بازار خرید و فروش خانه در آستانه شب عید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات میدانی از اوضاع بازار معاملات مسکن در آستانه شب عید نشان می‌دهد ،هم ‌اکنون می‌توان واحد ‌های عرضه شده به بازار را برای فروش به سه دسته تقسیم کرد.این تقسیم‌بندی از لحاظ قیمت قابل توجه است.
بازار شب عید

در آستانه شب عید ،آگهی فروش واحد های مسکونی مختلف از لحاظ متراژ، عمر بنا، موقعیت جغرافیایی و… به بازار مسکن شهر تهران عرضه شده است .

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، این در حالی است که قیمت این واحدها در مقایسه با گروه دیگری از واحد های مشابه، یکسان نیست.

تحقیقات میدانی از اوضاع بازار معاملات مسکن در آستانه شب عید نشان می‌دهد ،هم ‌اکنون می‌توان واحد ‌های عرضه شده به بازار را برای فروش به سه دسته تقسیم کرد.این تقسیم‌بندی از لحاظ قیمت قابل توجه است.

مالکان واحدهای عرضه شده به بازار مسکن در دسته اول با علم به اینکه  احتمال می‎رود که واحدهای  آن‎ها در شرایط رکود به فروش نروند این واحدها را منصفانه  قیمت‌گذاری  و آپارتمان‌ها را با قیمت های واقعی نسبت به ارزش روز آنها به متقاضیان پیشنهاد  کرده‌اند.

بازار شب عید

دسته دوم  واحدهایی  هستند که مالکان آن ها با اندکی انعطاف در قیمت‎گذاری ،بیشتر آن‎ها را با شرایطی مناسب‌تر نسبت  به نرخ متعارف روز به بازار عرضه کرده‌اند. اکثر این فروشندگان افرادی هستند که به سبب خرید یا تمایل به خرید واحد دیگر، برای فروش آپارتمان خود بیشتر عجله دارند.

 اما دسته سوم مالکانی هستند که هنوز اوضاع بازار را از نظر احتمال فروش نرفتن واحدهای‎شان  به سبب سطح بالا و غیرواقعی قیمت‌ درک نکرده‎اند و همچنان اصرار دارند آپارتمان‌های خود را با قیمت بالاتر از عرف بازار به فروش برسانند.

دست اندرکاران بازار مسکن شهر تهران به این گروه از مالکان توصیه می‌کنند هر چه سریع‌تر قیمت پیشنهادی واحد خود را تعدیل کنند تا بتوانند واحدهایشان را به فروش برسانند. چرا که  در غیر این‎صورت به سبب  تنوع آگهی ها، خریداران، آپارتمان مورد نظر خود را از سایر مالکان خریداری می‎کنند.

صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا را برای آگاهی بیشتر از آخرین خبر های بازار مسکن ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…