مواد غذایی سیر کننده و سالم را بشناسید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعدادی مواد غذایی می‌توانند در سیر شدن به شما کمک کنند و باعث افزایش احساس سیری در بدنتان شوند می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و به مقدار زیاد از آن‌ها بخورید و به فکر کالری آن‌ها نیز نباشید.
ماده غذایی سیر کننده

غذاهای مختلف می توانند درجات مختلفی از احساس سیری را در افراد القا کنند. برای مثال سیب زمینی آب پز و جو؛ نسبت به بستنی و کیک کرواسان، سریع‌تر افراد را سیر می‌کنند. به این ترتیب با مصرف این دسته خوراکی‌ها، کالری کمتری وارد بدن خواهد شد. در این مطلب چند ماده غذایی سیر کننده را به شما معرفی می‌کنیم. همراه مجله دلتا باشید.

سیب‌زمینی پخته‌شده

خیلی از افراد وقتی نیت کاهش وزن‌دارند، از خوردن سیب‌زمینی اجتناب می‌کنند چون فکر می‌کنند سیب‌زمینی کربوهیدرات بالایی دارد. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و سایر مواد مغذی ارزشمند است. ضمنا حاوی نوع خاصی نشاسته است که به آن نشاسته‌ مقاوم به هضم می‌گویند.

سیب زمینی سیر کننده

تخم‌مرغ کامل

تخم‌مرغ غذای دیگری است که درگذشته برخورد غیرمنصفانه‌ای با آن شده است. حقیقت این است که تخم‌مرغ بی‌نهایت غذای سالمی است و مواد مغذی ارزشمند فراوانی دارد. بیشتر مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ، مخصوصا حدود نیمی از پروتئین آن در زرده است. تخم‌مرغ یک پروتئین کامل است، یعنی تمام ۹ اسیدآمینه‌ ضروری برای بدن را یکجا دارد. ضمنا بسیار هم سیرکننده است!

تخم مرغ سیر کننده

بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دوسر، نوعی فرنی یا حلیم است که معمولا برای صبحانه مصرف می‌شود. بسیار سیرکننده است و ازنظر شاخص سیرکنندگی، در رده‌ سوم جای دارد. دلیل آن‌هم، فیبر بالا و قابلیت جذب آب زیادش است. جوی دوسر منبع خوبی از فیبر محلول به نام بتا گلوکان است که در کندسازی گوارش و جذب کربوهیدرات‌ها موثر است.

بلغور جوی دوسر

بنشن

حبوباتی چون لوبیاچیتی، نخودفرنگی و عدس، منابع خوبی از فیبر و پروتئین هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود غذایی سیرکننده باشند و حتی به کاهش وزنتان هم کمک کنند.

انواع مرکبات

مرکبات نیز مانند سیب، پکتین بالایی دارند که می‌تواند روال هضم را کند کرده و سیری را افزایش دهد. مرکبات ضمنا حجم زیادی از آب‌دارند. پرتقال و گریپ‌فروت، هر دو حاوی ۸۷ درصد آب هستند که یعنی می‌توانند به ازای کالری بسیار کمی، سیرتان کنند.

مرکبات

ماهی

یکی از مواد غذایی  سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ماهی بوده و می‌تواند در افرادی که اضافه‌وزن دارند یا چاق هستند، احساس سیری را افزایش دهد. ماهی ضمنا منبع غنی پروتئین باکیفیت است که این هم باعث احساس سیری می‌شود. ماهی در بین تمام غذاهای پرپروتئین دیگر، امتیاز بالاتری داشته و درمیان غذاهای تست‌شده، در رده‌ دوم جای دارد.

گوشت

گوشت پروتئین زیادی داشته و سیرکننده می‌باشند. در کل، رژیم‌های غذایی پرپروتئین، باعث دریافت کالری کمتر می‌شوند. تحقیقات نشان داده آن‌هایی که در وعده‌ ناهار، گوشت پرپروتئین خورده بودند در مقایسه با افرادی که ناهارشان پرکربوهیدارت بوده، گذشته از اینکه احساس گرسنگی نداشته‌اند ایضا کاهش وزن بهتری نیز داشته‌اند.

سبزیجات

سبزیجات کالری کمی داشته و حجیم هستند، ضمنا حاوی تمام مواد مغذی موثر و ضروری برای بدن بوده و ترکیبات گیاهی‌ای دارند که باعث می‌شود بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم باشند. ضمنا سبزیجات، آب و فیبر زیادی دارند که هردوی این‌ها به احساس سیری‌تان کمک می‌کنند.

سبزیجات سیر کننده

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خطرات نهفته در یک بسته چیپس را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…