زیباترین و شیک‌ترین روتختی‌ها در دکور اتاق خواب

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنگام انتخاب روتختی باید به نوع دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب خود توجه کنید تا با آن هماهنگی داشته باشد و فضای آن را شیک و مدرن کند.
مدل های روتختی مدرن و زیبا

مدل های روتختی مدرن و زیبا را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار می‌توانید پیدا کنید. روتختی یکی از اصلی‌ترین اجزای اتاق خواب است که در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

انواع روتختی

انواع مدل های روتختی مدرن و زیبا

در منازل امروزی روتختی یکی از عناصر اصلی و اجزای جدانشدنی اتاق خواب به‌شمار می‌رود که حتی در جهیزیه عروس هم نباید فراموش شود. در اینجا چند نمونه از مدل های روتختی مدرن و زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

 روتختی پلی استر پنبه‌‌ای

از این نوع پارچه دارای مقاومت بالایی در برابر شست‌وشو و سایش دارد. نرمی و لطافت، عایق رطوبتی، مقاوم در برابر گرد و غبار و غیره از ویژگی‌های این نوع پارچه است. این نوع پارچه ترکیبی از ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد پنبه است.

روتختی با پارچه ترکیبی

پارچه‌‌های ترکیبی در انواع متنوع وجود دارند. این پارچه‌‌ها اغلب دارای یکی از انواع پنبه هستند. رایج‌‌ترین نوع پارچه ترکیبی، پنبه با پلی‌ استر است اما پنبه با بامبو و پنبه با ریون هم کاربرد زیادی دارند. پارچه‌های ترکیبی از نظر اقتصادی به‌‌صرفه هستند، و ضد چروک‌ بوده و ماندگاری بالایی دارند. به همین دلیل انتخاب خوبی برای لوازم خواب بچه‌‌ها هستند.

روتختی با جنس پارچه تنسل

یکی از مدل های روتختی مدرن و زیبا پارچه تنسل روتختی است که نام آن از برند پارچه‌‌ای گرفته شده که از درخت اکالیپتوس تولید می‌‌شود. پارچه تنسل لطیف است، ماندگاری بالایی دارد و به‌ طور طبیعی ضد باکتری است. این پارچه را دوست‌‌دار محیط زیست می‌‌دانند. تنسل پارچه خوبی است و ویژگی‌‌های مثبت قابل‌ توجهی دارد، اما به‌ خوبی پنبه هوا را از خود عبور نمی‌‌دهد و ممکن است به شما احساس نم‌‌زدگی یا چسبندگی بدهد.

پارچه پنبه‌‌ای روتختی

پنبه محبوب‌‌ترین نوع پارچه‌‌ای است که برای تولید ملحفه انواع مدل های روتختی مدرن و زیبا استفاده می‌‌شود. این نمونه از پارچه، بادوام، دارای تنفس راحت، نرم و همچنین مراقبت از آن آسان و کاملا مقرون‌‌به‌صرفه است. پارچه‌‌های پنبه‌‌ای، پارچه‌‌هایی از جنس الیاف پنبه با بافتی ساده هستند و اغلب طرح‌‌های چاپی و گل‌‌دار دارند.

روتختی با پارچه‌ زربافت

پارچه‌‌ این روتختی طرح‌‌های برجسته و گل‌‌دار دارد. این طرح‌‌ها در زمینه پارچه‌ای که اغلب ابریشمی است، بافته می‌شوند. این نمونه از پارچه‌ها نخست در چین بافته می‌شدند. ایران نیز در زمینه بافت پارچه‌‌های زربافت قدمتی دیرینه دارد.

روتختی با پارچه ابریشمی

روتختی‌‌های ابریشمی بسیار نرم و بادوام هستند. زمانی که بدن شما سرد است، ابریشم شما را گرم می‌کند. وقتی گرمتان است بدن شما را خنک نگه می‌دارد. بنابراین پارچه ابریشمی، پارچه مناسبی برای روتختی است.

مدل های روتختی مدرن و زیبا

پیشنهاد مطالعه: مطلب دو نکته طلایی که قبل از خرید کتابخانه باید بدانید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۳۶ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۰۸ ق٫ظ

    مرسی از شما مطالب عالی وآموزنده هستن 🙏♥️

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

      عزیزید زیاد💖

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

    این کار شماست،(ای که دستت میرسد، کاری بکن)….

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

    چه خوشگلند

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…