راز ساحل نقره ای قشم چیست؟

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزیره زیبای هنگام با وجود وسعت کم جاذبه‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد که می‌توان در برنامه یک یا چند روزه سفر، از آن‌ها بازدید کرد.
ساحل نقره ای قشم

سال‌های زیادی است که سفر به جنوب ایران و سواحل زیبا و خاص آن در برنامه بسیاری از گردشگران وجود دارد و این بخش از کشور همواره میزبان طبیعت‌دوستان است. خلیج فارس جزایر زیادی دارد و جزیره قشم یکی از زیباترین بخش‌های آن است. ساحل نقره‌ای از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود. با مجله دلتا همراه باشید تا ساحل نقره ای قشم را با هم ببینیم.

ساحل نقره‌ ای قشم کجاست؟

ساحل نقره‌ای از سواحل معروف جنوب کشور است که در قسمت شمال غربی جزیره هنگام قرار دارد. زیبایی‌های این ساحل چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. در این ساحل زمین با شن‌های مشکی و نقره‌ای فرش شده است. قدم‌زدن روی شن‌های نرم و درخشان جزیره هنگام و تماشای امواج زیبای خلیج نیلگون فارس، انسان را به سرزمین رویاهای کودکی می‌برد.

ساحل نقره ای

مسیر دسترسی به ساحل نقره ای قشم

برای رفتن به جزیره هنگام باید از بندرعباس به قشم رفت. فاصله بندر شهید ذاکری قشم تا اسکله کندالو یا شیب دراز حدود ۵۶ کیلومتر است و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر با هواپیما به قشم سفر کنید فرودگاه قشم در نزدیکی اسکله کندالو قرار دارد.

در اسکله کندالو می‌توان با تهیه بلیت به‌وسیله قایق‌ها و شناورها به جزیره هنگام سفر کرد. در صورتی که دریا طوفانی نباشد، کشتی‌های گردشگری به‌سمت جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب قشم حرکت می‌کنند. این سفر دریایی هم حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

علت شهرت ساحل نقره‌ ای قشم چیست؟

ساحل نقره‌ای قشم از مناظر طبیعی خاص کشور و شاید زیباترین ساحل ایران است. دلیل شهرت این ساحل، ماسه‌های درخشان است. ساحل زیبای نقره‌ای جزیره هنگام هم در روز و هم در شب بسیار چشم‌نواز است. زمانی که موج‌های دریا به ساحل می‌رسند و با ذرات نورانی آن برخورد می‌کنند؛ درخشندگی آن‌ها چندین برابر می‌شود و این تلالو تا چند ثانیه باقی می‌ماند.

جزیره هنگام

دلیل درخشش ساحل نقره‌ ای قشم

دلیل درخشش شن‌ها در ساحل نقره‌ای هنگام وجود کانی‌های معدنی براق است این ذرات زیر نور آفتاب می‌درخشند و در واقع نور را منعکس می‌کنند. پلانگتون‌ها و صدف‌های دریایی پودر شده هم در این درخشش ساحل نقش دارند.

قدم زدن شبانه روی شن‌های ساحل نقره‌ای، زمانی که چراغ قوه به دست دارید بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود و ذرات درخشان شن‌های ساحل زیر نور چراغ بسیار جلوه پیدا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به ساحل نقره‌ ای قشم

جنوب کشور به‌ویژه جزایر خلیج فارس در فصل تابستان هوای بسیار گرم و شرجی دارند و گردشگران کمتری در این زمان به هنگام سفر می‌کنند. پاییز و اوایل بهار بهترین زمان برای بازدید از جزیره هنگام است.

کجا اقامت کنیم؟

در جزیره هنگام هتل وجود ندارد؛ اما چند اقامتگاه بوم‌گردی فعال همچون «هنگامی، دلفین و گاروم زنگی» در جزیره با امکانات رفاهی قابل قبول آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. کمپ در جزیره هنگام امکان‌پذیر است. در جای‌جای جزیره می‌توان چادر زد.

در سفر به جنوب چشمه آبگرم جزیره گنو را هم ببینید.

ماسه های نقره ای

پیشنهاد مطالعهبرجی که کلاغ ها از آن محافظت می کنند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  2. ......

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

    خوبه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  4. سعیدی

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۳ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۲۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…