این ۶ خوراکی مغز شما را نابود می‌کند

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی خوراکی‌ها می‌تواند ذهنی قوی و قدرتمند در اختیارتان بگذارد. حالا سوال اینجاست که چه غذاهایی روی قدرت مغز تاثیر منفی دارند؟
مواد غذایی مضر برای مغز

غذایی که استفاده می‌کنید، می‌تواند تاثیری منفی بر مغز، حافظه، عملکرد شناختی و سلامت عاطفی شما داشته باشد. اگر می‌خواهید مغز سالمی داشته باشید و از شر آلزایمر و زوال مغزی در امان بمانید، لازم است که به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. مجله دلتا در این مطلب قصد دارد برخی از مواد غذایی مضر برای مغز را به شما معرفی کند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

سال گذشته گروهی از محققان، مطالعه‌ای را انجام دادند. این مطالعه نشان می‌دهد زمانی که افراد شیرین‌کننده‌های بدون کالری را مصرف می‌کنند، باکتری‌های درون روده به‌گونه‌ای تغییر پیدا می‌کند که راه را برای ایجاد دیابت نوع ۲ هموار می‌سازد. اگر به بیماری دیابت مبتلا شوید، ۴ برابر بیشتر از سایر زمان‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی همچون آلزایمر در شما وجود خواهد داشت.

شیرین کننده های مصنوعی

ماهی‌های سرشار از جیوه

هر چیزی اگر به‌صورت متعادل مصرف شود بی‌ضرر خواهد بود اما یک استثنا دراین‌باره وجود دارد و آن‌هم جیوه است. جیوه بیشتر در ماهی یافت می‌شود. اگر ماهی بزرگ باشد نشان می‌دهد که بیشتر در آب زندگی کرده است و جیوه بیشتری در بدن خود دارد. بیشتر افراد فکر می‌کنند که جیوه تنها بر روی سیستم شناختی انسان تاثیر می‌گذارد اما این ماده بر روی مخچه نیز اثرگذار است.

ماهی با جیوه مضر برای مغز

 بیسکویت آماده

از مصرف بیسکویت‌های آماده یا خمیر پیتزای آماده خودداری کنید. اغلب اوقات، اسیدهای چرب ترانس برای تولید این ترکیبات مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگرچه بیشتر اسیدهای چرب ترانس ممنوع بوده یا حذف می‌شود، اما هنوز هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. این اسیدها موجب کوچک شدن مغز، التهاب و ایجاد اختلال در سیستم انتقال عصبی می‌شود.

بیسکوییت و شیرینی آماده

نوشیدنی‌های شیرین

از خوردن نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید زیرا سیستم تنظیم‌کننده مغز نمی‌تواند از عهده کالری‌های موجود در آن برآید. سلول‌های عصبی در هیپوتالاموس به‌طورمعمول نمی‌تواند کالری مصرف‌شده را با انرژی سوزانده شده از طریق ورزش مطابقت دهد.

نوشیدنی های شیرین شده

گلوتن

گلوتن در غذاهای مدرن بسیاری وجود دارد. برای بیشتر افراد، استفاده از محصولاتی که دارای گلوتن هستند ممکن نیست. به همین خاطر پایبند بودن به غذاهای طبیعی و کامل همچون گوشت، تخم‌مرغ، سبزیجات، میوه‌ها، آجیل‌ها، دانه‌ها و روغن‌ها می‌تواند مشکلات مرتبط با سلامتی را از بین ببرد.

گلوتن مضر برای مغز

غذاهای فرآوری شده

یکی از مواد غذایی مضر برای مغز ، غذاهای فرآوری شده همچون فست فودها و نوشابه است. این غذاها اغلب حاوی چربی‌های ترانس هستند که برای قلب و مغز انسان مضر است. همچنین مقادیر زیادی شکر و سایر مواد تشکیل‌دهنده مصنوعی در این غذاها یافت می‌شود. زمانی که غذاهای فرآوری شده به‌صورت منظم مصرف می‌گردد، می‌تواند جایگزین غذاهای واقعی گردد که مواد مغذی مفید را برای مغز فراهم می‌کند.

اگر با چربی خون مشکل دارید مطلب برای کاهش چربی‌خون چی‌ بخوریم؟ را بخوانید.

 مضر برای مغز

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خوشمزه‌های ضد‌سکته را بشناسید را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  3. زهره

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ب٫ظ

    ،خیلی مفید بود ممنونم

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      ممنون از نظر شما🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…