ساده‌ترین روش برای افزایش روشنایی نشیمن تاریک

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثرا افراد در خانه خود فضاهایی دارند که نور بسیار کمی دارد. به طور طبیعی افراد به بودن در فضاهای پرنور و آفتاب‌گیر گرایش دارند و از فضاهای تاریک دوری می‌کنند.
چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک

اگر می‌خواهید در طول روز از روشنایی فضاهای نشیمن خود بیشتر بهره ببرید، به این بیندیشید که چه کارهایی بدین منظور می‌توانید انجام دهید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات برای چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک می‌پردازیم.

در انتخاب پرده‌های نشیمن دقت کنید

هنگام انتخاب و نصب پرده‌های نشیمن به این نکته توجه کنید که علاوه بر محرمیت و ظاهر زیبا، نور کافی و مناسب هم وارد فضا شود. بهتر است میله پرده بزرگ‌تر از قاب پنجره باشد تا بتوانید پنجره را عقب بکشید تا نور به داخل فضا بیاید.

چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک

دکوراسیون تمام سفید را به خانه خود بیاورید

در صورتی که نور فضای نشیمن بسیار کم است بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید. برای جلوگیری از یکنواخت شدن دکوراسیون می‌توانید از اکسسوری‌های رنگی استفاده کنید.

چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک

در دکوراسیون نشیمن انعکاس ایجاد کنید

یکی از نکات چیدمان و دکوراسیون نشیمن تاریک استفاده از بازتاب نور است. برای بازتاب نور می‌توانید از آینه بزرگ استفاده کنید. بهتر است این آینه را به صورت عمودی در مقابل پنجره یا منبع نور قرار دهید تا میزان درخشش فضا حداکثر شود.

استفاده از پرده‌های نازک و سبک

در صورتی که حفظ حریم و امنیت در نشیمن برای شما مهم است، از پرده‌های حریر برای پوشش پنجره‌ها استفاده کنیدکه همزمان روشنایی و امنیت را در کنار هم داشته باشید. بدین منظور می‌توانید پرده‌های سفید را انتخاب کنید یا شیدهای رومن که از کتان یا نخ‌های شل بافت درست شده‌اند. برای اینکه پرده‌های منزل را زیباتر کنید به مطلب ۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل سر بزنید.

استفاده از پرده‌های نازک و سبک

از نورپردازی مناسب استفاده کنید

در فضاهایی که کمبود نورطبیعی دارند نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون آن دارد. برای نورپردازی در فضاهای تاریک، بهتر است ترکیبی از روشنایی‌های سقفی، کف و رومیزی را امتحان کنید. آباژورها را به‌عنوان اکسسوری استفاده کنید. اگر به صورت متقارن قرار بگیرند تاثیر بیشتری دارند.

استفاده از نورپردازی مناسب

درب‌های شفاف در نشیمن استفاده کنید

در صورتی که در فضای نشیمن از جداکننده یا در استفاده می‌کنید بهتر است که متریال آن‌ها شفاف باشد تا مانع ورود نور به فضای داخلی نشود.

از پارچه‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید

بهتر است رنگ پرده یا سایر پارچه‌های استفاده شده در اتاق نشیمن به رنگ روشن یا سفید باشد. اگر دوست ندارید فضای نشیمن شما رنگ پریده به نظر برسد، بدون حذف رنگ در بخش‌های دیگر، تنها پرده‌ها را به رنگ‌های روشن یا سفید انتخاب کنید.

پارچه‌هایی به رنگ روشن در نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب بازسازی نکنید، با ترفندهای ساده خانه را نو کنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  4. زمانی

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…