طرز تهیه دلمه کلم سفید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلمه کلم برگ یکی از انواع دلمه‌های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با مواد متنوعی تهیه می‌شود و افراد خیلی زیادی به آن علاقه دارند.
طرز تهیه دلمه کلم سفید

دلمه کلم یکی از دلمه‌های مشهور و خوشمزه است که اخیرا به شکلهای مختلف و با چاشنی‌های متفاوت درست می‌شود. طبق نظرسنجی بین دلمه‌ها، دلمه کلم از سایر آن‌ها محبوب‌تر است. این دلمه هم ظاهر زیبایی دارد و هم طعمی خوشمزه که همه آن را خواهند پسندید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه دلمه کلم سفید را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • برنج ۱ پیمانه
  • گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
  • لپه نصف پیمانه
  • کلم برگ ۱ عدد بزرگ
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • شکر ۴ قاشق سوپخوری
  • سرکه سفید ۴ قاشق سوپخوری
  • زعفران دم‌کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • سبزی دلمه ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه دلمه کلم سفید

مرحله اول

ابتدا لپه را در یک کاسه آب بریزید، سپس نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت خیس بخورد. پس از گذشت ۲ ساعت لپه را آبکشی کنید و به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید تا بپزد.

مرحله دوم

برنج را هم از ۲ساعت قبل در یک ظرف آب خیس نمایید تا نرم شود، سپس آبکشی کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و پیاز را پس از خرد کردن به همراه کمی روغن در تابه تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ‌کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود. در ادامه رب گوجه‌فرنگی و زعفران دم‌کرده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا تابه را از روی حرارت بردارید و برنج خیسانده‌شده را به همراه سبزی خردشده و لپه به مواد اضافه و به خوبی مخلوط کنید. در این مرحله شکر و سرکه را هم اضافه کنید و طعم مواد را بچشید و در صورت تمایل سرکه یا شکر اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا برگ‌های کلم سفید را داخل آب جوش بریزید تا نرم شوند، پس از اینکه خنک شدند از مواد داخل کلم برگ بریزید و به صورت بقچه‌ای یا لوله‌ای جمع کنید و داخل قابلمه به صورت منسجم در کنار هم بچینید تا باز نشوند.

دلمه کلم برگ

مرحله ششم

پس از اینکه کار پیچیدن دلمه‌ها به پایان رسید، ۲ تا ۳ لیوان آب جوش روی دلمه‌ها بریزید و در قابلمه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزند. اگر می‌خواهید برای روی دلمه‌ها سس درست کنید‌ می‌توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی یا رب انار را تفت دهید.

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و انواع ادویه‌های دلخواه به آن اضافه کنید، حالا نصف لیوان آب جوش بریزید و مواد را به خوبی ترکیب کنید. پس از اینکه آب داخل قابلمه به طور کامل تبخیر شد سس را اضافه نمایید.

اگر به دلمه‌ها علاقه دارید دلمه ماکارونی را هم در مجله بخوانید.

دلمه کلم سفید

پیشنهاد مطالعههرگز مرغ را این‌جوری نپزید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…