دانه به، معجزه بهبود گلودرد

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به، نرم‌کننده سینه، تقویت‌کننده قلب و ادرارآور است، خونریزی را بند می‌آورد و مفیدترین میوه برای بیماری سل است.
خواص و فواید به دانه

میوه به، به دلیل داشتن ترکیبی به نام «پکتین» که از کربوهیدرات‌های پیچیده است، خواص دارویی فراوانی دارد و به درمان اسهال کمک می‌کند. این میوه دارای خاصیت تقویت‌کننده معده و التیام ورم روده و مقوی قلب، ضد نفخ، ادرارآور، قاعده‌آور و خلط‌‌آور است و نقش موثری در بهبود بیماری‌های ریوی دارد. همراه مجله دلتا باشید تا بیشتر با خواص و فواید به دانه آشنا شوید.

خواص دانه میوه به

طبع میوه به

میوه به شیرین، گرم و تر و میوه به ترش، سرد و خشک است. روغن به، سرد و تر و قابض و به دانه سرد و تر است. به تقویت‌کننده قلب است، ادرارآور است، نرم‌کننده سینه است، مقوی معده و دستگاه هاضمه و قابض است. خونریزی را بند می‌آورد. اسهال‌های ساده و اسهال خونی را درمان می‌کند، بهترین و مفیدترین میوه برای بیماری سل است، خونریزی از رحم را متوقف می‌کند، اثر مفید بر بواسیر دارد، برای هضم غذا مفید است. به ترش، مسهل است. برای تنگی نفس مفید است و استفراغ را بند می‌آورد.

خواص میوه به

خواص و فواید به دانه

داخل میوه‌ «به» دانه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره وجود دارد. این دانه‌ها منبع بسیار خوبی از موسیلاژ (لعاب) هستند و حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد وزن دانه را لعاب روی آن تشکیل می‌دهد. دانه‌های «به» به دلیل وجود لعاب، در رفع التهابات مخاط‌ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش به‌سزایی دارند.

بهبود گلودرد

به دانه دارای خواص ضد باکتریایی قوی است. می‌توانید از آن برای رفع بوی بد دهان، گلودرد و آفت‌های دهان استفاده کنید. لعاب موجود در به دانه به رفع گلودرد و سرفه‌های خشک کمک می‌کند.

بهبود گلو درد با به دانه

کاهش وزن با به دانه

به دانه باعث کاهش وزن هم می‌شود زیرا چربی، کالری و نمک کمی دارد. از طرف دیگر، به دانه سرشار از فیبر و ویتامین C است که هر دو به کنترل وزن کمک می‌کنند. زمانی که آن را به غذایی اضافه می‌کنید، طعم خوبی به آن می‌دهد.

تقویت سیستم گوارش

به دانه سیستم گوارش را نیز تقویت می‌کند. به دانه برای درمان زخم معده مفید است، یبوست و اسهال را برطرف می‌کند و به‌ این‌ترتیب، به گوارش بهتر کمک می‌کند که این به دلیل فیبر موجود در آن است. نکته جالب دیگر این است که زمانی که با مواد غذایی ترکیب می‌شود، به گوارش آن‌ها کمک می‌کند؛ به‌عنوان نمونه، اگر به گوشت اضافه شود، باعث گوارش بهتر پروتئین می‌شود.

تقویت سیستم گوارش

مفید برای قلب

مصرف به دانه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. به دانه حاوی پکتین است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و  به استحکام بیشتر رگ‌ها و جلوگیری از تصلب شراین کمک می‌کند و می‌تواند فشارخون را کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش به دانه

برای درست کردن این دمنوش ابتدا ۳۰ گرم به دانه را در یک لیتر آب جوش بریزید. برای این‌که دمنوش سریع‌تر به دست آید، آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب حالت لعابی پیدا کند. حالا یک لیوان از این دمنوش را میل کنید.

فواید به دانه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این معجون، ۷ روزه در بدن شما معجزه می‌کند را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    خیلی خوبه واقعا معجزه میکنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از لطف و همراهی‌تون🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…