تنها آبشار نمک جهان، در کجای ایران قرار دارد

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشار نمکی پتاس که تنها نمونه در جهان است در دهکده نمکی اصفهان قرار دارد. در این مطلب به گردشی مجازی در این منطقه می‌پردازیم.
آبشار نمکی پتاس کجاست

آبشار پتاس تنها آبشار نمکی جهان از جاذبه‌های طبیعی ایران است که درجایی بین خور و بیابانک قرار دارد و در فاصله‌ای بسیار نزدیک به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران یعنی کویر مصر واقع‌شده است. همراه مجله دلتا باشید تا بفهمیم آبشار نمکی پتاس کجاست و جاذبه‌های اطراف آن را بشناسیم.

جذابیت اولین آبشار نمکی در چیست؟

درباره این آبشار با ارتفاع ۲۵ متر جالب است بدانید که آن را به‌عنوان اولین آبشار نمکی جهان می‌شناسند و در نوع خودش جاذبه‌ای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. البته عوامل بیرونی و انسانی بسیاری باعث شده که جذابیت‌های این آبشار بیشتر شود. به‌عنوان‌مثال ساخت یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری این آبشار و اختصاص امکانات رفاهی برای مسافرانی که برای دیدن این آبشار به آن سفر می‌کنند، ازجمله عواملی است که باعث شده گردشگران سفر به این آبشار نمکی را در برنامه سفر‌های ایران‌گردی خود بگنجانند.

جذابیت کویر

آبشار نمکی

نورپردازی آبشار در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن باعث می‌شود که زیبایی‌های بصری این آبشار بیش‌ازپیش به چشم هر بیننده‌ای جلوه‌گری کند. به همین خاطر یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های عکاسان طبیعت برای پیدا کردن سوژه‌های جدید عکاسی، آبشار نمکی پتاس است.

آبشار نمکی

در سفر به آبشار نمکی پتاس می‌توانید از جاذبه‌های دیگری نیز بازدید کنید. این دیدنی‌ها عبارت‌اند از:

دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور، دریاچه‌ای است با شمایل هندسی نامنظم که گاهی حتی اضلاع آن به ۳۰ یا ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. اگر اهل عکاسی هستید و از دیدن غروب آفتاب هم لذت می‌برید، به این دریاچه که در فاصله ۱۲ دقیقه‌ای آبشار پتاس قرارگرفته بروید. می‌توانید از دیدن یکی از زیباترین جلوه‌های زیبای طبیعت لذت ببرید.

دریاچه نمک خور آبشار نمکی

روستای عروسان

روستای عروسان، یکی از زیباترین نخلستان‌های روستا‌های ناحیه خور و بیابانک است که علاوه بر مردم مهربان و مهمان نوازش، چشمه آب گرمی در فاصله ۱۸ کیلومتری خود دارد که طرفداران ویژه و منحصربه‌فردش از آن دیدن می‌کنند.

روستای عروسان

 کویر مصر

معروف‌ترین جاذبه‌ای که در نزدیکی آبشار نمکی پتاس قرارگرفته، کویر مصر است که در فصل زمستان، مقصد گردشگری بسیاری از مسافرانی است که قصد گردشگری متفاوت در مناطق گرم و بیابانی دارند. از بهترین تفریحاتی که در این کویر می‌توانید انجام دهید می‌توان به شترسواری و آفرودسواری اشاره‌کنیم. در ضمن، در نزدیکی کویر مصر روستایی قرارگرفته که دارای معماری جالب و سنتی مخصوص مردم بیابان است.

کویر مصر

روستای گرمه

روستایی سنتی با انبوهی از نخلستان‌ها. بهترین توصیفی که می‌توانیم از روستای گرمه داشته باشیم این است که این روستا جایی برای آرام گرفتن مردمی است که دل به چشمه و آب زلال و همچنین نخل‌های سر به فلک کشیده‌اش بسته‌اند. البته در این روستا ارگ ۲۷۰۰ ساله‌ای وجود دارد که ارزش باستانی دارد و بازدید از آن، انگیزه سفر خیلی از علاقه‌مندان جاذبه‌های تاریخی به این منطقه است.

آبشار نمکی پتاس

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مکان‌های شگفت‌انگیزی که شاید نمی‌دانید کجاست! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

    بی نظیر بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

    بسیار دیدنی و جذاب!

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…