چرا باتری‌ گوشی‌های مدرن غیر قابل تعویض است؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باتری‌های غیرقابل تعویض دارای معایب و مزایایی هستند که در ادامه مطلب درباره آن‌ها می‌خوانید.
باتری های غیر قابل تعویض

امروزه با پیشرفت فناوری، باتری های غیر قابل تعویض در گوشی‌های مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این باتری‌ها دارای معایب و مزایای بسیاری هستند که در ادامه مطلب آن‌ها را می‌خوانید. با مجله دلتا همراه ما باشید.

باتری های غیر قابل تعویض

شرکت اپل روند ارائه باتری‌های غیر قابل تعویض را در گوشی‌های آیفون آغاز کرده است. تا اوایل سال ۲۰۱۰ برای تلفن‌ها عادی بود که باتری‌های قابل تعویض داشته باشند. اما به تدریج حتی سازندگان لپ‌تاپ، ساخت آن‌ها را با باتری‌های قابل تعویض متوقف کردند.

ویژگی‌های باتری‌های غیر قابل تعویض

۱.ایمنی باتری‌های غیر قابل تعویض برای مصرف‌کنندگان بیشتر است.
۲‌.این باتری‌ها دارای یک الکترولیت نازک هستند که الکترود‌های کاتد و آند را از یکدیگر جدا می‌کند. الکترود‌ها با ایجاد یک اتصال کوتاه می‌توانند، گرمای زیادی تولید کنند تا در نهایت منجر به انفجار باتری یا شعله‌ور شدن آن شوند. فناوری باتری‌ها‌ در سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده‌‌اند، اما ذاتا این باتری‌ها خطرناک هستند.
۳.باتری‌های قابل جابه‌جایی برای جلوگیری از آسیب به یک قاب پلاستیکی سخت نیاز دارند، به‌خصوص زمانی که به تلفن متصل نیستند. قاب‌های پلاستیکی باتری‌ها موجب افزایش وزن و حجم گوشی می‌شوند بنابراین هنگامی که مصرف‌کنندگان خواستار طرح‌های باریک و سبک برای گوشی‌ها بودند، مهندسان به فکر نصب باتری دائمی افتادند.

بهبود فناوری باتری

تلفن‌های مدرن با یک بار شارژ عمر طولانی دارند زیرا این باتری‌ها با لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر طراحی شده‌اند. این فناوری به تلفن‌های هوشمند کمک می‌کند، باتری آن‌ها در تمام روز دوام بیاورد. همچنین در این باتری‌ها در سرعت شارژ بهبود ایجاد کرده‌اند زیرا اکثر تلفن‌های مدرن کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند.

باتری های غیر قابل تعویض

محافظت در برابر سایش

گوشی‌های هوشمند با پیچیده‌تر شدن هر روز گران‌تر می‌شوند بنابراین مصرف کنندگان می‌خواهند تلفن‌های خود عمر طولانی‌ای داشته باشند و در برابر سایش مقاومت کنند بنابراین سازندگان گوشی‌های هوشمند قاب بیرونی آن را مهر و موم کرده‌اند تا دوام بیشتری داشته باشند. اما کاربران با مهر و موم شدن آن دسترسی به باتری‌های قابل تعویض را از دست داده‌اند. علاوه بر این، طراحی یک دستگاه باریک و سبک با یک قاب بیرونی قابل جابه‌جایی دشوار است.

احتمال بادکردن باتری‌ها

باتری گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند باد کنند و این مشکل حتی پس از پیشرفت‌های فناوری باتری، همچنان وجود دارد. در چنین مواردی، ایمنی باتری به خطر می‌افتد و کاربران باید فورا آن را تعویض کنند. برای باتری‌های قابل جابه‌جایی، جایگزینی باتری قدیمی بادکرده با یک باتری جدید آسان‌تر است. اما اکثر کاربران مدرن باید دستگاه‌های خود را به یک تعمیرگاه مجاز تعویض باتری ببرند. اگر باتری غیر قابل جابه‌جایی شما باد کند، قاب گوشی را مجبور به شکسته شدن می‌کند. در این زمان احتمال دارد صفحه گوشی شما آسیب پیدا کند. باتری‌های غیرقابل تعویض دستگاه‌های شیک و مدرنی را در اختیار شما قرار می‌دهند اما تعمیر گوشی‌های خراب برای تعمیرگاه‌ها سخت‌تر می‌شود.

باتری هایی که قابلیت جدا شدن ندارند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب اختراع یک صفحه نمایش لیس زدنی برای تشخیص مزه غذا را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…