رپورتاژ آگهی

چگونه مینای دندان خود را سالم نگه دارید؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سطح دندان شما مینای دندان نامیده می‌­شود. این قسمت به محافظت از آن‌ها در برابر پوسیدگی کمک می­‌کند.
چگونه مینای دندان خود را سالم نگه دارید

امکان آسیب­ به دندان­‌ها و خصوصا مینای دندان از طریق ضربه و یا عدم رعایت نکات بهداشتی وجود دارد اما کارهای زیادی می­‌توانید انجام دهید تا این قسمت از دندان خود را قوی نگه دارید. برای داشتن دهانی سالم و لبخندی برنده این مراحل ساده را انجام دهید. همراه مجله‌دلتا باشید تا باهم پاسخ سوال چگونه مینای دندان خود را سالم نگه دارید را بررسی کنیم.

چگونه مینای دندان خود را سالم نگه دارید؟

از مسواک زدن بیش از حد خودداری کنید

اگر خیلی سریع و سخت مسواک بزنید، می­‌توانید مینای دندان خود را فرسوده کنید. یک برس را با موهای نرم با زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه‌­های خود نگه دارید. سپس آن را با حرکات کوتاه و ملایم به فاصله یک دندان به جلو و عقب ببرید.

بعد از خوردن شیرینی یا مرکبات قبل از مسواک زدن تا یک ساعت صبر کنید. غذاهای اسیدی می‌­توانند مینای دندان را نرم کرده و آسیب رساندن به آن را برای شما آسان‌تر کنند. از حرکات دورانی برای مسواک زدن کمک بگیرید تا مینای دندان خود را از آسیب حفظ کنید. به عنوان یک جایگزین کوتاه مدت ما استفاده از یک مدل نخ دندان دسته دار، کمانی و ارتودنسی را به شما پیشنهاد می­‌کنیم. نخ دندان به خوبی فواصل میان دندان­‌ها را پاک خواهد کرد. اگر غذای چسبناکی نخورده‌اید و احتیاج به مسواک زدن فوری را نمی­‌بینید نخ دندان استفاده کنید.

غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید

محدود کردن شیرینی

اکثر انگل­‌ها و باکتری­‌ها با استفاده از مواد قندی تغذیه می­‌شوند و باکتری­‌های دندان نیز از این قضیه مستثنی نیستند. باکتری‌های موجود در دهان شما از قند غذاها و نوشیدنی‌ها تغذیه می­‌کنند. سپس این باکتری­‌ها اسیدهایی می­‌سازند که مینای دندان را نرم کرده و از بین می­‌برد. آب نبات‌های جویدنی که روی دندان شما می­‌چسبند نیز می­‌توانند باعث آسیب شوند. نوشابه‌ها ممکن است اسید اضافی داشته باشند. نوشیدنی‌های گازدار با شیرین‌کننده‌های مصنوعی انتخاب هوشمندانه‌تری نسبت به نوشیدنی‌های حاوی شکر هستند، اما اسیدی هستند و به مرور زمان مینای دندان را از بین می‌برند. بهترین انتخاب زمانی که تشنه هستید یک لیوان آب ساده است. حتی بسیاری از آب‌های طعم دار اسیدی هستند و برای استفاده توصیه نمی‌­شوند.

از فلوراید استفاده کنید

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) فلوراید را جنگنده دندان­‌ها می‌­نامد زیرا مینای دندان شما را تقویت می‌­کند و به ترمیم مراحل اولیه پوسیدگی دندان کمک می‌­کند. فلوراید همچنین دندان‌های شما را در برابر اسیدهایی که از غذاها و باکتری‌های موجود در دهان شما می­‌آیند مقاوم‌­تر می­‌کند.

ADA خمیردندان حاوی فلوراید را به محض ظاهر شدن اولین دندان و در طول زندگی شما توصیه می­‌کند. شستشو با دهانشویه حاوی فلوراید نیز می­‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی و قوی نگه داشتن مینای دندان کمک کند. خرید انواع دهانشویه را فراموش نکنید. استفاده مکرر از دهان شویه به سلامت دهان و دندان کمک می­‌کند و از آسیب­‌هایی که توسط باکتری­‌ها به مینای دندان وارد می­‌آید جلوگیری می­‌کند. قیمت دهان شویه­‌ها مناسب است و شما می­‌توانید هنگام سایر اقلام بهداشتی از داروخانه­‌ها این محصول را با برند­های مختلفی چون فلوراید، ایرشا، لیسترین و وی وان بخرید.

مراقب خشکی دهان باشید

بزاق به شستن غذا و باکتری‌هایی که می­‌توانند منجر به پوسیدگی شوند کمک می­‌کند. همچنین با اثرات غذاهای اسیدی مبارزه می­‌کند. اغلب آب بنوشید تا دهانتان تمیز و مرطوب بماند. اگر به سختی ورزش می‌­کنید، حتما در حین و بعد از تمرین آبرسانی کنید. جویدن آدامس بدون قند یا استفاده از آب نبات­‌های سفت بدون قند نیز می‌­تواند به جاری شدن بزاق در دهان کمک کند. برخی از محصولات پزشکی و داروها می‌­توانند باعث خشکی دهان شوند. اگر در طول درمان با دارویی خاص دچار خشکی بدن شدید در مورد درمان‌ها با پزشک خود صحبت، احتمالا با خوردن مقدار بیشتری آب این مشکل برطرف خواهد شد.

از دندان قروچه خودداری کنید

برخی از افراد به خصوص در شب دندان­‌های بالا و پایین خود را به هم می‌­سایند. با گذشت زمان این کار می­‌تواند مینای دندان شما را از بین ببرد. اگر متوجه شدید که این مشکل را دارید با دندانپزشک خود صحبت کنید. آن‌ها ممکن است یک محافظ دهان سفارشی را پیشنهاد کنند که می­‌تواند از دندان‌های شما در هنگام خواب محافظت کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دندان قروچه این مقاله را مطالعه کنید.

چکاپ‌های منظم را انجام دهید

چکاپ مینای دندان

برای محکم و سالم نگه داشتن دندان‌های خود، هر ۶ ماه یکبار برای معاینه و تمیز کردن دندان­‌ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید. آن‌ها می‌­توانند علائم مشکل مانند حفره­‌ها( قسمت­‌های در حال خراب شدن) یا دندان قروچه را قبل از این‌که آسیب زیادی وارد کنند، تشخیص دهند. دندانپزشک شما همچنین میزان مصرفی مناسب فلوراید برای سفت شدن و محافظت از مینای دندان را به شما خواهد گفت. اگر در استفاده از فلوراید حساس هستید از پزشک خود بپرسید که آیا به مکمل­‌های فلوراید، دهان شویه‌ها یا پوشش‌های دندانی خود نیاز دارید یا خیر.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…