عوارض وحشتناک کم نوشیدن آب

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست به تعادل آب در بدن شما بستگی دارد و بر همین اساس به‌اندازه‌ای که آب از دست می‌دهید یا بیشتر از آن باید آب بنوشید.
عدم نوشیدن آب به میزان کافی

آب مایع حیات و یکی از مولفه‌های اصلی تشکیل‌دهنده اندام‌های کلیدی بدن انسان مانند مغز، کبد، و قلب است. آب مایعی حیاتی برای استخوان‌های انسان‌ها و حتی فضاهای بین سلولی نیز محسوب می‌شود. بر همین اساس است که نوشیدن آب ناکافی می‌تواند زمینه‌ساز برخی مشکلات سلامت شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا برخی پیامدهای منفی عدم نوشیدن آب به میزان کافی را بشناسید.

کم‌آبی پوست

افزون بر استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و دیگر درمان‌های طبیعی، بهترین راه‌حل برای تامین آب موردنیاز پوست نوشیدن آب به میزان کافی است.

کم آبی و سلامت پوست

یبوست

نوشیدن آب ناکافی ممکن است موجب یبوست شود. یبوست اجابت مزاج را دشوارتر از حالت عادی می‌سازد و یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری آن نوشیدن بسیار کم آب است.

 

خستگی

عدم نوشیدن آب به میزان کافی به‌طور مستقیم بر زندگی روزانه شما تاثیرگذار است و می‌تواند موجب خستگی شود. هنگامی‌که مایع به میزان کافی در بدن شما وجود ندارد، سلول‌ها فعالیت‌های خود را کاهش می‌دهند و انرژی کمتری تولید می‌کنند.

خشکی دهان

مشکلات خشکی دهان اغلب با بهداشت دهان و دندان و گوارش غذا مرتبط هستند. بهترین توصیه برای زمانی که با خشکی دهان مواجه هستید، نوشیدن آب است.

از علائم خشکی دهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس چسبندگی یا خشکی
  • بزاق غلیظ
  • درد یا سوزش در دهان یا زبان
  • ترک‌خوردگی لب‌ها یا گوشه‌های دهان
  • زبان خشک و زبر
  • دشواری در جویدن، چشیدن غذا، یا بلع

خشکی دهان

فشارخون بالا

نوشیدن آب ناکافی حجم خون در رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. برای این‌که اندام‌های بدن انسان هنگام کم‌آبی عملکرد درست خود را حفظ کنند، بدن هورمون هیستامین ترشح می‌کند. این ماده موجب انقباض سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌های انسان می‌شود که افزایش فشارخون را به همراه دارد.

اگر به فشارخون و چربی‌خون مبتلا هستید علاوه بر نوشیدن آب کافی با تغییر نان مصرفی هم می‌توانید به خود کمک کنید. مطلب بهترین نان برای بیماران چربی‌خون چیست؟ را بخوانید.

مشکلات کلیوی

نوشیدن آب فراوان به‌عنوان محرکی برای عملکرد درست و مناسب کلیه‌ها عمل می‌کند. کلیه‌های انسان مسئولیت دفع سموم، اوره و نمک از بدن را بر عهده‌دارند. هنگامی‌که کلیه‌ها نمی‌توانند عملکردی مناسب را ارائه کنند، برخی مشکلات سلامت، ازجمله شکل‌گیری سنگ‌های کلیه پدیدار می‌شوند.

کلیه درد و نوشیدن آب

افزایش وزن

گاهی اوقات، علائم تشنگی می‌توانند با علائم گرسنگی اشتباه گرفته‌شوند. بر همین اساس، افراد بیشتر غذا می‌خورند، در شرایطی که بدن به مایعات بیشتر نیاز دارد.

درد مفاصل

اگر درد گاه و بیگاه در مفاصل خود را احساس می‌کنید، احتمال آن‌که این شرایط به‌واسطه مصرف آب ناکافی شکل‌گرفته باشد، زیاد است. نوشیدن آب فراوان برای حفظ سلامت و شکل درست غضروف‌ها که حرکت بین استخوان‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند، اهمیت دارد.

نوشیدن آب به میزان کافی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ترکیب طلایی سلامتی در شب‌‌های زمستانی را بشناسید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

    🙏🏻🌻🌹

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…