چه لباسی به شما می‌آید؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شیک‌پوشی تاثیر چشمگیری روی افزایش اعتماد به نفس شما دارد و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.
اصول خوش لباسی

شما باید تا جایی که می‌توانید خوش لباس باشید اما خوش لباسی ارتباط چندانی با وضع مالی شما ندارد و شما با یادگیری اصول خوش لباسی ساده در این مطلب از مجله دلتا می‌توانید بهتر لباس بپوشید و شیک‌پوش شوید.

با رعایت اصول خوش لباسی ساده، لباسی که به شما می‌آید را انتخاب کنید

اندازه بودن

اهمیتی ندارد لباس‌های شما چقدر زیبا و شیک باشند، اگر لباسی که می‌پوشید اندازه شما نباشد خوش لباس به‌نظر نخواهید رسید. لباس‌های تنگ، ارزان به‌نظر می‌رسند و شما را چاق نشان می‌دهند. لباس‌های گشاد هم باعث می‌شوند شلخته و نامرتب به‌نظر برسید. البته میزان گشاد و تنگی لباس یک مورد نسبی است و به استایل و مد روز بستگی دارد. به‌طور کلی اگر یقه لباس به درستی بایستد و دچار کشیدگی نشود لباس مناسب شما است.

اصول خوش لباسی

شناخت فرم بدن از اصول خوش لباسی

قالب بدنی اندام زنانه به چند شکل کلی سیب، گلابی، ساعت شنی و موز تقسیم‌بندی می‌شوند.

اندام سیبی شکل در میانه‌های بدن وزن بیشتری دارد، لباس‌های فون و لباس‌هایی که روی پایین تنه تاکید کند برای این افراد مناسب است.

فرم اندام گلابی شکل در پایین‌تنه بزرگ‌تر است و شانه‌های کم‌عرضی دارد، لباس فون و چندلایه در بالاتنه و رنگ ‌های تیره برای پایین‌تنه به این افراد توصیه می‌شود.

اندام ساعت شنی که فرم ایده‌آل اندام است بالاتنه و پایین‌تنه متعادل و کمر باریکی دارد و هر لباس خوش دوخت و متعادلی با این اندام سازگار است.

اندام موزی یا مستطیلی نیز در سه بخش بالاتنه، کمر و پاین‌تنه عرض نسبتا یکسانی دارد. این افراد برای ایجاد انحنا در فرم اندام می‌توانند از شلوار دمپا گشاد و کمرهای چین‌دار برای لباس استفاده کنند.

رنگ مناسب شما، با اصول خوش لباسی

به رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید تا ته‌رنگ پوست خود را بشناسید. اگر رنگ‌هایی که می‌بینید بیشتر مایل به سبز است شما پوست گرمی دارید و رنگ‌های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی بیشتر به شما می‌آید اما از رنگ‌های روشن و کم‌رنگ مثل صورتی و آبی آسمانی استفاده نکنید.

اما اگر رنگ رگ‌ها به آبی و بنفش متمایل است رنگ پوست شما سرد است و رنگ‌های سرد مثل آبی و تن‌های مختلف صورتی و بنفش به شما می‌آید.

اگر هیچ یک از این دو رنگ غالب نباشد پوست شما خنثی است و از بیشتر رنگ‌ها می‌توانید استفاده کنید، اما توصیه می‌شود برای رعایت اصول خوش لباسی بیشتر از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های تند استفاده شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب چگونه رنگ لباس‌ها را با هم ست کنیم؟ را بخوانید.

اصول خوش لباسی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب روش‌های ساده و طلایی برای سایه زدن چشم را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    عالییی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…