مومیایی ۲۰۰ ساله‌ای که زنده است! 

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این جهان پهناور شاهد اتفاقات عجیبی هستیم. کشف مومیایی ۲۰۰ ساله که در حالت مراقبه مومیایی شده است و احتمال زنده بودن او، یکی از این اتفاقات عجیب است. 
مومیایی که همچنان زنده است

مدتی است که جسد یک راهب بودایی که در حالت نشسته مومیایی شده است و مربوط به ۲۰۰ سال پیش می‌باشد در یک غار پیدا شده است. باستان شناسان احتمال می‌دهند که در کمال ناباوری او هنوز زنده باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا با مومیایی که همچنان زنده است آشنا شوید.

مومیایی که همچنان زنده است

یک راهب بودایی ۲۰۰ سال پیش به حالت نشسته با زانوان و دست‌های خم در پوست گاو مومیایی شده و پس از پیدا شدن او در مغولستان گفته می‌شود ممکن است او هنوز زنده و در خلسه‌ای ذهنی به نام «توکدام» باشد.

مومیایی یک راهب بودایی است که در حالت «لوتوس» (حالت مراقبه در یوگا و آیین هندو) نشسته است و در همان حالت چهار زانو با پوست احشام مومیایی شده است، اکنون زیر دست باستان شناسان مغول در سیبری در حال بررسی است تا پرده از رازهای نهفته آن برداشته شود.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب انسان‌هایی که به خوردن گوشت بدن خود اعتیاد دارند را بخوانید.

نظر محققان و باستان‌شناسان

به گزارش نشنال پست، حالت «توکدام» در دین بودایی‌ها نزدیک‌ترین حالت به «نیروانا» و یکی از مدیتیشن‌های قوی محسوب می‌شود. این مومیایی که در حالت معروف نیلوفر نشسته، به مرکز تخصصی قانونی در «اولان باتور» فرستاده شده است.

به گفته یکی از اساتید موسسه هنر بودایی مغولستان، دست چپ مومیایی باز است و دست راست او به حالت نمادینی به پند اشاره می‌کند. این یعنی این مومیایی هنوز زنده است و در حالت مراقبه شدید و عمیقی قرار دارد.  باستان شناسان از زاویه دید علمی در حال بررسی مشخصات علمی این مومیایی هستند.

مومیایی که همچنان زنده است

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب زنان این قبیله اجساد مردگان خود را می‌خورند!  را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…