هرگز چای شیرین نخورید!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
يکی از لذت‌های هميشگی صبحانه برای ما ايرانی‌ها، نوشيدن چای شيرين همراه با صبحانه به‌خصوص پنير و گردو است. اما بايد بدانید زياده روی در مصرف چای شيرين می‌تواند صدمات جدی به سلامت شما وارد کند.

درست است که چای شیرین در وعده صبحانه مزه خوب و دلچسبی دارد اما شکر برای مغزتان مفید نیست و سلامت شما را تهدید می‌کند. در این مطلب شما را با خطرات چای شیرین آشنا می‌کنیم. با دلتامگ همراه باشید.

خطرات چای شیرین

بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف مداوم شکر در وعده صبحانه روی عملکرد مغز هم تاثیر گذاشته و کارایی آن را کاهش می‌دهد و دانشمندان در این زمینه پژوهش‌های مختلفی را انجام داد‌ه‌اند. علاوه بر این شکر همراه با چای می‌تواند سلامت دندان‌ها و کبد را به خطر بیندازد و وزن را بالا ببرد.

گفتنی است آن دسته از رژیم‌های غذایی که فقط شامل قند و “فروکتوز” هستند، فعالیت‌های مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ چون توانایی انسولین را برای کمک به سلول‌های مغز مختل می‌کند.

قند فروکتوز در میوه‌ها نیز یافت می‌شود اما قند آن برای بدن مشکل‌زا نیست و مشکل زمانی ایجاد می‌شود که شکر همراه با نوشیدنی‌های داغ به ویژه در وعده صبحانه مصرف شود. متخصصان توصیه می‌کنند برای سلامت‌تان مصرف شکر را محدود کنید و به جای آن از “اسیدهای چرب امگا ۳” در وعده صبحانه استفاده کنید زیرا مصرف آن‌ها باعث افزایش هوش و حواس می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چه کسی جرئت رفتن به قلعه دراکولا را دارد؟

مضرات مصرف چای شیرین

فواید خوردن چای شیرین

شکر با چای مخلوط شود میزان نفخ را کاهش می‌دهد و درجه حرارت بدن را تنظیم می‌کند.

بهتر است به جای قند و شکر برای شیرین کردن چای از عسل استفاده کنیم و از قندهای رژیمی به هیچ وجه استفاده نکنیم. زیرا قندهای رژیمی نوعی اعتیاد و وابستگی به این قندها را در بدن به وجود می‌آورند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند شیرین کردن چای با کمی شکر باعث کاهش وزن نیز خواهد شد زیرا معده را تا مدت زمان زیادی سیر نگه داشته و احساس گرسنگی در بدن سرکوب خواهد شد. همچنین قند خون افراد دیابتی هم کنترل می‌شود اما باید توجه داشت مقدار این شکر باید به میزان کم باشد.

 

یک نظر

  1. ناشناس

    4 بهمن 1402 در 7:47 ب.ظ

    عالی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بستن شال و روسری برای مهمانی به سبکی خاص

بستن شال و روسری برای مهمانی در ظاهر شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع پوشیدن شال …