جاهای دیدنی ایران که حداقل یک بار باید ببینید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرتاسر کشور عزیزمان ایران، سرشار از جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی است. از دریاچه شگفت‌انگیز مهارلو تا دخمه‌های باستانی زرتشتیان، مکان‌های خارق‌العاده‌ای در ایران هستند که شما را فرا می‌خوانند.
آشنایی با دیدنی های ایران

اگر شخصیتی ماجراجو دارید توصیه می‌کنیم قبل از آن که دیر شود به جاهای دیدنی ایران سر بزنید. هرکدام از این مکان‌ها که به شما نزدیک‌تر هستند را در اولویت قرار دهید. امیدواریم با مطالعه این مطلب شور و شوق سفر در قلب شما بیدار شده و کوله‌بار خود را برای بازدید از آن‌ها ببندید. برای آشنایی با دیدنی های ایران با مجله دلتا همراه باشید.

آشنایی با دیدنی های ایران

۱. غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم بزرگ‌ترین غار نمکی جهان است و ۶۶۰۰ متر طول دارد. این غار در ۹۰ کیلومتری شهر قشم و ۲ کیلومتری ساحل واقع شده است. پس همزمان با ساحل‌گردی می‌توانید از این غار ۵۷۰ ساله دیدن کنید.

طی تحقیقات انجام شده، تنفس از هوای داخل غار می‌تواند به بهبود بیماری‌های تنفسی مانند آسم کمک کند. مجسمه‌های نمکی شکننده، رودخانه‌های نمکی و خفاش‌های کوچک چیز‌هایی هستند که می‌توانید انتظار آن‌ها را داشته باشید.

درون غار نور کافی وجود ندارد پس برای نگاه دقیق‌تر به بدنه قندیل‌ها کافی است یک چراغ‌قوه پرقدرت به همراه داشته باشید. نمک‌های داخل غار خاصیت دارویی دارند پس، از چشیدن آن‌ها نترسید.

آشنایی با دیدنی های ایران

۲. دخمه‌های زرتشتیان

در آیین کهن زرتشت، هنگامی که شخصی فوت می‌کرد این ترس وجود داشت که بدن او توسط شیاطین آلوده شود. به همین دلیل، زرتشتیان بدن شخص را در بالای برج‌هایی با نام برج خاموشان یا برج سکوت قرار می‌دادند تا خوراک پرندگان شکاری شوند.

برج خاموشان یزد مکانی اسرارآمیز است که شما را کمی با دنیای مردگان آشنا می‌کند. این برج در ۱۵ کیلومتری شهر یزد و در حوالی منطقه صفائیه روی یک کوه کم ارتفاع قرار گرفته است. شاید جالب‌توجه باشد که این روش تدفین تا قبل از دوره پهلوی رواج داشت اما در این دوره ممنوع شد.

بازدید از دو دخمه این برج یعنی دخمه بزرگ مانکجی و دخمه گلستان حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز دارد اما برج سکوت یکی از جاهای دیدنی ایران است که قطعا حسی متفاوت به شما خواهد داد.

دیدنی های ایران

۳. روستای کندوان

کندوان یکی از زیباترین روستاهای ایران است. تاریخچه غار­های کندوان به هفت هزار سال پیش می‌رسد اما حدود ۷۰۰ سال پیش، زمانی‌که مغول‌ها به ایران حمله کردند، مردمان منطقه آذربایجان شرقی برای حفظ جان خود به سمت غار‌هایی فرار کردند که اکنون همانند کندوهای عسل در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو خودنمایی می‌کنند.

کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که هم‌اکنون اهالی آن پذیرای گردشگران هستند. هنگامی‌ که به این روستا نزدیک شدید، نفسی عمیق بکشید و از هوای بی‌نظیر آن لذت ببرید. اگر به مکان‌های هیجان انگیز علاقه دارید به مطلب هیچ‌کس جرئت نزدیک شدن به این قلعه را ندارد سر بزنید.

ایرانگردی

۴. کاریز کیش

کاریز کیش یک شهر زیرزمینی با معماری تاریخی و یکی از خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی ایران است. این کاریز در قلب تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد. صدف‌ها و مرجان‌هایی با قدمت چند هزار ساله سقف شهر را پوشانده‌اند. تنها مسجد مرجانی جهان نیز با سقفی پر از سنگواره و فسیل دریایی در این شهر زیرزمینی ساخته شده است.

در سفر به این مکان دیدنی، بازدید از موزه خلیج فارس، پایاب کهن قنات، چاه‌های کاریز، عکاس‌خانه و تصفیه‌خانه طبیعی آب را فراموش نکنید. خاک این کاریز خواص درمانی داشته و در گِل‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 آشنایی با ایران

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب پارک جمشیدیه تهران، حیاط خلوت روزهای تعطیل را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…