هیچ‌کس جرئت نزدیک شدن به این قلعه را ندارد

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد، زیرا اهالی منطقه، بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند.
قلعه جنی در جزیره کیش

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد. این قلعه به قلعه جنی در میان ساکنین منطقه شهرت دارد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی قلعه جنی در جزیره کیش می‌پردازیم.

قلعه جنی کیش کجاست؟

در سفر به کیش برای رسیدن به قلعه جنی، باید به سمت جاده جهان بروید. نرسیده به کشتی یونانی و قبل از رسیدن به آخرین میدان در نزدیکی کشتی، می‌توانید این قلعه را ببینید. شاید این مکان از دید مسافران پنهان شده باشد، چون شهرت کشتی یونانی مردم را به سمت خود جذب می‌کند. از طرفی چون این قلعه به خاطر افسانه‌های محلی طرد شده است، چندان اسمی از آن نخواهید شنید. اما ما این قلعه را برای طرفداران هیجان و ترس معرفی می‌کنیم.

قلعه جنی در جزیره کیش

افسانه‌های محلی درباره قلعه

داستان‌های ترسناک بسیاری از محلی‌ها نقل می‌شود که این قلعه را جن‌ها تسخیر کرده‌اند و نباید به آن وارد شد. در ادامه چند نمونه از این داستان‌ها را نقل می‌کنیم. این ساختمان مخروبه نه چندان بزرگ، در واقع پاسگاه هنگ مرزی و محل خدمت سربازان و درجه داران ژاندارمری بوده است. همین داستان‌ها برای خیلی از افراد دلیلی بود که این قلعه را جزو جاهای تفریحی کیش به حساب بیاورند.

در اواسط دهه ۴۰ بود که گزارشات مکرری در رابطه با مشاهده جن در این پاسگاه ارائه شد و پرسنل آن مجبور به تخلیه پاسگاه شدند و تا به حال هم به همین صورت رها و به قلعه جنی کیش معروف شده است. اگر به مطالب گردشگری وحشت علاقه دارید به مطلب دودکش جن، جاذبه‌ مرموز زنجان سر بزنید.

داستان‌های ترسناک قلعه جنی

این قلعه در محاصره جن‌ها است و نباید به آن وارد شد. پرسنل پاسگاه اعتقاد داشتند که قلعه در تصرف اجنه است. مخصوصا شب‌ها که صدای خش خش و همهمه از داخل و اطراف قلعه شنیده می‌شد. یکی از وقایع نقل شده مربوط به چهار سربازی است که باید شب را تا صبح در پاسگاه می‌گذراندند و به نوبت سر پست رفته و کشیک می‌دادند. مشخص نیست در آن شب خاص چه بر سر چهار سرباز حاضر در پاسگاه آمد که صبح روز بعد که کارکنان وارد پاسگاه می‌شوند با صحنه‌ای مواجه می‌شوند که هرگز انتظارش را نداشتند. هر چهار سرباز روی زمین افتاده بودند، بدنشان کاملا سرد و صورت‌های آن‌ها کاملا وحشت‌زده و سیاه شده بود. از آن لحظه به بعد دیگر کارکنان پاسگاه حاضر نبودند لحظه‌ای در آنجا بمانند.

قلعه جنی در جزیره کیش

پیشنهاد مطالعه: مطلب شهری نفرین شده که هزاران سال زیر خاک مدفون مانده! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…