با این وسایل دکوری، اتاق پذیرایی را متحول کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق پذیرایی کلیدی‌ترین بخش هر خانه‌ای است چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می‌کنند و در واقع گل سر سبد هر منزلی اتاق پذیرایی آن است.
ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی

چیدمان پذیرایی در خانه‌های ایرانی همیشه با وسواس صورت می‌گیرد. یکی از دلایل وسواس بیش از حد برای طراحی و چیدمان پذیرایی نقش پررنگ و کلیدی اتاق پذیرایی در نما و ارزش دکوراسیون داخلی منزل است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

استفاده از فانوس‌ها

یکی از ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی استفاده از فانوس‌ها است. فانوس‌ها در ترکیب با شمع و ریسه و خز و پوست مصنوعی در زیر آن‌ها از ترکیبات نسبتا جدید و زیبایی هستند که می‌توانند به فضای شما کاراکتری ویژه بخشند. این فانوس‌ها می‌توانند فلزی (نقره‌ای و طلایی) و برای فضاهای کلاسیک و نئوکلاسیک و گاها مدرن و همچنین به صورت چوبی برای فضاهایی با سبک دکوراسیون بوهو و روستیک استفاده شوند.

ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی

استفاده از شمعدان پایه بلند

شمعدان‌های پایه بلند نیز از دیگر المان‌هایی هستند که هم به‌صورت فلزی و هم با پایه چوبی می‌توانند در چیدمان کنار سالن استفاده شوند. این شمعدان‌ها معمولا در ترکیب‌های ۳ تایی و ۲ تایی و با ارتفاع‌های مختلف در دکوراسیون خانه به‌کار می‌روند.

ایده های جذاب در دکور اتاق پذیرایی

گلدان و کوزه‌های بزرگ

استفاده از این وسایل و ترکیب آن‌ها با شاخ و برگ خشک و گل‌هایی نظیر پامپاس، گل پنبه و خوشه‌های گندم نیز می‌تواند در دکور کنار سالن، کنار شومینه و جلوی آینه قدی استفاده شود. گلدان‌ها می‌توانند شیشه‌ای و بی‌رنگ یا سفالی و سرامیکی باشند.

گلدان و کوزه‌های بزرگ

لوسترهای کنار سالنی

لوسترهای کنار سالنی که معمولا به صورت کریستالی و با پایه بلند در فضاهای کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می‌شوند می‌توانند ظاهری شیک و مجلل به منزل شما هدیه دهند.

این مدل لوسترها را می توان با زنجیر آویزان نمود و یا به سقف چسباند. معمولا وقتی این لوسترها با زنجیر آویزان می‌شوند می‌بایست یک کاور مخملی دور زنجیر نصب کرد تا لوستر زیباتر شود. برای دیدن مدل‌های زیبای لوستر به مطلب این لوسترها اتاق نشیمن را زیباتر می‌کنند سر بزنید.

لوسترهای کنار سالنی

استفاده از مجسمه

اگر می‌‌خواهید از انواع مجسمه‌‌ها برای دکوراسیون منزل استفاده کنید، باید بگوییم که گزینه‌‌های بسیار زیادی را پیش رو دارید. می‌توانید در سراسر خانه از یک سبک مجسمه استفاده کنید و هم می‌توانید سبک‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال می‌‌توانید مجسمه‌های کلاسیک را در کنار مجسمه‌های مدرن قرار دهید. همچنین استفاده از مجسمه‌های کوتاه و قرار دادن آن‌ها بر روی پایه‌ای بلند که می‌تواند شخصیتی تازه به خانه شما ببخشد.

استفاده از مجسمه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…