۶ راه‌حل برای اشتباهات همیشگی در چیدمان منزل

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه پرسش مشترکی در بین افراد وجود دارد که چرا دکوراسیون خانه‌ آن‌ها به دل نمی‌نشیند؟ این افراد فکر می‌کنند یک جای کار اشتباه است. برای پاسخ این سوال همراه ما باشید.
نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل

برقراری تناسب در چیدمان منزل، یکی از مهم‌ترین اصول خلق یک دکور زیبا و چشم نواز است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

اشتباه: برخی از افراد برای اینکه وسایل دکوری و تزیینی در چیدمان منزل به خوبی دیده شود آن‌ها را در اطراف تلویزیون قرار می‌دهند. بهتر است بدانید که تلویزیون نقطه کانونی مناسبی برای فضا نیست.

راه‌حل: بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را طراحی کرده و محل دقیقی برای آن مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و شما به یک طراحی متفکرانه و شیک برسید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون دیوار تلویزیون را در مطلب ۷ دیزاین جذاب برای فضای اطراف تلویزیون بخوانید.

نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل

انتخاب آباژور نامناسب در چیدمان

مشکل: یک آباژور با یک سبک منحصربه فرد می‌تواند جذابیت را به یک فضا اضافه کند، اما انتخاب کلاهک نامناسب می‌تواند نتیجه‌ای کاملا برعکس داشته باشد.

راه‌حل: بهتر است در انتخاب مدل کلاهک آباژور خود دقت بیشتری داشته و سبک و اندازه آن را متناسب با اتاق در نظر بگیرید.

نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل

تست رنگ‌های مختلف در دکوراسیون

اشتباه: به‌کار بردن رنگ در دکوراسیون می‌تواند بسیار مفید باشد اما شروع یک پروژه بدون دیدن رنگ‌ها در آن فضا یک اشتباه بزرگ است.

راه‌حل: شما باید قبل از انتخاب رنگ نهایی، تنالیته‌های مختلف از رنگ مورد نظر خود را روی یکی از دیوارها امتحان کرده و تاثیر آن را در فضا ببینید.

تست رنگ‌های مختلف در دکوراسیون

لوازم جانبی قدیمی

اشتباه: یکی از نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل این است که گاهی اوقات وسایل قدیمی را به همان شکل کهنه نگه می‌داریم و حاضر به عوض کردن آن‌ها نیستیم.

راه‌حل: با تغییرات بسیار کوچک مانند عوض کردن دستگیره‌ها و یا رنگ آمیزی می‌توانیم آن‌ها را نو کرده و دوباره استفاده کنیم.  برای اینکه وسایل قدیمی منزل را نو کنید به مطلب وسایل قدیمی منزل را با کمترین هزینه نو کنید سر بزنید.

لوازم جانبی قدیمی

چیدن قاب عکس‌های زیاد در دکوراسیون

اشتباه: بعضی از افراد به عکس‌ها و خاطرات قدیمی علاقه بسیاری دارند و به همین دلیل فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنند. در صورتی که این کار نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه دارد.

راه‌حل: بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه خود را انتخاب کرده و آن را به یک گالری عکس تبدیل کنید. با این کار عکس‌های موردعلاقه خود را به زیبایی روی دیوار نصب کرده و هر زمان که خواستید می‌توانید آن را عوض کنید.

چیدن قاب عکس‌های زیاد

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

اشتباه: فضای ورودی اولین چیزی است که افراد در بدو ورود به منزل شما آن را می‌بینند و نماینده آن چیزی است که در خانه شما وجود دارد. بسیاری از افراد به دکوراسیون این بخش اهمیت نمی‌دهند.

راه‌حل: لازم نیست حتما ایده‌های خیلی خاص و پیچیده داشته باشید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و غیره می‌توان یک ورودی جذاب طراحی کرد.

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه نشیمن تاریک را روشن و پرنور کنیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  3. باران

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…