برای جلوگیری از ریزش مو، لطفا این کارها را انجام دهید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هر فردی به نوبه خود به‌دنبال راه حلی برای درمان ریزش مو می‌گردد.
جلوگیری از ریزش موی سر

مو به‌دلیل اینکه در معرض محیط بیرونی و هوای آلوده قرار دارد، مراقبت بیشتری نسبت به بقیه اعضای بدن می‌طلبد. در این مطلب از مجله دلتا توصیه‌هایی را مطرح می‌کنیم که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند برای مراقبت و جلوگیری از ریزش موی سر مفید باشد.

راه‌های جلوگیری از ریزش موی سر

شامپو کردن روزانه مو را ترک کنید

استفاده از انواع شامپو و نرم‌کننده از جهت تمیزی و بهداشت فردی مفید است، ولی اگر هر روز از این مواد شیمیایی استفاده کنید، به‌زودی تاثیرات منفی خود را بروز می‌دهند. در این حالت است که موی شما رو به خشکی می‌رود و تارهای مو دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. پس شامپو کردن روزانه خود را به ۲ تا ۳ بار در هفته کاهش دهید.

جلوگیری از ریزش موی سر

استفاده از محصولات شیمیایی را کاهش دهید

بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی که برای مو استفاده می‌شوند، به دلیل داشتن مواد شیمیایی برای مو مضر هستند و در صورت استفاده بیش‌ازحد، باعث خراب شدن، ضعیفی مو و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شوند. بعد از رنگ کردن مداوم مو با رنگ موهای شیمیایی مدتی به تارهای موی خود استراحت بدهید و اجازه دهید رنگ طبیعی خود را نشان دهند. اگر به‌دنبال راهکار برای این مشکل هستید می‌توانید مطلب راز روشن کردن رنگ مو به صورت طبیعی را بخوانید.

جلوگیری از ریزش موی سر با مواد غذایی مناسب

هر فردی برای حفظ سلامتی بدن و مغز، روزانه به غذا و میوه‌هایی با مواد مغذی کافی نیاز دارد. خوراکی‌هایی که دارای ویتامین و مواد معدنی کافی باشند، برای مراقبت و جلوگیری از ریزش موی سر مفید هستند. باید به سراغ مواد خوراکی بروید که از نظر پروتئین، اسید چرب امگا ۳، عنصر روی، آهن، ویتامین B12، ویتامین A و C، منیزیم و سلنیوم غنی باشد.

جلوگیری از ریزش موی سر

مو را هر چند وقت کوتاه کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مبارزه با موخوره، کوتاه کردن آن‌ها است. بسیاری از افرادی که موهای پرپشت و خوبی دارند اعتراف می‌کنند که موی خود را به صورت مرتب و هر چند وقت یکبار کمی کوتاه می‌کنند و به همین علت است که مو سالم و بدون موخوره به‌نظر می‌رسد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف آرایشگاه و اصلاح کنید، با قیچی فقط تارهای دارای موخوره را کوتاه کنید.

مدل موهای آزاردهنده را انتخاب نکنید

برخی از مدل‌های مو مانند موی دم‌‌اسبی، انواع مدل بافت مانند بافت‌های آفریقایی یا هر مدل دیگری که موجب کشیده شدن تارهای موی شما می‌شود، ریزش مو را افزایش می‌دهد. فشار و کششی که در اثر مدل موهای عجیب و آزاردهنده به تارها وارد می‌گردد، باعث جدا شدن موها از ریشه می‌شود.

جلوگیری از ریزش موی سر

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب پوست موز، معجزه زیبایی پوست شما را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…