هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از ورود به یک خانه احساس آشفتگی و بی قراری داشته باشید. این موضوع به چیدمان خانه برمی‌گردد. همراه ما باشید.
اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل

انجام برخی ازکارها در چیدمان منزل باعث می‌شوند خانه، غرق در انرژی منفی شود. بهتر است با این موارد آشنا باشید و هرگز آن‌ها را مرتکب نشوید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

نصب آثار هنری در ارتفاع بالای دیوار

آویختن آثار هنری در ارتفاع خیلی بالا اشتباهی است که معمولا برای آویختن تابلوها و قاب عکس‌ها و اقلام دکوری روی دیوار انجام می‌شود و دلیل این امر این است که آثار هنری باید در ارتفاعی نصب شوند که از نظر بصری در سطح دید چشم قرار گیرد تا از این طریق هم دیدن آن‌ها آسان و هم ترکیب بصری زیباتری ایجاد شود.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل

قرار دادن تلویزیون کنار یا مقابل پنجره

این مساله نه تنها ظاهر چندان زیبایی به منزل نمی‌دهد، بلکه انعکاس نور در تلویزیون باعث می‌شود در طولانی مدت چشمان شما آسیب جدی ببیند. در نظر داشته باشید مناسب‌ترین مکان برای تلویزیون روی دیوار است. فاصله بین مبل‌ها و تلویزیون نیز متناسب با سایز صفحه نمایش است. برای نصب تلویزیون روی دیوار نکات ارگونومی را رعایت کنید تا هنگام تماشا، گردن درد نگیرید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل

چیدن غیر متوازن مبل‌ها

درست است که نظم بیش از اندازه در چیدمان وسایل ممکن است چندان زیبا نباشد اما این مساله با چیدمان غیر متوازن مبل‌ها در کنار یکدیگر فرق می‌کند. یک اشتباه دکوراسیون منزل آن است که برای فرار از کلیشه‌ها به طور مثال یک کاناپه بزرگ را کنار مبلمان تک نفره یا سرویس ناهارخوری قرار دهید. این کار نه تنها انتخابی فانتزی و زیبا نخواهد بود، بلکه ظاهری نامتوازن به چیدمان شما خواهد داد.

کاغذ دیواری اشتباه

اگر قصد داشته باشید که شخصیت خاصی را به اتاقی بدهید، بهترین گزینه استفاده از کاغذ دیواری است. بهتر است بدانید انتخاب اشتباه کاغذ دیواری، تاثیر شدیدی بر روی کل فضا خواهد گذاشت و هر روز حسرت این اشتباه را خواهید خورد. انتخاب شما باید طوری باشد که بتوانید برای مدت طولانی با آن زندگی کنید یا در مناطق محدودی از آن استفاده کنید. برای نگهداری بهتر از کاغذ دیواری به مطلب با این ترفندها کاغذ دیواری منزل همیشه نو می‌ماند سر بزنید.

کاغذ دیواری اشتباه

انتخاب رنگ نامناسب

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون منزل انتخاب رنگ نامناسب است. هنگام انتخاب رنگ منزل تمام جوانب را در نظر بگیرید و بهترین رنگ را با توجه به روحیه‌ خود و سایر وسایل اتاق انتخاب کنید. انتخاب رنگ اشتباه تاثیر زیادی بر چیدمان منزل و روحیه ساکنین آن می‌گذارد و دکور خانه را زشت می‌کند.

پارچه‌ اشتباه برای مبل

اگر مبل را به صورت سفارشی انتخاب کرده یا از روکش برای مبل‌ها استفاده می‌کنید، در انتخاب پارچه‌های آن‌ خیلی دقت کنید. مطمئن شوید که جنس آن مناسب سبک زندگی شما باشد، رنگ آن با اتاق هماهنگی داشته باشد و طرح آن طوری باشد که برای مدت طولانی بتوانید با آن زندگی کنید.

پارچه‌ اشتباه برای مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این وسایل دکوری اتاق پذیرایی را متحول کنید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…