رپورتاژ آگهی

۷ اشتباه رایج آرایشی که سن شما را بالاتر نشان خواهد داد

۷
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با گذشت زمان انسان سعی می‌کند تا با استفاده از رنگ‌­ها یک زیبایی موقتی برای خود ایجاد کند.
اشتباه رایج آرایشی

یکی از بنیادی‌­ترین و قدیمی‌­ترین آرزوهای بشر جوانی و زیبایی بی‌حد بوده است، تا جایی که انسان­‌های باستان به سراغ کشف اکسیر جوانی بودند و همواره به‌دنبال عمری جاودان و زیبایی بی­‌حد می­‌گشتند. در گذشته از رنگ بعضی گیاهان و خاکستر کبریت به‌عنوان وسایل آرایشی استفاده می­‌شد و اکنون پیشرفت بزرگی در حوزه لوازم آرایشی ایجاد شده است. کمپانی­‌های بزرگ تولید لوازم آرایش نیاز جامعه را به لوازم آرایش برطرف کرده‌­اند و لوازم آرایشی از پرفروش‌­ترین اقلام در سراسر دنیا است. با مجله دلتا همراه باشید تا با ۷ اشتباه رایج آرایشی آشنا شوید.

۷ اشتباه رایج آرایشی که سن را بالا می‌برند

کرم پودر

اشتباه رایج آرایشی

انتخاب کرم پودر باکیفیت بسیار مهم است. پوست صورت بیش از هر چیزی در محل توجه قرار دارد بنابراین کاور کردن صحیح آن اهمیت ویژه‌­ای دارد. انتخاب کرم پودر با کیفیت به‌خودی‌خود از بسیاری از مشکلات پوستی و حتی آرایشی جلوگیری می‌­کند. کاور مناسب کرم­ پودر زیبایی صورت شما را به خوبی نمایان خواهد کرد. برندهایی مثل مک، لورآل، استی لادر و میبلین در میان بهترین­‌های بازار ایران قرار دارند و جدا از کاور مناسب کم‌ترین آسیب را به پوست وارد می‌کنند.

پس از انتخاب و خرید یک کرم پودر خوب باید بدانید استفاده بیش‌ازحد کرم­ پودر سن شما را بالا می‌­برد چون خطوط طبیعی صورت، گونه و زیر چشم را بیش‌‌ازحد پوشش می‌­دهد. درواقع این کار باعث تایید بیشتر برخی ایرادات پوستی می‌­شود.

رژ گونه

اشتباه رایجی که در زدن رژ گونه اتفاق می­‌افتد این است که افراد دقیقا نمی­‌دانند رژ گونه را در کدام قسمت از استخوان گونه بزنند. رژ گونه را باید زیر استخوان گونه بزنید تا برجستگی گونه به‌خوبی مشخص شود. بهترین رژ گونه‌­ها را می­‌توانید از برندهای لدورا، بورژوا، رولوشن و فلورمار تهیه کنید. شما می‌توانید با توجه به نکاتی که ذکر شده و همچنین با سلیقه خودتان انواع مایع، مات یا براق رژ­گونه را از این برند­ها تهیه کنید.

خط چشم

اشتباه رایج آرایشی

زمان آن رسیده تا تغییری اساسی در آرایش چشم خود ایجاد کنید. در گذشته آرایش چشم با استفاده از سورمه در دور چشم انجام می­شد. تصور کنید دورتادور چشم با یک خط مشکی پوشانده شود. در مصر باستان این روش به زیبایی زنان می‌­افزود اما اکنون این‌طور تصور نمی­‌شود و معیارهای زیبایی دگرگون شده است. هرگز تمام چشم خود را مداد یا خط چشم نکشید. اگر عادت به داشتن خط چشم دارید از وسط پلک بالا تا انتها را خط چشم بکشید (می‌توانید به دلخواه دنباله خط چشم را کمی به سمت بالا بکشید تا چشم حالت لیفت پیدا کند).

رنگ خط چشم

انتخاب رنگ مناسب برای خط چشم به دو چیز بستگی دارد. یکی فصل و دیگری رنگ چشم. بی‌­شک محبوب‌­ترین رنگ برای خط چشم در سراسر دنیا رنگ مشکی است اما بعضی فصل­‌ها مانند تابستان رنگ­‌های پاستلی مد می‌­شوند. پوست برنز و استفاده از مداد چشم به رنگ آبی یا صورتی برای تابستان بسیار جذاب است. این مدادهای پاستلی را می­‌توانید به‌عنوان سایه هم استفاده کنید.

کانسیلر

کانسیلر از مهم‌ترین اقلام آرایشی است که برای پوشاندن تیرگی زیر چشم کاربرد دارد. اشتباهات رایجی که در استفاده از کانسیلر انجام می­‌شود عموما در انتخاب رنگ کانسیلر است. احتمالا شنیده‌­اید که کانسیلر را بهتر است دو تا سه درجه روشن‌تر از پوست خود انتخاب کنید اما تاکنون فکر کرده‌­اید که چرا باید این کار را بکنید؟ پوست ما یک رنگ دارد اما زیر چشم بعضی افراد کمی تیره‌­تر از رنگ پوست است. زمانی‌که کانسیلری با پوشانندگی مناسب و کمی روشن‌تر از رنگ کرم پودر انتخاب می‌­کنید، تعادل صحیحی روی پوست ایجاد می­‌شود و پوست شما یک‌دست به‌نظر می­‌رسد. اشتباهی که بعضی افراد در این مورد انجام می­‌دهند انتخاب کانسیلر بسیار روشن برای زیر چشم است. این کار نه‌تنها شما را جوان­‌تر نشان نمی‌­دهد بلکه یک سبک آرایش غلط است که باعث می­‌شود چین و چروک­‌ها نمایان­‌تر شوند.

براق یا مات؟

انتخاب میان لوازم آرایشی مات و براق سخت است و دلیل هم این است که افراد زیادی هستند که نمی­‌دانند لوازم آرایشی براق مناسب‌­تر است یا مات. پاسخ این است که پوست نرمال ترکیبی از هر دو نوع را لازم دارد و زمانی‌که می­‌خواهید میکاپ زیبایی داشته باشید باید از هر دو نوع استفاده کنید. شما به یک کرم پودر مات و رژگونه براق احتیاج دارید تا صورت شما شاداب و سرحال به‌نظر برسد. کانسیلری که انتخاب می­‌کنید هم بهتر است مات باشد و با هایلایتر کرمی قسمت‌­هایی مانند تیغه بینی و استخوان گونه را هایلایت کنید.

رژ لب و خط لب

کاری که بسیاری از افراد هنوز انجام می‌­دهند بالاتر زدن رژ از خط اصلی لب است. این کار نه‌تنها لب­‌های شما را بزرگتر نخواهد کرد بلکه آرایش شما را خراب می‌­کند. بزرگ کردن لب با استفاده از رژ و خط لب روش‌­های خاصی دارد و شما نمی­‌توانید بیش از اندازه خط لب را بالای لب بزنید. همچنین در این مقاله چند نکته در رابطه با انتخاب رنگ رژ لب را می‌توانید مشاهده کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…