رفع همیشگی لکه‌های پوستی در خانه

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کک و مک در بسیاری از مواقع ریشه ژنتیکی دارد، اما هیچکس با چنین لکه‌هایی متولد نمی‌شود. بلکه محرک اصلی ظاهرشدن کک و مک روی صورت، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است.
درمان کک و مک

کک و مک همان لکه‌های قهوه‌ای است که روی پوست ظاهر می‌شود، اما چه چیزی سبب بروز این لکه‌ها می‌شود و چه روش‌هایی برای درمان آن وجود دارد؟ اگر می‌خواهید پوستی سالم داشته باشید، با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه شوید تا با راه های درمان کک و مک آشنا شوید.

بهترین ماسک‌های صورت برای درمان کک و مک صورت

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا بهترین گیاه برای مراقبت از پوست است. به همین علت، آن را اغلب در محصولات از بین برنده لکه‌های پوستی صورت یا سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌کنند. به‌عنوان یک قارچ‌کش و مرطوب‌کننده عمل می‌کند و به‌طور طبیعی پوست را احیا می‌کند. همچنین خاصیت کشسانی پوست را بهبود می‌دهد.
شما می‌توانید ماسک آلوئه‌ورا را در شب بعد از پاک کردن و تمیز کردن پوست خود استفاده کنید. بنابراین این ژل در حین خواب شما کار خواهد کرد. به‌یاد داشته باشید که صورت خود را در صبح روز بعد کامل بشویید.
درمان کک و مک

درمان کک و مک با شیر

شیر یک محصول طبیعی است که حاوی اسید لاکتیک است و برای روشن کردن و رفع لکه‌ها بسیار مفید است. شما می‌توانید شیر را به‌طور مستقیم به صورت خود بزنید تا بتوانید از اسید لاکتیک آن سود ببرید.
شروع به گرم کردن یک شیر در یک ظرف کنید. هنگامی که آماده شد، آن را به‌آرامی با استفاده از تکه‌ای پنبه به صورت خود بمالید. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا بعد آن را شست‌وشو دهید.

سرکه

سرکه یکی از رایج‌ترین داروهای خانگی برای درمان کک و مک است. ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ۲ لیتر آب رقیق کنید. با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی صورت خود بمالید. هر شب برای چندین هفته استفاده کنید و نتایج را ببینید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ۵ راز زیبایی پوست را بخوانید.
درمان کک و مک

درمان کک و مک با لیمو

آبلیمو پوست را روشن می کند و آن را درخشان می‌کند. آن را به‌آرامی در نقاط مورد نظر ماساژ دهید. در صورت استفاده در شب، اطمینان حاصل کنید که در شب روی صورت شما مانده باشد. هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، آن را بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشورید.
با یک تکه پنبه روی صورت بگذارید و بگذارید برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید. آن را می‌توانید در طول روز استفاده کنید یا یرای شب انجام دهید.

موز

موز دارای ویژگی‌های روشن کننده پوست است که یکی از راه های درمان کک و مک است. شما می‌توانید یک ماسک صورت را به سادگی با فشردن ۱ موز با چنگال و مخلوط کردن آن با لیمو استفاده کنید. آن را برای ۲۰ دقیقه نگه دارید و سپس با آب بشویید.
درمان کک و مک
پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه رهایی از پوست چرب با این روش‌های خانگی را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…