این درختان مکانیکی هوا را پاک می‌کنند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فناوری برگ مصنوعی به کمک هوای کره زمین می‌آید.
جنگل های مصنوعی

جنگل‌هایی مملو از درختان مکانیکی که حاوی صفحاتی مخصوص جذب دی اکسید کربن هستند، می‌توانند تغییرات آب و هوایی را به تاخیر بیندازد. با مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل های مصنوعی بیشتر آشنا شوید.

جنگل های مصنوعی

کلاوس لاکنر پروفسور مهندسی در دانشگاه آریزونا آمریکا این درختان را توسعه داده که هزاران بار کارآمدتر از نمونه‌های واقعی هستند. درختان مذکور در حقیقت ستون‌های عمودی متشکل از صفحات هستند که قطر هرکدام ۵ فوت است و بین آن‌ها ۲ اینچ فاصله وجود دارد. همچنین روی هر صفحه نوعی رزین شیمیایی وجود دارد. رزین مذکور دی اکسید کربن هوا را جذب می‌کند. هنگامی‌که ظرفیت آن تکمیل می‌شود، مواد جذب شده وارد یک بشکه می‌شوند که در آنجا در محیطی سربسته قرار می‌گیرند.

هرچند دی اکسید کربن ذخیره شده، استفاده دیگری ندارد، اما پروژه‌های دیگری برای به کارگیری آن انجام شده‌اند. یکی از این موارد استفاده از دی اکسید کربن تولید سوخت مصنوعی است که می‌توان آن را در هواپیما به کار برد و در نتیجه تقاضا برای نفت و گاز را کاهش داد.

لاکنر تصمیم دارد ۳ مزرعه درخت مکانیکی بسازد که نخستین مورد آن با بودجه ۲.۵ میلیون دلاری وزارت انرژی، در آریزونا افتتاح می‌شود. هنگامی‌که هر ۳ مزرعه وارد مرحله عملیاتی شدند، قادر به جذب هزارتن دی اکسید کربن در روز خواهند بود. در حال حاضر دی اکسید کربن به راحتی ذخیره می‌شود. حال آنکه درختان این گاز را به اکسیژن تبدیل می‌کنند.

جنگل هایی که هوا را تصفیه می کنند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب دانستنی‌های جالب و خواندنی در مورد مریخ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…