. اجساد این مردگان با استفاده از ترکیبات خاصی مومیایی‌شده است و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای سرقت این مومیایی‌ها، از این مکان به‌شدت محافظت می‌شود.

مومیایی‌های کابایان، مکان های گردشگری

قلعه لیپ، ایرلند

قلعه لیپ در منطقه کونتی اوفالی (County Offaly) ایرلند واقع شده و یکی از مخوف‌ترین قلعه‌های جهان به شمار می‌آید. در داخل قلعه یک سیاه‌چال بسیار بزرگ قرار دارد که کف آن از تیغه‌های چوبی نوک تیز عمودی پرشده است. این سیاه‌چال حین مرمت قلعه توسط کارگران کشف شد و مدت‌زمان زیادی طول کشید تا آن‌ها توانستند تمامی استخوان‌های موجود در این سیاه‌چال را با چندین کامیون به بیرون از قلعه منتقل کنند. به عقیده مردم محلی ارواح کسانی که در این سیاه‌چال کشته‌شده‌اند در این قلعه حضور دارند.

قلعه لیپ، ترسناک ترین مکان گردشگری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب جاهای دیدنی ایران که حداقل یک بار باید ببینید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…