این قسمت از سبزی‌ها را هرگز دور نریزید

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی از قسمت‌های گیاهان و سبزیجاتی که ما همیشه دور می‌ریزیم پر از خاصیت‌های تغذیه‌ای و مفید است. می‌دانید کدام قسمت خوراکی‌ها را نباید دور ریخت؟
قسمت های مفید سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات دارای خواص زیادی هستند.برخی از میوه‌ها و یا سبزیجات هستند که ما قسمتی از آن‌ها را می‌خوریم و قسمتی دیگر را دور می‌اندازیم. اما با دور ریختن این مواد درواقع یکسری از منابع غنی تغذیه را از دست می‌دهیم. مجله دلتا در این مطلب قصد دارد شما را با قسمت های مفید سبزیجات و میوه‌ها آشنا کند.

دانه‌های طالبی

خیلی از کسانی که می‌خواهند طالبی بخورند، اولین کاری که می‌کنند این است که تخمه‌های طالبی را دور می‌ریزند و فکر می‌کنند که این تخمه‌ها هیچ فایده‌ای ندارند. درصورتی‌که تخمه‌های طالبی حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E و منیزیم است که همگی آن‌ها برای سلامتی انسان‌ها مزیت‌های زیادی دارند. می‌توانید این تخمه‌ها را همراه با روغن‌زیتون درون تابه تفت دهید و بعد به‌راحتی بخورید.

دانه های طالبی

پوست پیاز

شاید فکر کرده باشید که پوسته‌های بیرونی پیاز به هیچ دردی نمی‌خورند، اما این پوسته‌ها حاوی ترکیب خاصی به نام کوئرستین هستند. کوئرستین ترکیب خاصی است که می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. می‌توانید این پوسته‌های پیاز را به آبگوشت یا خورشت اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهید و درست قبل از خوردن غذا، این پوسته‌ها را از غذا جدا کنید.

پوست پیاز قسمت مفید سبزی

پوست هندوانه

یکی از قسمت های مفید سبزیجات و میوه‌ها پوست هندوانه است، چون حاوی اسیدآمینه خاصی به نام سیترولین است. این اسیدآمینه می‌تواند جریان خون را بهبود بخشد. می‌توانید پوست هندوانه را همراه با گوشت هندوانه، توت‌فرنگی و مقداری آب‌پرتقال ترکیب کنید و یک اسموتی جذاب و مقوی بخورید.

پوست هندوانه دور نریختنی است

برگ‌های بروکلی

حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کلسیم است. می‌توانید برگ‌های کلم بروکلی را خردکنید و همراه با خود کلم بروکلی تف بدهید و بعد به‌راحتی مصرف کنید.

برگ بروکلی

برگ‌های کرفس

اغلب افراد از ساقه کرفس استفاده می‌کنند و برگ‌های کرفس را بدون استفاده دور می‌ریزند. اما این برگ‌ها مثل ساقه کرفس دارای خاصیت‌های مهمی هستند. برگ‌های کرفس علاوه بر عطر خوبی که دارند، حاوی ویتامین C، منیزیم برای عضله سازی، و کلسیم برای تقویت استخوان‌ها می‌باشند. می‌توانید برگ‌های کرفس را به سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ اضافه کنید.

برگ کرفس مفید سبزیجات

پوست پرتقال

علاوه بر بوی خارق‌العاده‌ای که دارد، سرشار از فیبرهایی است که تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. ضمنا مقدار زیادی ویتامین C در پوست پرتقال وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است. می‌توانید پوست پرتقال را روی ماهی یا مرغ رنده کنید و همراه با این غذاها بخورید.

پوست پرتقال

ساقه‌های برگ چغندر

دارای فواید مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت. این ساقه‌های ارغوانی سرشار از کاروتنوئیدها هستند که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان، توانایی بالایی برای مقابله با بیماری‌ها دارند. ضمن اینکه سرشار از ویتامین K هستند که برای تقویت سلامت استخوان‌ها لازم است. می‌توانید ساقه برگ چغندر را همراه با قارچ و پیاز تفت دهید و همراه با غذای اصلیتان بخورید.

هنگام تهیه مواد غذایی با این ساقه‌های مغذی، ادویه‌ها را فراموش نکنید مطلب ادویه‌ای برای تضمین سلامتی در زمستان را بخوانید.

مفید سبزیجات

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب شرایطی که خوردن سیر در آن ممنوع است را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    🌹🙏🏻

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

      🌹🌹

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

    🌹🙏🏻

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

      سپاس از شما🌹

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…