این اعضای بدن بعد از مرگ هم فعالیت دارند

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عملکردهایی از بدن وجود دارند که دقیقه‌ها، ساعت‌ها، روزها و حتی هفته‌ها پس از مرگ نیز ادامه می‌یابند. کمی باور کردن آن سخت است؛ اما حقیقت دارد.

شاید باورش کمی سخت باشد که فکر کنید شما را زیر خاک دفن کرده‌اند ولی هنوز قسمت‌هایی از اعضای بدن شما پس از مرگ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این مطلب از دلتامگ با اعضای بدن بعد از مرگ فعالیت دارند آشنا خواهید شد.

اعضای بدن بعد از مرگ فعالیت دارند

مو و ناخن ها

پس از مرگ جسد، بافت‌های جدیدی برای مو و ناخن‌ها نمی‌سازد اما این طور گمان می‌رود که ناخن و یا موهای فردی که از دنیا رفته پس از مرگ بلندتر شده است، در حالی که اینطور نیست. آنچه اتفاق می‌افتد از دست رفتن رطوبت بدن و فرسایش آن است. این کاهش رطوبت باعث می‌شود، ما فکر کنیم که مو و ناخن در اجساد بلندتر شده‌اند.

ادرار

درست است که ادرار یک عمل ارادی است؛ اما گاه زمانی که قسمتی از مغز کار خود را به درستی انجام ندهد، کنترل ارادی ادرار با مشکل روبه رو می‌شود. پس از مرگ هم این اتفاق می‌افتد و جسد به دلیل غیرفعال بودن مغز و اختلال عضلات ادرار دچار چنین حالتی شود.

مطلب پیشنهادی:  این لباس‌ها شما را چاق نشان می‌دهند

فعالیت مغز

وقتی قلب از عمل متوقف می‌شود، تنفس هم از کار می‌افتد و پزشکان مرگ فرد را اعلام می‌کنند، این در حالی است که شاید مغز همچنان فعال باشد، به طوری که سلول‌های مغز در دقایق اولیه پس از مرگ در جستجوی اکسیژن و مواد مغذی برای زنده ماندن باشند. این دقایق ممکن است تا روزها طول بکشد و شاید قلب هم در این مدت بتواند با کمک داروها و تحت شرایط خاص به زندگی بازگردد.

تولد

برخی زنان در دوران بارداری از دنیا می‌روند. اگر جسم زن باردار پس از مرگ به حال خود رها شود، تراکم گازهای جسم ممکن است منجر به دفع جنین به خارج از بدن شود، هر چند چنین امری به ندرت اتفاق می‌افتد.

اعضای بدن که بعد از مرگ فعالیت دارند

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 1:53 ق.ظ

    عالیه نمیدونستم

    پاسخ

  2. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 9:24 ب.ظ

    اطلاعات عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…