راز‌های عجیبی که در کره ماه پنهان شده‌ است

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود مطالعات زیادی که روی کره ماه انجام شده، همچنان رازهای زیادی درباره آن باقی مانده است.
رازهایی در مورد کره ماه

ماه در سفر‌های بشر به فضا، نزدیک‌ترین همراه کره زمین و تنها جرم آسمانی است که انسان شانس قدم گذاشتن روی آن را داشته است. با این حال، با وجود نزدیکی و آشنایی نسبی که ماه نسبت به زمین دارد این قمر کوچک اسرار متعددی را در خود نگه داشته است. از نکات عجیب علمی گرفته تا مواردی که می‌تواند روی زندگی ما تاثیر گذار باشد، کره ماه دارای نکاتی است که ارزش بررسی کردن دارند. با مجله دلتا همراه باشید تا با رازهایی در مورد کره ماه بیشتر آشنا شوید.

رازهایی در مورد کره ماه

ماه لرزه

با وجود اینکه ماه یک تکه سنگ مرده محسوب می‌شود و فعالیت زمین شناسی بسیار کمی دارد، اما مستعد لرزش است. به این لرزش‌هایی که شبیه به زلزله هستند ماه لرزه گفته می‌شود و چهار نوع مختلف از آن‌ها وجود دارد. سه نوع اول عواقب خاصی ندارند، اما مورد چهارم می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. ماه لرزه‌های نوع چهارم که در عمق بیشتری صورت می‌گیرند برای ۱۰ دقیقه دوام دارند. نکته ترسناک در مورد زلزله‌های ماه این است که هیچ ایده‌ای در مورد علت وقوع آن‌ها وجود ندارد. زمین لرزه‌های زمین معمولا در اثر حرکت صفحات تکتونیکی ایجاد می‌شوند، اما ماه هیچ تکتونیک صفحه‌ای فعالی ندارد.

رازهایی عجیب در مورد کره ماه

زباله در سطح ماه

همه می‌دانند که انسان روی ماه بوده است، اما هر کسی نمی‌داند که انسان‌ها در آنجا رفتار نامناسبی با میزبان خود داشته‌اند. در طی سال‌ها فضانوردانی که ماه رفته‌اند مقداری زباله را در آنجا رها کرده‌اند. تخمین زده شده که بیش از ۱۸۱ هزار کیلوگرم مواد ساخته دست بشر در اطراف ماه وجود دارد. بیشتر این زباله‌ها زباله‌های حاصل از آزمایش‌های مختلف، کاوشگر‌های فضایی و ماه نورد‌ها هستند.

غبار ماه

شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از خطرات ماه برای انسان‌ها گرد و غبار ماه است. گرد و غبار در سطح ماه مانند آرد کوچک و در عین حال بسیار خشن است. با توجه به این ویژگی و گرانش پایین در ماه، فضانوردان با مشکلات متعددی ناشی از غبار ماه مواجه می‌شوند. گفته می‌شود که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این مواد می‌تواند باعث خراب شدن لباس‌های فضایی شود.

تاثیر ماه بر خواب

تاثیرات ماه بر زمین و بالعکس را نمی‌توان انکار کرد، اما تاثیر آن روی انسان‌ها هنوز قابل بحث است. بسیاری بر این باورند که ماه کامل باعث بروز رفتار‌های عجیبی در برخی از انسان‌ها می‌شود. از نظر علمی نیز این احتمال داده می‌شود که ماه بتواند چرخه خواب ما را مختل کند. طبق یک آزمایش داوطلبانه در سوئیس، ماه بر چرخه خواب انسان تاثیر می‌گذارد و آن را مختل می‌کند. اگر این مطالعه درست باشد، می‌توان آن را توضیحی برای نظریه جنون در ماه کامل دانست.

رازهایی در مورد ماه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب این موجود هرگز نمی‌میرد! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…