رهایی از پوست چرب با این روش‌های خانگی

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای درمان پوست چرب و از بین بردن چربی‌های اضافه بر سطح پوست صورت، ماسک‌های خانگی وجود دارند که از مواد طبیعی تشکیل شده و بسیار موثر هستند.
درمان پوست چرب

اگر شما هم با درمان پوست چرب صورت خود دست‌وپنجه نرم می‌کنید، احتمالا برای مقابله با آن باید محصولات زیادی را امتحان کرده باشید. اما متوجه شده‌اید که خلاص شدن از شر آن کار آسانی نیست. در این مطلب از مجله دلتا راهکارهای ساده‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که به آسانی می‌توانید چربی پوست خود را کاهش دهید.

روش‌های درمان پوست چرب

عسل

استفاده از عسل بر روی صورت می‌تواند به درمان پوست چرب کمک کند. عسل دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی است که می‌تواند از چربی پوست و تشکیل آکنه جلوگیری کند. علاوه‌بر این، از آنجا که عسل خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز دارد، می‌تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد، بدون آنکه چربی اضافه‌ای به پوست شما اعمال کند. یک لایه نازک عسل را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب صابون زردچوبه، معجزه زیبایی پوست را بخوانید.

درمان پوست چرب

درمان پوست چرب با جو دوسر

استفاده از بلغور جو دوسر بر روی صورت می‌تواند به جذب چربی اضافی کمک کند و باعث تسکین پوست ملتهب شود. می‌توانید بلغور جو دوسر را با ماست، عسل یا پوره میوه‌هایی مانند موز، سیب و پاپایا مخلوط کنید. ۱ قاشق غذاخوری جو دوسر را با آب داغ مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیری تشکیل شود. در صورت تمایل می‌توانید عسل هم به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و آن را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نگه دارید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

سفیده تخم‌مرغ و لیمو

سفیده تخم‌مرغ و لیمو می‌توانند به محکم شدن منافذ پوست و درمان پوست چرب کمک کنند. لیمو حتی می‌تواند به جذب چربی صورت شما کمک کند. یک قاشق سفیده تخم‌مرغ و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو تازه را در یک کاسه مخلوط کرده و آن را روی صورت خود بمالید. پس از خشک شدن، آن را بردارید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

درمان پوست چرب با بادام زمینی

بادام زمینی می‌تواند پوست شما را تمیز کرده و چربی اضافی آن را جذب کند. شما می‌توانید با مخلوط کردن ۳ قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی خام با ۲ قاشق غذاخوری عسل، ماسک صورت خود را درست کنید. این ترکیب را با حرکات دایره‌ای روی صورت خود بمالید و آن را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نگه دارید. سپس با آب گرم صورت خود را بشویید و به آرامی خشک کنید.

درمان پوست چرب

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه ۵ راز زیبایی پوست را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…