پرطرفدارترین پیست‌های اسکی تهران

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیست‌های اسکی تهران در فصل زمستان از شلوغ‌ترین مکان‌های تفریحی هستند و جمعیت زیادی برای گذراندن یک روز مهیج به پیست‌‌های اسکی می‌روند.
پیست‌ های اسکی تهران

پیست های اسکی تهران در فصول سرد سال گردشگران و تفریح‌‌دوستان را به سمت خود می‌کشانند تا یک روز عالی و پرهیجان را به آن‌ها هدیه کنند. اگر می‌خواهید پیست‌ های اسکی تهران را بشناسید و بدانید در این پیست‌ها چه خبر است تا انتهای این مطلب با مجله دلتا همراه شوید.

پیست اسکی توچال، پیست اسکی دیزین، پیست اسکی آبعلی، پیست اسکی شمشک و پیست اسکی دربندسر از جمله پیست‌های اسکی در نقاط مختلف اطراف پایتخت قرار دارند و در حدود چهار ماه در سال، از شرایط مناسبی برای اسکی کردن برخوردارند.

با توجه به کوهستانی بودن اطراف شهر تهران، در بیشتر روزهای زمستان پیست‌های اسکی اطراف آن پوشیده از برف می‌شوند. بنابراین ممکن است حتی اگر داخل شهر آفتابی باشد، پیست‌های اسکی مملو از برف باشند. اگر ساکن شهر تهران یا حومه آن هستید می‌توانید یکی از پیست‌های اسکی تهران را انتخاب کنید و از برف بازی و اسکی کردن در آن لذت ببرید.

در حال حاضر، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از حدود دو سال گذشته تاکنون، محدودیت‌هایی برای بازگشایی پیست های اسکی پایتخت ایجاد شده است. بنابراین اگر تمایل به استفاده از پیست‌ های اسکی تهران دارید می‌توانید با استعلام تلفنی از محل مورد نظر خود، از شرایط مجموعه‌ها مطلع و سپس برای اسکی کردن راهی شوید.

شماره‌ تماس پیست اسکی توچال ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰ و ۰۲۱۲۷۲۰، شماره‌ تماس پیست اسکی دیزین ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۲ و شماره‌ تماس پیست اسکی شمشک ۰۲۱۲۶۵۲۷۴۴۵۷ است.

پیست های اسکی

بهترین پیست اسکی تهران

و اما بهترین پیست اسکی تهران کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به استقبال گردشگران، بازدیدکنندگان و ورزشکاران بهترین پیست اسکی تهران، احتمالا پیست اسکی دیزین است. به‌خاطر این‌که بزرگ‌ترین پیست در نزدیکی تهران است. اما پیست‌های اسکی توچال و شمشک هم جذابیت‌های دیدنی و خاص خود را دارند که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد. پیست اسکی آبعلی هم عنوان قدیمی‌ترین پیست اسکی اطراف تهران را یدک می‌کشد. این پیست به‌خاطر موقعیت مکانی عالی و امکانات تفریحی خوب، مورد توجه ورزشکاران است.

 پیست اسکی

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال بخشی از مجموعه تفریحی و ورزشی توچال در شمال تهران است. به‌دلیل دسترسی مناسب به این پیست از داخل شهر تهران، علاقه‌مندان به اسکی از این مجموعه استقبال زیادی می‌کنند. این مجموعه در انتهای خیابان ولنجک و در جوار بام تهران قرار گرفته است و چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران دارد. در واقع بام تهران بلندترین نقطه پایتخت به شمار می‌رود و در انتهای مسیر جاده سلامتی توچال، ایستگاه اول تله کابین قرار گرفته است. در روزهای برفی، بام تهران به یکی از زیباترین نقاط شهر تهران بدل می‌شود.

برای رسیدن به پیست اسکی توچال باید با تله کابین از ایستگاه اول تا ایستگاه هفت بروید. در طول مسیر تله کابین از ایستگاه اول تا ایستگاه هفتم، یعنی مکان پیست اسکی، شما از ارتفاع ۱,۹۰۰ متری به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری خواهید رفت. خط تله کابین توچال یکی از طولانی‌ترین خطوط کابلی در جهان است و امکان تماشای زیباترین مناظر برفی در رشته کوه البرز را میسر می‌کند.

اسکی

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتری از گردشگری مکان‌های شگفت‌انگیزی که شاید نمی‌دانید کجاست! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…