۵ مدل فرش شیک که هر خانه‌ای باید داشته باشد

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از فرشی مناسب باعث ایجاد فضایی گرم و دکوراسیونی آرامش‌بخش می‌شود. از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب مدل فرش حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.
انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل

وقتی نوبت به خرید فرش می‌رسد، مدام از خودمان می‌پرسیم که چه فرشی برای خانه ما مناسب است؟ چه ابعادی بخریم تا بتوانیم خانه را با بهترین شکل ممکن فرش کنیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم تا بتوانیم برای منزل خود فرشی شایسته‌ با ابعاد مناسب انتخاب کنیم.

فرش آنتی‌باکتریال

فرش‌های آنتی‌باکتریال، که به آن‌ها فرش نانو هم می‌گویند، برای حل مشکل آلودگی و لکه‌های فرش به‌وجود آمده‌اند. این فرش‌ها که با فناوری نانو ساخته می‌شوند، ضد باکتری هستند و از جذب میکروب و حتی رطوبت و بو در فرش جلوگیری می‌کنند. برای همین از لحاظ بهداشتی، وضعیت بهتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند.

انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل

فرش ترک

یکی از انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل فرش ترک است.به طور کلی این فرش، با استفاده از ۳ نوع الیاف طبیعی بافته می‌شود. این الیاف شامل کتان، ابریشم و پشم هستند. از این ۳ الیاف به صورت تکی یا به صورت ترکیبی برای فرش استفاده می‌شود. این الیاف، یکی از عوامل موثر روی تعیین قیمت فرش ترک هستند. فرش‌های ابریشم، قیمت خیلی بالاتری در مقایسه با فرش‌های پشمی و کتانی دارند. برای اینکه دکور منزل خود را شیک کنید به مطلب برای داشتن خانه شیک این ۷ چیز را از دست ندهید سر بزنید.

انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل

گلیم فرش

این نوع فرش از تار و پود تشکیل شده است و معمولا با استفاده از پشم حیوانات اهلی روی دار قالی بافته می‌شود. گرچه از لحاظ تاریخی گلیم دستباف، نوع رایج این محصول بوده است، اما امروزه در بازار می‌توانید گلیم ماشینی هم به راحتی پیدا کنید. گلیم فرش‌ها در مدل‌های مختلف ساده‌باف، نقش برجسته، شاهسونی و غیره است که بهترین مدل آن گلیم فرش شاهسونی است.

گلیم فرش

فرش کهنه نما یا وینتیج

یکی از انواع فرش در چیدمان و دکوراسیون منزل  فرش کهنه نما یا وینتیج است. فرش‌هایی که ظاهری کهنه داشته و شبیه به فرش‌های بسیار قدیمی باشند فرش وینتیج یا کهنه نما گفته می شود. در تخصص فرش، هرچقدر که یک فرش قدمت بیش تری داشته و به اصطلاح پاخور زیادی داشته باشد از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما از آن جایی که فرشی با چنین ویژگی‌ها قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، امروزه فرش‌های نو را به فرش‌های قدیمی تبدیل می‌کنند.

فرش کهنه نما یا وینتیج

فرش ایرانی

فرش‌های ایرانی زیبایی و جذابیت خاصی دارند و می‌توانند به دکوراسیون داخلی منزل جلوه و آرامش خاصی را ببخشند. همچنین این فرش‌ها در انواع رنگ‌های تیره و روشن موجود هستند. اگر فضای سالن پذیرایی منزل شما کوچک است بهتر است از فرش‌های رنگ روشن برای دلبازتر به‌نظر رسیدن فضا استفاده کنید.

فرش ایرانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته طلایی و آسان برای زیباکردن آشپزخانه قدیمی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…