به‌زودی این وسایل ضروری از زندگی‌تان حذف می‌شوند

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه فناوری‌ و دستگاه‌ها با چنان سرعتی تغییر و تحول پیدا می‌کنند که حتی وقتی به سراغ خرید جدیدترین گوشی یا لپ تاپ می‌رویم می‌فهمیم که این دستگاه نسبت به فناوری روز دنیا قدیمی به حساب می‌آید‌.
وسایلی که در آینده خبری از آن ها نیست

از هم‌اکنون تا ۲۰ سال آینده، برخی از فناوری‌هایی که شاید اصلا فکرش را هم نکنید، دیگر نه عرضه خواهند شد و نه وجود خواهند داشت، بلکه جای خود را به فناوری جدیدی می‌دهند. با مجله دلتا همراه باشید تا با وسایلی که در آینده خبری از آن ها نیست بیشتر آشنا شوید.

وسایلی که در آینده خبری از آن ها نیست

۱. کنترل از راه دور

در آینده نزدیک دیگر نیازی نخواهد بود برای پیدا کردن کنترل از راه دور تلویزیون که زیر کوسن‌های مبل پنهان شده ساعت‌ها وقت تلف کنید. در حال حاضر، میلیون‌ها دستگاه به وای فای وصل می‌شوند و به راحتی می‌توان فناوری را از طریق رایانه، تبلت، گوشی‌های هوشمند و ساعت هوشمند کنترل کرد. فناوری‌هایی مانند گوگل هوم و آمازون الکسا فقط با دستورات صوتی شما، چراغ یا دستگاه‌های موجود در خانه شما را کنترل کنند. این اتفاق در حال حاضر رخ داده است. حال، تصور کنید ظرف ۲۰ سال آینده این فناوری چقدر پیشرفت خواهد کرد؟ حتی دیگر به استفاده از کنترل از راه دور برای کنترل دمای هوای خانه نیازی نخواهید داشت. در آینده اگر بخواهید هوای خانه را گرم‌تر یا سردتر کنید می‌توانید از دستیار خانگی خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

فناوری هایی که در آینده خبری از آن ها نیست

۲. کارت اعتباری

هنگامی که برای اولین بار کارت اعتباری اختراع شد از آن برای پرداخت سریع و کارآمد هزینه غذا و سفر و سرگرمی استفاده شد. داینرز کلاب اولین کارت اعتباری را در سال ۱۹۵۰ معرفی کرد. ظرف یک سال بیش از ۲۰۰۰۰ نفر صاحب این کارت اعتباری شدند. اما این موضوع به تقریبا ۷۰ سال پیش باز می‌گردد و اکنون این فناوری با یک چشم بر هم زدن تغییر می‌کند. شرکت‌هایی مانند استارباکس در حال حاضر با یک ضربه زدن روی صفحه گوشی، دریافت هزینه را انجام می‌دهند. برخی از این شرکت‌ها برنامه‌های خاص خود را دارند و برخی دیگر از گزینه پرداخت در گوشی‌های هوشمند جدید استفاده می‌کنند. در آینده‌ای نه چندان دور، با یک اسکن اثر انگشت می‌توانیم هزینه‌های خود را به راحتی بپردازیم و نیازی به کارت اعتباری نخواهیم داشت.

۳. کلیدهای فلزی

در حال حاضر، فناوری جایگزین کلیدهای فلزی وجود دارد اما مدتی طول می‌کشد تا کلیدهای فیزیکی به طور کامل جای خود را به فناوری‌های جدید بدهند. اتومبیل‌های جدید برای روشن شدن به یک دکمه متکی هستند که با ریموت کار می‌کند. تصور کنید که با فشار دادن یک دکمه در گوشی بتوانید درب ساختمان منزل یا شرکت خود را باز کنید. در حال حاضر می‌توانید قفل بسیاری از وسایل هوشمند را با دستورهای صوتی، اسکن‌ اثر انگشت یا شبکیه چشم یا حتی یک ژست خاص باز کنید. چه باور کنید چه نه، در آینده می‌توانید یک تراشه کوچک را همراه داشته باشید و هنگام نزدیک شدن به ساختمان یا ماشین، درب خانه، ماشین و وسایل شما خود به خود باز ‌شوند.

۴. آینه عقب ماشین

با پیشرفت سریع و حیرت‌آور فناوری احتمال دارد که شرکت‌ها به جای استفاده از آینه‌های قدیمی به استفاده از دوربین‌هایی پیشرفته روی بیاورند؛ دوربین‌هایی که نه تنها برای رانندگان بلکه برای وسایل نقلیه بدون راننده هم می‌توانند استاندارد و مناسب باشند. این وسایل نقلیه‌ دست کم در کشورهای پیشرفته دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. دوربین‌ها در آینده بسیار ارزان‌تر می‌شوند و این امر باعث می‌شود تا شرکت‌ها به جایگزینی آینه‌‌های بغل با دوربین نیز فکر کنند.

فناوری هایی که در آینده خبری از آن ها نیست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب آیا می‌توان اثر انگشت را از بین برد؟  را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. وحید

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    مثل همیشه عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    مطالب جالب و مفید بودن

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

      ممنونم از شما کاربر گرامی

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۰ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…