۷ اشتباه رایجی که آشپزخانه شما را شلخته می‌کند

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دکوراسیون و چیدمان لوازم آشپزخانه باید به نکات و اشتباهات رایجی که خانم‌ها انجام می‌دهند توجه کنید تا یک آشپزخانه راحت و کاربردی داشته باشید.
اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه

آشپزخانه شما یکی از فضاهای مورد استفاده مهم در خانه شما است و زمان زیادی را در آنجا صرف می‌کنید، بنابراین باید راحت و کاربردی باشد. اما چندین اشتباه طراحی وجود دارند که منجر به ناراحتی‌های مداوم می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

نظم‌دهی به کابینت‌‌ها

برای سازمان‌ دهی به ظروف متنوع داخل کابینت مانند بشقاب‌ها، ظروف پیرکس، لیوان‌‌ها، فنجان‌ها و غیره فقط کافی است فضای داخلی کابینت را با استفاده از طبقات و میله‌‌های فلزی طبقه‌بندی کنید و از کمترین فضای کابینت بیشترین استفاده را ببرید.

اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه

تنظیمات نامناسب لوازم آشپزخانه

وسایل آشپزخانه نباید بیش از حد بالا یا خیلی پایین قرار داده شوند، قد خود را در نظر بگیرید. بهترین مورد چیزی است که در سطح کمر شما وجود دارد، برای مثال بهتر است که فر خود را از روی زمین بالا ببرید تا هر چیزی را که از آن بیرون می‌کشید، خودتان را نسوزانید.

کشوهای سنگین روی دیوارهای نازک

شما می‌توانید فقط در بعضی از دیوارهایی که باربر هستند، کشو و قفسه قرار دهید. اگر دیوار شما باربر نباشد چنین وزن سنگینی را تحمل نخواهد کرد، پس بهتر است که از انجام این کار خودداری کنید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه را در مطلب ۵ نکته طلایی و آسان برای زیباکردن آشپزخانه قدیمی بخوانید.

اشتباهات در بی نظمی دکور آشپزخانه

وجود گوشه‌های خالی

مهم است که از همه گوشه‌های آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار استفاده از کشوهای گوشه و مورب یک راه‌حل عالی برای شما هستند. همچنین می‌توانید از درهای گردان استفاده کنید که به راحتی جای کشوها را عوض می‌کند. در این صورت شما قادر خواهید بود از تمام فضای داخل آن استفاده کنید.

عدم نور کافی

یکی از اشتباهات در بی‌نظمی دکور آشپزخانه نورپردازی اشتباه است. وجود نور کافی در آشپزخانه بسیار مهم است. هر چقدر فضا روشن‌تر باشد بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. در صورتی که رنگ کابینت‌ها تیره است باید از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید تا فضا روشن‌تر شود.

به شما توصیه می‌کنیم که چندین چراغ نصب کنید؛ نورپردازی اصلی در سقف، نور در بالای میز اپن، نورپردازی زیر کابینت‌ها و یک چراغ زیبا بالای میز غذاخوری قرار دهید. در این صورت نور بیشتری در آشپزخانه بوده و غذا راحت‌تر آماده می‌شود.

عدم نور کافی

قرار ندادن پایه در زیر کابینت‌ها

در اکثر آشپزخانه‌ها حدود ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر فضای خالی در زیر کابینت‌ها وجود دارد. در این فضا گرد و غبار مختلفی جمع می‌شود که تمیز کردن آن بسیار دشوار است. شما می‌توانید با قرار دادن تخته‌های ۱۲ سانتی در زیر کابینت این مساله را برطرف کرده و به فضای آشپزخانه نظم ببخشید.

هیچ فاصله‌ای بین لوازم آشپزخانه نباشد

در یک آشپزخانه مهم‌ترین اجزا شامل یخچال، سینک و اجاق است که بهتر است این وسایل در جای مناسبی قرار بگیرند. بهترین حالت قرارگیری یخچال و سینک و اجاق به شکل مثلثی است که به آن مثلث کار گفته می‌شود. همچنین نباید یخچال را در کنار اجاق قرار دهید. به دلیل دمای بالا، یخچال به سختی کار می‌کند، تا بتواند دمای سرد را حفظ کند.

هیچ فاصله‌ای بین لوازم آشپزخانه نباشد

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  2. علی جاودان

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…