خوشمزه‌های ضد‌سکته را بشناسید

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رژیم غذایی مناسب یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از سکته است، مواد غذایی مختلفی وجود دارد که مصرف آن‌ها برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی فوق‌العاده است.
مواد غذایی مناسب سلامت قلب

بزرگسالان روزانه به حدود ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارند زیرا کمبود پتاسیم منجر به فشارخون و درنهایت حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود. فقط یک فنجان زردآلو خشک‌شده، ۱،۵۱۱ میلی‌گرم پتاسیم، معادل ۳۲ درصد از نیاز روزانه هر فرد را تامین می‌کند. همراه مجله دلتا باشید تا مواد غذایی مناسب سلامت قلب را بشناسید.

سیب‌زمینی و سلامت قلب

یک سیب‌زمینی متوسط کمتر از ۲۰ درصد از نیاز روزانه پتاسیم را تامین می‌کند و این بیش از دو برابر مقدار پتاسیم موجود در موز است، ماده‌ای که برای ایمن‌سازی بدن در برابر سکته ضروری است.

سیب زمینی

بادام‌هندی

تنها یک اونس از این آجیل حاوی حدود ۷۴ میلی‌گرم منیزیم است که ۲۳ درصد از منیزیم موردنیاز زنان و حدود ۱۸ درصد منیزیم مردان را تامین می‌کند و از بروز سکته جلوگیری می‌کند.

اسفناج

اسفناج غنی از مواد مغذی کاروتنوئیدها، ویتامین ک، فولات، کلسیم و آهن است. همچنین مقدار زیادی فیبر ۲.۴ گرم در هر ۱۰۰ گرم تولید می‌کند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

تخم کدو

تخم‌کدو حاوی پروتئین، منیزیم، پتاسیم و چربی‌های پلی‌اتیلن است و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند، بنابراین خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان را کاهش می‌دهد .

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، فیبر، آهن، منیزیم و سایر مواد معدنی است. مواد موجود در این شکلات می‌تواند به باز کردن رگ‌های خونی و کاهش فشارخون کمک کند.

گوجه خشک‌شده

یک فنجان گوجه‌فرنگی خشک‌شده حاوی حدود ۴۵.۹ میلی‌گرم آنتی‌اکسیدان است که احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد. مصرف بین ۹ تا ۲۱ میلی‌گرم گوجه خشک در روز برای کاهش ابتلا سرطان پروستات در مردان کافی است.

هندوانه

هندوانه یکی دیگر از میوه‌های حاوی لیکوپن است. بر اساس مطالعات انجام‌شده، افرادی که قبل از مبتلا به فشارخون بالا بودند و هندوانه میل کردند فشارخون خود را کاهش دادند. همان‌طور که قبلا ذکر شد، فشارخون بالا با سکته مغزی ارتباط دارد.

بذر کتان

این دانه منبع خوب گیاهی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. بر اساس مطالعات، کسانی که اسیدهای چرب امگا ۳ را به مدت هشت هفته مصرف کردند، فشارخون را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دادند.

ماهی سالمون

تحقیقات زیادی در رابطه با ماهی سالمون و توانایی آن برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی مانند حمله قلبی و سکته مغزی و حتی بیماری‌های شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل صورت گرفته است. اسیدهای چرب امگا ۳ یک عامل ضدالتهابی هستند که برای تمیز کردن پلاک در مغز و شریان‌ها مفید است.

پتاسیم

گردو

می‌توانید منبع چربی‌های امگا ۳ را در یک اونس از گردو پیدا کنید. گردو به‌طور خاص، حاوی چربی‌های غیراشباع، ازجمله اسید آلفا لینولئیک است. این نوع اسید چرب امگا ۳ می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند تا سلامت قلب را حفظ کنید.

بادام

مصرف روزانه یک‌مشت بادام از ابتلا افراد به کلسترول جلوگیری می‌کند. بنابراین سعی کنید حداقل یک‌مشت از هر نوع آجیلی که توانستید در برنامه روزانه خود بگنجانید.

سیر

مصرف سیر خام خاصیت بیشتری دارد زیرا سیر خام با کاهش فشارخون بالا و کلسترول خطر حملات قلبی را ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

اگر به چربی‌خون دچار هستید مطلب برای کاهش چربی‌خون چی‌ بخوریم؟ را بخوانید.

سیر و بهبود قلب

چای سبز داروی سلامتی

چای سبز از دیرباز به‌عنوان دارو برای درمان دیابت و سرطان استفاده می‌شد. همچنین چای سبز در بهبود فشارخون و کلسترول موثر است و خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد، بنابراین ۲تا۳ فنجان چای سبز را روزانه برای رفع این بیماری‌ها بنوشید.

برخی دیگر از مواد غذایی مناسب سلامت قلب عبارت‌اند از:

  • آووکادو
  • برگ چغندر
  • بلغور جو دوسر
  • ماست
  • گریپ‌فروت
  • پیاز

سلامت قلب

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۹ خوراکی صبحگاهی که شما را به وجد می‌آورد را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ب٫ظ

    بسیار خوب بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  4. الیانا

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

    نرم افزار که من یک بار سکته قلبی کرده بود و بعد از رعایت و خوردن این ها با تمام فشار ها و ناراحتی های قلبی اش هنوز زنده است و خدا را شکر سکته رخ نداده است و من از مجله دلتا تشکر می کنم دلیل این همه اطلاعات عمومی بالا و خوب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  10. مرتص

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…