ادویه‌ای برای تضمین سلامتی در زمستان

۱۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افرادی که داری ضعف ایمنی هستند زمستان فصل سختی برایشان خواهد بود، اما می‌توانند با روش‌های سنتی و استفاده از خوراکی‌های مناسب ایمنی بدنشان را تقویت کنند.
ادویه های مناسب فصل زمستان

افراد در فصل زمستان با چالش بیشتری مواجه هستند زیرا تغییرات آب و هوایی روی آن‌ها بیشتر اثر می‌گذارد و این تغییرات باوجود کرونا باعث می‌شود که بسیاری از افراد درگیری بیشتری هم داشته باشند. همراه مجله دلتا باشید تا برخی از ادویه های مناسب فصل زمستان را بشناسید.

هل

این ادویه قدرت سیستم ایمنی را بالا می‌برد، حاوی ویتامین ث است، از بدن در برابر سرماخوردگی محافظت می‌کند، گوارش را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است و باعث بهبود سوخت‌وساز می‌شود. ادویه هل مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، رفلکس اسید و اسهال را کاهش می‌دهد، همچنین برای قلب نیز مناسب است.

خواص هل برای فصل سرما

ادویه دارچین

دارچین انتخابی عالی برای فصل‌های زمستانی است. این ادویه خواص بسیار زیادی دارد، سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، از آرتروز جلوگیری می‌کند، با سرماخوردگی مبارزه کرده و گوارش را بهبود می‌بخشد. دارچین به مشکل مقاومت به انسولین غلبه می‌کند و سطح قند خون را پایین می‌آورد، به کاهش وزن کمک کرده و اگر آن را به نوشیدنی‌هایی مثل کاکائو یا قهوه اضافه کنید، طعم بسیار عالی می‌دهد. می‌توانید پودر دارچین را روی سالاد، میوه یا ماست هم اضافه کنید.

دارچین ادویه مناسب سرما

ادویه زنجبیل

زنجبیل بهترین ادویه‌ای است که می‌توانید آن را در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید، زیرا بدنتان را گرم می‌کند. قدرت آنتی‌اکسیدانی بسیار عالی دارد، دارای خواص ضدالتهابی است‌ می‌توانید چای زنجبیل را هنگام صبح در روزهای زمستانی استفاده کنید. بهتر است که زنجبیل را وارد رژیم غذایی خود کنید یا به‌عنوان اسموتی بعد از ورزش آن را بنوشید.

اگر به خواص زنجبیل علاقمند هستید مطلب درمانی برای دل درد که مثل آب روی آتش است را بخوانید.

زنجبیل ضد سرماخوردگی

زعفران

یکی از ادویه های مناسب فصل زمستان زعفران است. این ماده حاوی مواد معدنی و ترکیباتی مثل آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، زینک و غیره است که بدن را گرم نگه می‌دارد و از خشکیِ بدن محافظت و جلوگیری می‌کند. گرمای موجود در زعفران باعث می‌شود که بدنتان در برابر آنفولانزا، سرفه و سرماخوردگی مقاوم باشد.‌ می‌توانید آن را داخل شیر گرم استفاده کنید یا حتی برنج زعفرانی بخورید.

خواص زعفران

ادویه زردچوبه

زردچوبه بدون شک بهترین ادویه‌ای است که می‌توانید در غذاهای مختلف استفاده کنید. خواص دارویی بسیار زیادی دارد‌. زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد قارچی است، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و بدن را گرم و سالم نگه می‌دارد. زردچوبه باعث بهبود گوارش، کاهش نفخ، جلوگیری از سرطان و از بین بردن دردهای آرتروزی می‌شود. می‌توانید زردچوبه را هنگام صبح و عصر استفاده کنید و آن را در مواد غذایی مختلف به کار ببرید.

زردچوبه مناسب فصل زمستان

دانه رازیانه

رازیانه خواص اعجاب‌انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می‌شود، گوارش را بهبود می‌بخشد و دارای خواص ضدالتهابی است و باعث می‌شود که در فصل زمستان بدنتان گرم شود. می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

ادویه های مناسب فصل

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب شرایطی که خوردن سیر در آن ممنوع است را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۸ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…