۷ نکته طلایی برای زیباترشدن پرده‌های منزل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به طور کلی یکی از عملی‌ترین و راحت‌ترین راه‌های ایجاد تغییر در دکوراسیون تعویض پرده خانه است‌.
نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل

پرده‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی منزل دارند و به راحتی می‌توانید فضای دکوراسیونی منزل را با انواع پرده‌ها تغییر دهید. انتخاب پرده باید طوری باشد که با دیگر فضاهای دکوراسیونی منزل هماهنگی داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل می‌پردازیم.

بدون والان بدوزید

وقتی قسمتی از بالای پرده زیر سقف کاذب و یا قاب پرده می‌رود دیگر لازم نیست شما یک والان هم برای آن در نظر بگیرید‌. آویزان کردن پرده‌های کناری که به دکور معروف است‌، این ترکیب را کامل می‌کند‌.

نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل

بین پنجره‌ها تابلو بزنید

وقتی که شما روی یک دیوار بزرگ دو پنجره کنار هم دارید و بین آن‌ها هم دیوار کوچکی وجود دارد‌، می‌توانید دو پرده جداگانه آویزان کنید و روی دیوار میان دو پنجره هم تابلو و یا شمعدان دیواری نصب کنید‌. شما حتی می‌توانید با توجه به عرض دیوار میانی یک بوفه هم آنجا قرار دهید.

حتما آستری بزنید

درست است که معمولا آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه‌، آویزان می‌کنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کدام از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید‌، باید آستری بزنید‌. چرا که شب که هوای بیرون تاریک می‌شود‌، اگر زیر پرده تور یا حریر آستری سفید آویزان نکرده باشید‌، تیرگی فضای بیرون پرده را سایه‌دار و نا‌زیبا می‌کند‌.

نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل

نقش روی نقش نیندازید

یکی از نکات زیباسازی پرده پذیرایی منزل این است که اگر تصمیم گرفتید که به ترکیب پرده‌ خود دکور هم اضافه کنید‌، به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هر دو پارچه حریر و ضخیم را طرح‌دار انتخاب نکنید چراکه فضا را شلوغ می‌کند. اگر پارچه طرح‌دار دوست دارید‌، پارچه دکورهای کنار پرده را طرح‌دار تهیه کرده و پارچه حریر را با یکی از رنگ‌های روشن موجود در طرح انتخاب کنید‌. نکات بیشتر در مورد زیبایی دکور منزل را در مطلب ۵ تغییر کوچک در دکور خانه که آن را لوکس‌تر می‌کند بخوانید.

نقش روی نقش نیندازید

یک رنگ از فضا بگیرید‌

اگر می‌خواهید در فضای پذیرایی‌ خود پرده رنگی بزنید‌، رنگ را از ترکیب رنگ‌های به‌کار رفته در دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید‌. البته رایج‌ترین کار این است که شما رنگ دکورها را تیره‌تر یا تند‌تر انتخاب کنید و حریر را به لحاظ رنگی هماهنگ با آن بخرید‌.

یک رنگ از فضا بگیرید‌

پرده‌ای متناسب با سبک دکوراسیون

در فضایی که مدرن است و مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیونی مدرن انتخاب شده است هیچ وقت پرده‌ای کلاسیک همراه با ریشه نخرید‌. این موضوع برای فضای کلاسیک هم صدق می‌کند‌.

پرده‌ای هماهنگ با سبک دکوراسیون

روی دیوار دکور بزنید

اگر نور فضای مورد نظر شما کم است ولی دوست دارید طرفین پرده، دکور با پارچه‌ای ضخیم هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل پرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرد‌.

روی دیوار دکور بزنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این لوسترها اتاق نشیمن را زیباتر می‌کنند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…