خواص درمانی و گردشگری آبگرم های سرعین

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
‌آبگرم‌ها و استخرهای خصوصی آبگرم سرعین، بهترین گزینه برای رفع خستگی و بهبود برخی از بیماری‌ها در زمان سفر به این شهر توریستی است.
آبگرم های سرعین

سرعین یکی از مهم‌ترین شهرهای استان اردبیل است که در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر اردبیل و در غرب آن قرار دارد. سرعین به‌دلیل هوای خنک، پیست اسکی، تله کابین، طبیعت جذاب و زیبای سبلان و همچنین چشمه‌های آبگرمی که در دل زمین می‌جوشند، شهرت پیدا کرده است. با مجله دلتا همراه باشید تا آبگرم های سرعین را با هم بشناسیم.

از مهم‌ترین جاهای دیدنی سرعین آبدرمانی‌های آن است که از چشمه‌های آبگرم سرچشمه می‌گیرند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به‌منظور استفاده از این آبگرم‌ها و استخر خصوصی آبگرم‌های سرعین به اردبیل مسافرت می‌کنند.

آبدرمانی ایرانیان

آبدرمانی ایرانیان یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبگرم‌های شهر سرعین است که در ابتدای ورودی شهر قرار گرفته است. معماری داخلی این آبگرم مانند استخرهای مدرن طراحی شده است و تنها آبدرمانی در شهر سرعین محسوب می‌شود که دارای سرسره آبی است. از خواص درمانی این آبگرم می‌توان به درمان بیماری‌های عضلانی، رماتیسم، دردهای مفاصل، بیماری‌های پوستی و تسکین اعصاب و روان اشاره کرد.

 آبگرم سرعین

آبدرمانی رویال پارک

از مجهزترین و لوکس‌ترین آبدرمانی‌های سرعین می‌توان به آبدرمانی رویال پارک اشاره کرد. این آبدرمانی در هتل چهار ستاره رویال پارک سرعین قرار دارد و تحت نظارت اتحادیه جهانی آبدرمانی فعالیت می‌کند. استخرهای آب معدنی این آبدرمانی از چشمه گاومیش گلی پر شده و به همین دلیل از خاصیت درمانی فراوانی مانند تسکین دردهای مفاصل برخوردار است.

آبدرمانی شهر آفتاب

آبدرمانی شهر آفتاب در دره پهنلو واقع شده است و با مرکز شهر پنج دقیقه فاصله دارد. این مجتمع آبدرمانی در چهار طبقه در محیطی منحصر‌به‌فرد، پاکیزه و مجهز، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران است.

از امکانات آبگرم شهر آفتاب می‌توان به استخر عمومی زنانه، استخر عمومی مردانه، استخر کودکان، سالن ماساژ، سالن ماساژ ماهی (فیش اسپا)، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، استخر آب سرد، دوش و غیره اشاره کرد؛ همچنین از مزیت‌های آن استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان در دو قسمت مجزا است.

شهر آفتاب

آبدرمانی سبلان

آبدرمانی سبلان اولین مجموعه درمانی در سرعین است که با مساحتی بالغ بر ۷,۲۰۰ مترمربع و در دوطبقه، بزرگ‌ترین مجتمع آبدرمانی سرعین محسوب می‌شود. از خدمات مهم این سالن پزشکی و دستگاه فیزیو‌تراپی اشاره است که گزینه‌ای مناسب برای درمان افراد مبتلا به اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای و اسکلتی محسوب می‌شود.

سالن ماساژ

آبگرم گاومیش گلی

آبگرم گاومیش گلی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آبدرمانی شهر سرعین است که از محبوبیت بالایی در میان شهروندان و گردشگران برخوردار است. جمع شدن گاومیش‌ها در گذشته در اطراف این آبگرم به‌منظور استراحت، دلیل نامگذاری آن است. دمای آب این آبگرم روباز به ۴۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و استفاده از آن به‌دلیل دمای بالای آب در فصل سرما لذت دوچندانی دارد.

آبگرم گاومیش گلی به‌دلیل قدیمی بودن، امکانات خاصی ندارد و به‌اندازه کافی به آن رسیدگی نمی‌‌شود. از امکانات آبگرم گاومیش گلی می‌توان به دوش، اتاق ماساژ، حمام ترکی، فروشگاه، صندوق امانات و غیره اشاره کرد. این آبگرم شامل یک استخر بزرگ است که در طول روز ساعات متفاوتی برای بانوان و آقایان در نظر گرفته‌اند.

آبگرم گاومیش گلی

پیشنهاد مطالعهتنها آبشار نمک جهان، در کجای ایران قرار دارد

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…