این گیاهان آپارتمانی فضای منزل را شاداب می‌کنند

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن گیاهان آپارتمانی علاوه بر اینکه زیبایی را به خانه شما می‌آورد، باعث شادابی فضا و روحیه‌ شما نیز می‌شود.
گیاهان آپارتمانی شاداب و سرزنده در منزل

گل‌ها و گیاهان باعث ایجاد طراوت و تازگی در زندگی ما می‌شوند و نگهداری از آن‌ها در منزل می‌تواند طراوت و سرزندگی را وارد محیط خانه کند. همچنین کمی از استرس‌های روزمره بکاهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی شاداب و سرزنده در منزل می‌پردازیم.

گیاه آگلونما

یکی از گیاهان آپارتمانی شاداب و سرزنده در منزل با برگ­‌های نسبتا بزرگ، آگلونما است. این گیاه زیبا در انواع مختلف سبز، ابلق، قرمز و غیره به فروش می­ رسد. آگلونما مانند سانسوریا خاصیت تصفیه‌کننده هوا دارد. آگلونما مقاومت خوبی در برابر خشکی و گرما دارد.

گیاهان آپارتمانی شاداب و سرزنده در منزل

فلامینگو

فلامینگو گل‌های درشت و زیبایی دارد، به همین خاطر جزو گیاهان زینتی به‌شمار می‌آید. گل دادن این گیاه روندی بسیار طولانی خواهد داشت و اغلب به بیش از ۳ ماه طول خواهد کشید. این گیاه به‌راحتی با قرار گرفتن در ترکیب خاک برگ و خاک سیاه به همراه کمی خاک چوب رشد خوبی خواهد داشت و اغلب زندگی کردن در فضا‌های پرنور را بیشتر می‌پسندد. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب هرگز این گیاهان آپارتمانی را در منزل جابه‌جا نکنید سر بزنید.

گیاهان آپارتمانی شاداب و سرزنده در منزل

ساکسی فراگا

ساکسی فراگا گیاهی است مانند توت‌فرنگی شاخه رونده‌ای دارد که با تماس با خاک ریشه می‌دواند. برگ‌های ریز و تقریبا گرد و کرکدار و رگبرگ‌ها با رنگ کرمی و شیری در متن سبز زیتونی رنگ برگ ساقه گل‌دهنده بلند با گل‌های نسبتا ریز و دربرابر هوای سرد مقاوم است. این گیاه مناسب کاشت گروهی و سبد‌های آویزان است.

ساکسی فراگا

نخل دم‌اسبی

نخل دم‌اسبی از گیاهان محبوب آپارتمانی است. دلیل محبوبیت این گیاه تنه ضخیم و چوبی زیبای آن است که نقش ذخیره آب را برای گیاه دارد. نخل دم‌اسبی با اسم‌های پای فیل یا پا فیلی و لیندا نیز شناخته می‌شود. این گیاه برای فضا‌های دارای نور زیاد و منازل پرنور کنار پنجره بسیار مناسب است.

نخل دم‌اسبی

حسن یوسف

حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی با اصالت است که از گذشته هم در خانه­‌های ایرانی کاربرد داشته است. برخی از انواع این گیاه علاوه بر آپارتمان و فضاهای داخلی در فضاهای بیرونی و در باغچه هم کاشته می­‌شود. انواع حسن یوسف در فرم و رنگ برگ­‌ها با همدیگر متفاوت هستند. نور کافی برگ‌های حسن یوسف را سرحال و زیبا نگه می‌دارد.

حسن یوسف

انواع کاکتوس

کاکتوس‌ها یکی ازگیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل هستند که احتمالا آن‌ها را اغلب در گلدان­‌هایی نسبتا کوچک دیده­‌ایم. یکی از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن کاکتوس­‌ها عدم رعایت زمان آبیاری آن‌ها است. پس فراموش نکنید که کاکتوس‌ها خشکی را بیشتر می­‌پسندند. اگر شرایط نگهداری کاکتوس­‌ها مناسب باشد، به گل‌دهی هم می­‌رسند.

انواع کاکتوس

پیشنهاد مطالعه: مطلب وسایل قدیمی منزل را با این ۵ وسیله عوض کنید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…