رپورتاژ آگهی

۵ راهکار خارق العاده برای جلوگیری از ایجاد منافذ بر روی پوست

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بعضی توصیه­‌های پزشکی حاکی از آن است که فقط از محصولات مراقبت از پوست و آرایش غیرکومدون زا (ضد جوش) استفاده کنید. کلمه "غیر کومدون زا" به این معنی است که این محصول منافذ شما را مسدود نمی­‌کند.
راهکارهای جلوگیری از ایجاد منافذ بر روی پوست

زمانی که روی صورتتان منافذ باز دارید وقتی در آینه نگاه می­‌کنید، احتمالا احساس می­‌کنید اگر بتوانید این منافذ بزرگ را کوچک کنید، پوستتان جذاب‌­تر به نظر می­‌رسد در واقع کارهای زیادی می‌­توانید انجام دهید تا منافذ کمتر دیده شوند. بسیاری از این کارها را می­‌توانید به تنهایی در منزل انجام دهید و نیازی به پزشک متخصص ندارید. با مجله دلتا همراه باشید تا راهکارهای جلوگیری از ایجاد منافذ بر روی پوست را بشناسید.

بعضی توصیه­‌های پزشکی حاکی از آن است که فقط از محصولات مراقبت از پوست و آرایش غیرکومدون زا (ضد جوش) استفاده کنید. کلمه “غیر کومدون زا” به این معنی است که این محصول منافذ شما را مسدود نمی­‌کند. هنگامی که منافذ مسدود می­‌شوند، منبسط می­‌شوند، که می­‌تواند باعث شود منافذ شما بیشتر به نظر برسند.

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، به دنبال یکی از عبارات زیر در مورد هر چیزی که روی صورت خود می‌زنید باشید:

  • غیر کومدوژنیک (Non-comedogenic)
  • بدون روغن، بدون چربی (Oil free)
  • منافذ را مسدود نخواهد کرد (Won’t clog pores)

اگر یکی از این اصطلاحات را نمی‌بینید، از محصول استفاده نکنید.

دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید

منافذ مسدود شده یا پوست چرب می­‌تواند منافذ را بزرگ‌تر نشان دهد. یکی از راهکارهای جلوگیری از ایجاد منافذ بر روی پوست شستشوی دو بار در روز پوست است این کار می­‌تواند منافذ را باز کند، از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند و چربی را کاهش دهد. برای شستشوی پوست صورت از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ می‌­تواند پوست شما را تحریک کند و باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن منافذ شود. به آرامی صورت خود را بشویید. برای محلول شستشوی صورت از یک پاک کننده ملایم و غیر کومدون­زا استفاده کنید. لایه برداری را فراموش نکنید.

اسکراب بی­کیفیت می‌­تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث التهاب شود. هنگامی که پوست ملتهب می‌­شود، منافذ بیشتر قابل توجه هستند. از یک برند معتبر برای اسکراب استفاده کنید. فرقی ندارد ایرانی یا خارجی مهم این است که با پوستتان سازگار باشد. انواع ماسک، کرم و پماد لایه بردار پوست باید با دقت و توجه به نوع پوست انتخاب شود. زمانی که از یک لایه بردار قوی و مناسب استفاده کنید پس از چند ماه می­‌توانید تاثیرات آن را به خوبی مشاهده کنید.

از رتینول استفاده کنید

اگر پوست چرب و آکنه خفیف دارید یا پوست شما نسبت به گذشته سفت­‌تر به نظر می­‌رسد، منافذ می­‌توانند بزرگ‌تر به­‌نظر برسند. استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با رتینول یا رتینیل پالمیتات (retinol or retinyl palmitate) ممکن است کمک کند. برای بهترین نتیجه، محصول را قبل از رفتن به رختخواب به صورت خود بزنید. برخی افراد پس از مصرف این ترکیبات دچار واکنش­‌های التهابی پوستی شده­‌اند. می­‌توانید با شستن صورت خود و سپس صبر کردن ۳۰ دقیقه برای استفاده از این محصول از این امر جلوگیری کنید. اگر کنجکاو هستید که نحوه کارکرد رتینول چگونه است، مطالعه این لینک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درمان آکنه

زمانی که جوش روی صورت شما ایجاد می‌­شود منافذ پوست با مقدار زیادی چربی بسته می‌­شود و پس از بهبود جوش شما این منافذ را به وضوح می‌­بینید. استفاده از پاک کننده با اسید سالیسیلیک ممکن است کمک کننده باشد. مطالعات نشان می­‌دهد که اسید سالیسیلیک می­‌تواند منافذ را باز کند. برخی از پاک کننده‌های حاوی اسید سالیسیلیک به اندازه کافی ملایم هستند که بتوان از آن‌ها هر روز استفاده کرد. اسید سالسیلیک یا همان آسپرین به طور طبیعی در بعضی مواد غذایی وجود دارد. خیار، سیر، آویشن، پودرکاری، فلفل، پرتقال، خرمای خشک و بسیاری دیگر از مواد هستند که مصرف آن‌ها برای پوست مفید است. این ماده در محصولات ضدآکنه وجود دارد و می­تواند کمی پوستتان را خشک کند.

اگر اسید سالیسیلیک پوست شما را خشک یا تحریک می­‌کند، پاک کننده‌های ملایم را امتحان کنید. هنگام بیدار شدن از خواب از یک پاک کننده ملایم و فاقد چربی و قبل از خواب از پاک کننده اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

استفاده مداوم از ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب جلوگیری از ایجاد منافذ بر روی پوست

هر چه آفتاب بیشتر به پوست شما آسیب برساند، استحکام آن کمتر می‌­شود. هنگامی که پوست شروع به از دست دادن استحکام خود می­‌کند، منافذ بیشتر به نظر می­‌رسند. استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به جلوگیری از آسیب پوست در برابر نور خورشید کمک می­‌کند. برای محافظت از پوست خود، هر روز از کرم ضد­ آفتاب استفاده کنید، حتی زمانی که بیرون باران می‌­بارد یا سرد است. هر بار که اشعه‌های خورشید به پوست ما برخورد می‌­کند، می­‌تواند به پوست ما آسیب برساند. این آسیب به مرور زمان افزایش می­‌یابد.

چشمانتان را فراموش نکنید

مهم‌ترین قسمت چهره شما چشمانتان است. همانقدر که پوست و سلامت آن مهم است، باید به سلامت پوست اطراف چشم خود هم اهمیت دهید. زمانی که چشمان شما در میان پوستی سلامت و شاداب دیده شود جذابیتی دوچندان خواهید داشت. اگر تنها تمرکز خود را به منافذ پوستتان بدهید و از پوست اطراف چشم خود غافل شوید امکان بروز سیاهی، التهاب، پف، گودی و چروک افرایش می­یابد. چنین چهره­ای خسته به نظر می­رسد و جذابیت لازم را ندارد. کرم دور چشم را فراموش نکنید. کرم دور چشم لدورا، کلینیک، لورال، پریم یا نیتروژنا از بهترین­های موجود در ایران در حوزه تولید کرم دور چشم هستند. پوست شما زمانی زیبا خواهد بود که کاملا بی­‌نقص باشد.

نویسنده: سارا اقبالی

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…