خواص شگفت‌انگیز نبات در سلامتی شما

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یه چای‌نبات بخور خوب می‌شی! احتمالا درباره خواص نبات بارها این جمله را از افراد مختلف شنیده‌اید. هرگاه نفخ یا دل‌درد داشته باشید، چند لحظه بعد مادرتان با یک لیوان نبات‌داغ کنار شما ایستاده است.
خواص و فواید نبات

شاید از معجزه‌های مصرف نبات چیزهای زیادی شنیده باشید و فکر کنید که نبات قرار است هر بیماری را درمان کند. اما تا چه اندازه این گفته‌ها صحیح هستند؟ کدام بخش از فواید نبات در علم ثابت‌شده و کدام‌یک فقط جزو مواردی است که به‌صورت دهان‌به‌دهان از هر نسلی به نسل دیگر منتقل‌شده است؟ برای این که از خواص و فواید نبات با خبر بشید همراه مجله دلتا باشید.

نبات داغ

خواص نبات به‌عنوان یک منبع فوری انرژی

نبات یک کربوهیدرات ساده است. کربوهیدرات‌های ساده به‌سرعت در بدن متابولیزه و خیلی سریع به گلوکز تجزیه می‌شوند و باعث افزایش قند خون و سپس افت آن خواهند شد. بنابراین از فواید نبات می‌توان به این نکته اشاره کرد که یک منبع فوری انرژی برای سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های شما به‌حساب می‌آید.

به‌عنوان یک شیرین‌کننده ملایم

خاصیت نبات به‌گونه‌ای‌ است که سطح شیرینی ملایم‌تری نسبت به شکر دارد. درواقع این مسئله به این دلیل است که در طرز تهیه نبات از آب استفاده می‌شود. بنابراین شما با استفاده از نبات، از شکر، قند و کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

خواص نبات در طب

نبات معتدل است. به اعتقاد متخصصان یکی از خواص نبات برطرف کردن ضعف‌ها است و استفاده از آن باعث می‌شود تا قوت‌های بدن بازگردد. همچنین محققین می‌گویند یکی از فواید مصرف نبات این است که عصب، عضله و استخوان‌بندی محکم می‌شود و به بدن انرژی می‌دهد. نبات سودا و اخلاط سوداوی را از بدن دفع می‌کند و مصفای خون است؛ همچنین خاصیت نبات به‌گونه‌ای ا‌ست که با سرعت به عمق بدن نفوذ می‌کند.

چایی نبات

چگونه از فواید نبات در غذا بهره ببریم؟

یکی از خواص نبات قابلیت استفاده از آن در چای و انواع دمنوش است. شیرین شدن این نوشیدنی‌ها با نبات، طعم بسیار متفاوتی به آن می‌دهد که با هیچ نوع شیرین‌کننده دیگری قابل قیاس نیست.

شما همچنین می‌توانید آن را برای درست کردن انواع غذا به کار ببرید. برای مثال برای تهیه دسرهایی مثل کاچی یا فرنی، به‌جای شکر از نبات بهره ببرید.

برای بهره بردن بیشتر از خواص نبات می‌توان آن را با طعم‌دهنده‌های مختلف درست کرد. برای مثال با مصرف نبات زعفرانی می‌توانید از طعم زعفران هم بهره ببرید، البته به‌شرط آن‌که زعفران موجود در آن واقعی باشد.

از طعم‌‌دهنده‌های دیگری که می‌شود در نبات استفاده کرد، می‌توان این موارد را نام برد: دارچین، هل، به‌لیمو، نعنا، گل محمدی، گل‌گاوزبان، چای ترش و غیره.

طعم دار

یک لیوان حس خوب با نبات‌داغ

یکی از فواید مصرف نبات، ایجاد حس آرامش در ناخوشی‌ها است. خوردن یک لیوان چای‌نبات زمانی که حال بدی دارید یا نوشیدن یک دم‌نوش که با نبات شیرین شده است حس خوبی به شما خواهد داد. اصلا شاید بتوان اصلی‌ترین خاصیت نبات را ایجاد همین احساس فرح‌بخشی دانست.

اگر صبح‌ها به‌سختی از جا بلند می‌شوید مطلب ۹ خوراکی صبحگاهی که شما را به وجد می‌آورد را بخوانید.

فواید نبات

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ویژه‌ترین خواص نخود که بهتر است بدانید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  2. زهرا

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ق٫ظ

  6. سلمی زعیمیان

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…