ترکیب طلایی سلامتی در شب‌‌های زمستانی را بشناسید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که به‌صورت مکرر خصوصا در ماه‌های سرد سال به سرماخوردگی و عوارض آن همچون سرفه مبتلا می‌شوید، مصرف روزانه شیر دارچین به دادتان خواهد رسید.
ترکیب شیر و دارچین

با توجه به فواید شگفت‌انگیز و اثبات‌شده نوشیدن شیر گرم با دارچین، توصیه می‌شود که این نوشیدنی را به‌عنوان بخشی از برنامه کاهش استرس شبانه خود در نظر داشته باشید. ترکیب شیر و دارچین نوشیدنی مخصوصی است که می‌تواند بخشی از یک رویکرد فعال برای کمک به حفظ و ارتقا سطح سلامتی باشد، استرس شما را کنترل و خواب خوب شبانه را تضمین کند. همراه مجله دلتا باشید تا بیشتر با این ترکیب طلایی آشنا شوید.

مزایای شیر و دارچین

مزایای شیر و دارچین

نوشیدن شیر گرم با دارچین به کاهش تاخیر در زمان به خواب رفتن و افزایش کیفیت خواب کمک می‌کند. از آنجایی‌ که دارچین در آرامش عضلات و رفع تنش از بدن نقش مهمی ایفا می‌کند، تاثیر قابل‌ ملاحظه‌ در افزایش کیفیت خواب، دور از انتظار نخواهد بود.

کمک به کاهش وزن

ترکیب شیر دارچین باعث کاهش وزن می‌شود. یکی دیگر از شگفتی‌های جادویی دارچین این است که متابولیسم و روند هضم را سریع‌تر می‌کند. به لطف این رویکرد، فرد برای مدتی احساس گرسنگی نمی‌کند و در نهایت مقدار غذای مصرفی وی کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که تقریبا تمام متخصصین تغذیه یک لیوان شیر گرم همراه با یک تکه دارچین را برای کمک به کاهش وزن در رژیم روزانه توصیه می‌کنند.

کاهش وزن با مخلوط شیر و دارچین

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

بسیاری از مطالعات معتبر نشان می‌دهند که دارچین دارای پتانسیل کافی و لازم برای مبارزه با برخی از عوامل خطر کلیدی است که زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. از جمله این فاکتورها می‌توان به کلسترول، تری گلیسیرید و فشارخون بالا اشاره کرد.

سطح قند خون را کاهش می‌دهد

ثابت‌شده که در افراد مبتلابه دیابت نوع ۲ مصرف روزانه یک گرم یا حدود نصف قاشق چای‌خوری دارچین اثرات مفیدی بر نشانگرهای خونی مرتبط دارد. پس جای تعجبی نیست که بسیاری از مردم به نوشیدن شیر گرم با دارچین اعتماد کامل دارند.

جلوگیری از بیماری‌های تخریب‌کننده دستگاه عصبی

بیماری‌های عصبی با آسیب پیش‌رونده به ساختار یا عملکرد سلول‌های مغز مشخص می‌شوند. آلزایمر یکی از همین بیماری‌ها است که می‌تواند تحت تاثیر گسترده فواید دارچین قرار بگیرد. به نظر می‌رسد دو ترکیب موجود در دارچین مانع از تجمع پروتئینی به نام تاو در مغز می‌شوند که یکی از عوامل اصلی بیماری آلزایمر است.

اگر به سلامتی دستگاه عصبی خود علاقمند هستید مطلب این ۶ خوراکی مغز شما را نابود می‌کند را بخوانید.

عسل و دارچین

دستور ترکیب طلایی

  • دوتکه چوب دارچین یا یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین
  • دو فنجان شیر
  • یک قاشق مرباخوری عسل به‌دلخواه

شیر را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس چوب‌های دارچین یا پودر آن را داخل شیر بریزید و حرارت را تا جای امکان کم کنید. شیر و دارچین را کمی هم بزنید و بعد از یک الی دو دقیقه حرارت را خاموش‌کنید. ۱۰ دقیقه درب ظرف را بگذارید و صبر کنید شیر و دارچین خنک شوند. در این فاصله دارچین به‌خوبی دم می‌کشد. بعد از خنک شدن، چوب‌های دارچین را از شیر خارج کنید. در صورت تمایل می‌توانید عسل را به مواد اضافه کنید و شیر دارچین آماده‌شده را میل کنید.

ترکیب شیر

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب زیره سیاه، داروی معجزه‌گر آشپزخانه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…