کدام روغن برای موی شما مناسب است؟

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند و می‌توانند روغن‌های مفید برای موها باشند.
روغن های مناسب مو

شما می‌توانید از روغن مو برای تقویت موهای خود استفاده کنید که بهترین گزینه برای تقویت و افزایش رشد موها روغن‌های گیاهی طبیعی است. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم انواع روغن های مناسب مو را معرفی کنیم.

انواع روغن های مناسب مو با توجه به نوع مو

روغن کرچک برای ریزش مو

روغن کرچک هر تار مو را تغذیه کرده و باعث قوی شدن رشته‌های مو می‌شود. همچنین از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند و کمی هم در کاهش ریزش موها موثر است. اثرات ضدقارچی و ضدمیکروبی این روغن می‌‌تواند از موها و پوست کف سر در برابر آلودگی‌ها و عفونت‌ها محافظت کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب برای جلوگیری از ریزش مو، لطفا این کارها را انجام دهید! را بخوانید.

روغن های مناسب مو

روغن اسطوخودوس برای پرپشت شدن مو

برای استفاده از این روغن شما به ۴ تا ۵ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. می‌توانید به‌جای روغن زیتون از روغن نارگیل هم استفاده کنید. مدت ۵ ساعت نیاز است تا این ترکیب روی پوست سر باقی بماند. اگر این زمان را تا یک شب افزایش دهید خواص آن بهتر و بیشتر نمایان خواهد شد.

روغن نارگیل از روغن های مناسب مو برای رطوبت

از نشانه‌های بارز روغن نارگیل مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌ها درزمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است. این روغن با رایحه‌ای مطبوع، کمبود پروتئین‌های مو را تا حدی جبران می‌کند و موجب ضخیم‌تر شدن آن‌ها نیز می‌شود.

روغن ماکادمیا برای موهای آسیب‌دیده

روغن‌های خشکبار معمولا قوی‌ترین‌ها هستند و در این میان روغن ماکادمیا نیز از غنی‌ترین آن‌ها است. اگر مو‌های خیلی خشک یا آسیب‌دیده دارید، از این روغن مانند ماسک مو و به صورت هفتگی روی موهای خود استفاده کنید. اگر موهای خود را با اتو مو صاف می‌کنید پس از آن از این روغن استفاده کنید.

روغن های مناسب مو

روغن هسته انگور برای شوره

یکی از بهترین موارد استفاده از روغن هسته انگور اثربخشی آن در درمان و از بین بردن شوره سر است. علاوه‌بر این، روغن هسته انگور عامل مهم و مفیدی به‌عنوان عنصر اصلی در ترکیب با سایر مواد طبیعی است. این روغن کمک می‌کند تا سایر مواد مغذی لازم به شکلی بهتر و کامل‌تر جذب موها شوند.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    عالی ممنونم

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

      خیلی ممنون ار همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…