کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

۰
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون داخلی تاثیر فراوانی دارد اما اگر بخواهید از آشفتگی و شلوغی ناشی طرح های کاغذ دیواری برحذر بمانید باید به چند نکته ساده توجه کنید.
کاغذ دیواری طرح دار

یکی از زیباترین ابزاری که می‌توان به کمک آن فضای خانه را زیبا و متفاوت تزئین کرد، کاغذ دیواری طرح دار است. البته استفاده از کاغذ دیواری اصولی دارد که در مطالب قبل به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. اگر شما در پی استفاده از کاغذدیواری خاص و متفاوت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از طرح‌هایی که برگرفته از مناطق استوایی است استفاده کنید.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ تکرار تصاویر زیبا در پس زمینه دکوراسیون‌ داخلی در چند سال گذشته باز هم متداول شده است. معمولاً افراد تصاویری ساده و با رنگ‌های خنثی را انتخاب می‌کنند چراکه این طرح‌ها به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی دکوراسیون منزل خود را با طرح کاغذ دیواری خود همسو کنید. اما به کسانی که علاقمند به تصاویر زیبا و بدیع هستند و تمایل به نوآوری دارند کاغذ دیواری طرح دار توصیه می‌شود. تصویر کاغذدیواری مناطق گرمسیری روح جنگل‌های همیشه سبز استوایی را هم به فضایی که دکوراسیون مدرن دارد و هم به فضایی با چیدمانی به سبک سنتی و کلاسیک، اضافه می‌کند. با هم به بررسی چند نمونه کاغذ دیواری با طرح‌های مناطق گرمسیری می‌پردازیم با این توضیح که  چه چیزها و چه دکوراسیونی همسو و هم‌خوان با این مدل کاغذ دیواری است.

زندگی در انبوه برگ‌ها

کاغذ دیواری طرح دار اتاق

استفاده از طرح برگ‌های سبز و بزرگ یک راه‌کار عالی برای ایجاد حس نواحی گرمسیری به اتمسفر فضا است. از طرفی استفاده از کاغذی دیواری طرح دار که با برگ‌های باشکوه موز یا برگ‌های کوچکتر پوشیده شده است، در به‌وجود آوردن یک نقطه کانونی که نتوان به‌سادگی از آن چشم پوشید، بسیار موثر است. اضافه کردن این برگ‌ها به اتاق، ایده‎ای کاملاً مدرن و درجه یک است که احساس طراوت را به خانه شما ارزانی می‌کند.

در تصویر بالا همان‌طور که می‌بینید برگ‌های سبز کم‌رنگ که در پس زمینه سفید قرار دارند، با دکوراسیون سفید همخوانی جذابی ایجاد کرده‌اند. اگر دقت کنید، هیچ وسیله دیگری به عنوان نقطه کانونی انتخاب نشده و همین امر باعث شده تا گرچه کاغذ دیواری پر از طرح شلوغ باشد، اما اتمسفر کلی نه فقط حس آشفتگی و شلوغی را القاء نمی‌کند بلکه بسیار سرزنده است.

khaghazdivarie tarhdar کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

در این تصویر همان‌طور که مشاهده می‌کنید، برگ‌ها سبزتر و بزرگ‌تر از تصویر قبل هستند. اگرچه پس زمینه این کاغذ دیواری نیز سفید است اما به دلیل اندازه و رنگ برگ‌ها، طراح از هم‌نشینی رنگ قهوه‌ای که یاددآور تنه درختان است، بهره جسته است. به رنگ مبل‌ها هم توجه کنید که چگونه در این ترکیب‌بندی به خوبی خود را نشان داده است.

کاغذ دیواری طرح دار آشپزخانه

اما فقط کاغذ دیواری با برگ‌ها بزرگ و زیبا مختص اتاق نشمین نیست. شما با استفاده از همین اسلوب یعنی ترکیب آن با رنگ سفید، می‌توانید آشپزخانه‌ای گرمسیری اما مدرن داشته باشید.

kaghza divari da otagh khab کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

با هم به یک اتاق خواب شاداب می‌رویم. می‌بینید که در این اتاق نیز ترکیب رنگی سبز و سفید مورد استفاده قرار گرفته است اما از آنجاکه اتاق خواب معمولاً کوچک‌تر و کم نورتر از هال یا اتاق نشیمن است، طراح فقط دیوار کانونی را با برگ پوشانده است.

کاغذ دیواری طرح دار در سرویس بهداشتی

یک نمونه دیگر از برگ‌های بزرگ را با هم در سرویس بهداشتی می‌بینیم که به طرز بسیار خوبی از ترکیب رنگی سبز و کرم استفاده کرده است. دقت کنید باز هم از رنگ‌هایی استفاده شده که در طبیعت کنار هم وجود دارند.

اتاقی در میان در جنگل‌های استوایی

kaghaz divari posteri کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

برخی افراد برای دکوراسیون منزل خود، کاغذ دیواری‌هایی را می‌پسندند که طرح‌هایی شبیه تابلوی نقاشی داشته باشند. نصب این کاغذ دیواری طرح دار بسیار ایده خوبی است و اگر بتوانید مبلمان خانه خود را همسو با این نوع کاغذ دیواری کنید، دکوراسیونی چشم‌نواز و متفاوت خواهید داشت. به‌ تصویر بالا دقت کنید، می‌بینید که کاغذ دیواری را برای دیوار کانونی درنظر گرفته‌اند و با قرار دادن کاناپه‌ای که همنشینی خوبی با رنگ‌های کاغذدیواری دارد، نقطه کانونی را از دیوار به روی کاناپه منتقل نکرده‌اند. با این ترفند جلوه کاغذدیواری در بهترین حالت حفظ شده و ببینده حس می‌کند کاناپه در میان درختان است.

kaghaz divarie posteri otaghkhab کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

نمونه بعدی که برای شما انتخاب کرده‌ایم تصویری از یک اتاق خواب است. دقت کنید باز هم دیوار کانونی با کاغذ دیواری طرح دار پوشیده شده است و تخت و روتختی و… به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که توجه را به خود جلب نمی‌کنند. با این کار احساس می‌شود که تخت جزئی از تصویر روی دیوار است.

kaghaz divarie dar servise behdashti کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

با هم به سراغ ماهیان شناگر می‌رویم اما در عمق دریاها بلکه روی دیوارهایی که با ترکیب‌رنگی سفید و سیاه دکوراسیونی بسیار مدرن و شیک را در این سرویس بهداشتی به‌وجود آورده‌اند. بازهم به دیوار کانونی و تاکید روی آن توجه کنید.

kaghazdivari otagh khab کاغذ دیواری طرح دار در دکوراسیون منزل

در تصویر بالا طراح، اگرچه کاغذ دیواری را روی دیوار کانونی نصب کرده اما از کل فضای اتاق برای ایجاد اتمسفر جنگل‌های سبز استوایی بهره گرفته است. فضا به شکلی چیدمان شده که گویی افراد در دل یک پوستر سه بعدی زندگی می‌کنند. هر جزء از دکوراسیون درست جای خود قرار گرفته و همه چیز در یک هماهنگی و در کمال توازن تعبیه شده است.

با ارائه این چند نمونه امیدوایم با خیالی آسوده کاغذ دیواری را که با سلیقه شما هماهنگ است انتخاب کنید بی‌آنکه نگران چیدمان فضای داخلی خود باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

منبع: دکوئیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…