لکه‌های روی فرش را چگونه پاک کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شناخت بهترین لکه بر فرش و دسترسی به روش‌های تخصصی برای لکه بری فرش در نگهداری از انواع فرش دستباف و ماشینی تاثیر به‌سزایی دارد. 
روش‌ های لکه بری از روی فرش

یادگیری ترفندهای ساده برای لکه بری فرش یک امر کاملا تجربی و ضروری در تمیز نگهداشتن طولانی مدت فرش و همین طور ایجاد راهکاری برای پاک کردن سریع لکه به جای مانده بر فرش است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌ های لکه بری از روی فرش می‌پردازیم.

پاک کردن لکه قدیمی چای از روی فرش

لکه چای به جای مانده روی فرش و یا لکه چای کهنه روی فرش، از رایج ترین لکه هایی که ممکن است تا به امروز چندین با برای شما مواجه با لکه چای روی فرش پیش آمده باشد.

  •  جوش شیرین؛ یک پاک کننده قوی لکه چای از روی فرش است. یک فنجان جوش شیرین را در یک کاسه آب ریخته و یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته و روی لکه چای باقی مانده بر فرش قرار داده و سپس با آب سرد روی جای لکه بکشید. نتیجه استثنایی کار شما را شگفت زده خواهد کرد.
  • سرکه سفید؛ تمیز کردن فرش با سرکه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ های لکه بری از روی فرش است. با استفاده از نصف سرکه سفید و آب گرم یک محلول پاک کننده لکه چای بر فرش را ایجاد کنید و با اسپری کردن لکه از طریق این محلول و کشیدن یک پارچه نرم روی لکه آن را پاک نمایید. در این محلول برای قوی‌تر کردن لکه‌بری فرش می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی را به محلول اضافه کنید.

روش‌ های لکه بری از روی فرش

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

استفاده از مایع ظرف شویی برای لکه بری فرش در خصوص لکه قهوه بسیار تاثیرگذار است. با تهیه محلول یک فنجان آّب و سه قطره مایع ظرفشویی به راحتی می‌توانید لکه قهوه را از روی فرش پاک کنید. با کاربرد چند قطره از این محلول روی لکه و استفاده از اسفنج برای پاک کردن لکه بری فرش به راحتی صورت می گیرد. روش دیگر استفاده از یک قاشق ماست است که در بخش لکه بری چای به‌صورت کامل توضیح داده شد. مدل‌های زیبای فرش در دکور منزل را در مطلب ۵ مدل فرش شیک که هر خانه‌ای باید داشته باشد بخوانید.

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه زعفران از روی فرش

لکه زعفران بر روی فرش؛ بهترین لکه بر فرش در این حالت فقط و فقط مواد شوینده و یا شامپو فرش قوی است. برای لکه‌بری فرش در این روش تنها با استفاده از یک دستمال نرم ابتدا لکه زعفران را جذب کنید. سپس مقداری آب داغ که به مرز جوش نرسیده، را روی لکه ریخته و بگذارید کمی خیس بخورد. در این حالت مواد شوینده را آماده و محل لکه را شستشو دهید.

از بین بردن لکه زرد سوختگی از فرش

در گام اول ابتدا پرزهای سوخته فرش را با قیچی یا سمباده نرم از بین ببرید. در گام دوم یک عدد پیاز بزرگ را به دو نیم تقسیم کرده و روی لکه سوختگی فرش یک الی دو دقیقه محکم بکشید. سپس یک قاشق چای خوری نمک را روی لکه سوختگی فرش بریزید، اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. سپس می‌بینید که لکه کم رنگ شده و یا در بیشتر موارد، از بین می‌رود.

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۷ گیاه آپارتمانی، هوای خانه را تمیز می‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…