رپورتاژ آگهی

نکات مهم در نگهداری از وسایل برقی کوچک آشپزخانه

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وسایل برقی کوچک آشپزخانه نیز به نگهداری منظم نیاز دارند و این امر به آن‌ها کمک می‌کند عملکرد موثری داشته باشند و برای سال‌های طولانی‌تری نیز کار کنند.
نکات مهم در نگهداری از وسایل برقی

نگهداری منظم از وسایل برقی برای افزایش طول عمر آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. تعویض روغن، بررسی باتری وسایل و همچنین لاستیک‌ها و درزهای آن‌ها تنها چند مورد از نکات مهم برای نگهداری از وسایل برقی آشپزخانه هستند. ازآنجایی‌که معمولا وسایل برقی کوچک آشپزخانه ارزان‌قیمت‌تر از وسایل بزرگ آشپزخانه هستند ممکن است کمتر به نگهداری از این وسایل اهمیت داده شود. در ادامه با نکات مهم در نگهداری از وسایل برقی کوچک آشپزخانه آشنا می‌شوید.  با مجله دلتا همراه باشید.

چای‌ساز

چای ساز

تمیز کردن چای‌ساز، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. برای تمیز کردن و رسوب‌زدایی کتری چای، تنها به کمی مایع ظرفشویی و یک برس شیشه‌شور نیاز دارید. تنها یک قطره مایع ظرفشویی را همراه با یک یا دو فنجان آب در کتری چای‌ساز بریزید. سپس با استفاده از برس شیشه‌شور، درون کتری را تمیز کنید. وقتی این کار را انجام دادید، آب و مایع ظرفشویی داخل کتری را دور بریزید و کتری را با آب تمیز کنید.

می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید مایع ظرفشویی در داخل کتری نمانده، مقداری آب در داخل کتری بریزید و سپس اجازه دهید آب جوشیده شود. پس از این کار، آب داخل کتری را دور بریزید. همچنین، اگر به دنبال خرید چای‌ساز با قیمت مناسب هستید لازم است بدانید مدل چای نوش چای ساز پارس خزر یکی از بهترین انواع چای‌سازهاست که می توانید آن را در رنگ‌های مختلف ازجمله رنگ مشکی از طریق خرید اینترنتی چای ساز پارس خزر مدل مد نظر خود را تهیه کنید. این چای‌ساز شیشه‌ای نیست و دوام زیادی دارد.

مایکروویو

حفظ مایکروویو در شرایط مناسب، مستلزم این است که آن را با آب و صابون تمیز کنید. در غیر این صورت، ریختن مایعات و مواد غذایی می‌تواند لکه‌های سوختگی را در مایکروویو ایجاد کند. همچنین، مهم است ظروفی را در مایکروویو قرار دهید که در این وسیله برقی قابل‌استفاده هستند. قرار دادن مواردی مانند فویل آلومینیوم و ظروف فلزی در مایکروویو می‌تواند موجب آتش‌سوزی یا حتی انفجار شود. از سوی دیگر، مهم است در مایکروویو را آرام ببندید زیرا محکم بستن در مایکروویو می‌تواند به چفت‌های آن آسیب برساند. همچنین مطالعه این مقاله را برای طولانی تر کردن عمر دستگاه مایکروویو شما پیشنهاد می‌کنیم.

توستر

توستر

سعی کنید توستری را انتخاب کنید که دارای سینی خرده‌نان باشد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید توستر را به‌راحتی تمیز کنید. پس از اینکه توستر را از برق کشیدید، آن را به‌آرامی بر روی سطل زباله تکان دهید تا ذرات اضافه غذا جدا شوند و در سطل زباله بریزند. همچنین، وقتی می‌خواهید داخل توستر را تمیز کنید از استفاده از آب یا هرگونه پاک‌کننده اجتناب کنید.

آبمیوه‌گیری

رایج‌ترین روشی که افراد با انجام آن به آبمیوه‌گیری خود آسیب می‌زنند این است که قبل از قرار دادن میوه‌ها در آبمیوه‌گیری، دانه‌ها و هسته‌های آن‌ها را جدا نمی‌کنند. این کار باعث می‌شود که آسیب غیرقابل‌تعمیری به آبمیوه‌گیری وارد شود. بنابراین، قبل از ریختن میوه‌ها در دستگاه، مطمئن شوید که دانه‌ها و هسته‌های آن را گرفته‌اید. از سوی دیگر، تمیز کردن آبمیوه‌گیری باعث می‌شود دستگاه عمر طولانی‌تری داشته باشد.

پس از اینکه از آبمیوه گیری استفاده کردید، مهم است بلافاصله دستگاه را تمیز کنید. تکه‌های میوه و آب خشک‌شده باقی‌مانده در دستگاه می‌تواند در آینده طعم آبمیوه به‌دست‌آمده از دستگاه را تغییر دهد. شما می‌توانید به‌راحتی قطعه‌های آبمیوه‌گیری را جدا کنید و آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. همچنین، قبل از این کار حتما دفترچه راهنمای آبمیوه‌گیری خود را در مورد نحوه تمیز کردن دستگاه بررسی کنید.

برای اینکه بهترین آبمیوه را برای اعضای خانواده آماده کنید می‌توانید از آبمیوه گیری بوش چهار کاره یا تک کاره استفاده کنید که اگرچه قیمت آن نسبت به سایر آبمیوه‌گیری‌ها بالاتر است اما کیفیت بالایی دارد. بنابراین، اگر قصد خرید آبمیوه‌گیری جدیدی دارید، خرید از بین بهترین مدل های آبمیوه گیری بوش می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مخلوط‌کن

مخلوط‌کن‌ها وسایل مناسبی برای ترکیب کردن مواد غذایی سبک و به‌ویژه مایعات هستند. این دستگاه‌ها برای آسیاب و خرد کردن مواد غذایی مناسب نیستند و استفاده از آن‌ها به این منظور می‌تواند به دستگاه‌ها آسیب برساند. به خاطر داشته باشید که مخلوط‌کن‌ها ازنظر سرعت با یکدیگر متفاوت هستند نه ازنظر قدرت. بنابراین، سعی کنید مخلوط‌کن خود را بیش‌ازحد پر نکنید.

از سوی دیگر، برای اینکه مخلوط‌کن خود را سالم نگه دارید مهم است تیغه‌های آن را در شرایط خوبی نگه دارید. بلافاصله پس از اینکه از مخلوط‌کن استفاده کردید آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن این دستگاه، شیشه مخلوط‌کن را تا نیمه پر از آب کنید، سپس یک قطره مایع شوینده به آن اضافه کنید و مخلوط‌کن را روشن کنید و آن را بر روی پایین‌ترین سرعت قرار دهید. همچنین، هرگز پایه مخلوط‌کن را زیر آب شیر نگیرید یا داخل آب غوطه‌ور نکنید و آن را تنها با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.

درنهایت، وسایل کوچک آشپزخانه کارهای زیادی برای ما انجام می‌دهند و تمیز کردن آن‌ها و همچنین، مراقبت منظم از این وسایل به ما کمک می‌کند که غذاهایمان طعم بهتری داشته باشد و از سوی دیگر، این وسایل برقی نیز عمر طولانی‌تری داشته باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید از وسایل برقی کوچک آشپزخانه خود مراقبت کافی داشته باشید، نکاتی که در این مقاله مطرح شد را به یاد داشته باشید و تا جایی که می‌توانید به آن‌ها عمل کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…